Uniekje @ work longe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:59

celeste1980 schreef:
Heej ik heb net even je Topic gelezen. Ik zou je graag een tip willen geven. Maak de longeerlijn anders vast, maar niet zoals door andere beweerd wordt, om de longeerlijn door het bit te halen. De beste manier om je paard te longeren is, de longeerlijn via de bovenkant van de neusriem achter je neusriem door te steken, dan daar je bit weer vast maken aan je longeerlijn. Zo heeft het paard geen druk op het bit en kan de hulpteugel zijn werk doen. Wat in de topic gezegd wordt over de longeerlijn door het bit halen, bedoelen ze neem ik aan mee dat je het door het bit moet halen en aan de andere kant van het bit weer vastklikken? Dat is helemaal fout, dan kan je hem beter zo hebben zoals op de foto's te zien is. Als de longeerlijn aan het bit vastgemaakt wordt, krijgt het paard heel veel druk op de mond. Ook al heb je hem eigenlijk helemaal niet strak vast. En door die druk worden veel paarden hard in de mond . Zoals er wordt gelongeerd op de foto's (longeerlijn door het bit aan longeersingel vast) zou je dan beter kunnen doen. Nu komt de meeste druk op de longeersingel te liggen en daar hebben de paarden geen last van. Ik hoop dat je over mijn tip na gaar denken. Verder wil ik nog even zeggen dat je een heel leuk paardje hebt en dat je er heel veel plezier aan hebt.

Hoe bedoel je dat trouwens achter de neusriem langs maken. gewoon tussen de neusriem en het hoofd in en dan door het bit er doorheen halen?? heb er namelijk nog nooit van gehoord, maar als je zegt dat het dan geen druk uitoefent op debit, is het altijd een proberen waard

celeste1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:47

Ja dat bedoel ik ja. Moet je maar eens proberen. Hierbij kan de hulpteugel, in jou geval dus een pessoa, zijn werk doen zonder dat het gehindert wordt door de longeerlijn.

joytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 10:59

Hmmm oke, ik zal het eens proberen, en dan zie ik wel hoe hij er op reageert