mijn lekker eigenwijze merrie Omira aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:28

Jaan schreef:
ik vind het raar dat je én sporen én martingal én slof combineert.
je paard raakt aan al deze dingen gewend en dan moet je
weer iets zwaarders gaan gebruiken.
En waar eindigt het dan?
ik vind het wel een mooi paardje.
maar ik zou alleen de beste foto's die
je hebt op bokt zetten, want anders krijgen
we een slechte indruk van jouw rijstijl.

Ik vind dat je de mindere er ook mag opzetten.. daar leer je uit!
heb ik ook al gedaan.. en heb er opgelet en is nu veel beter

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:49

Hebben jullie nou ondertussen die pony bij jullie in de straat van ITP al geholpen? Aan hulpteugels en materiaal geen gebrek zo te zien, maar een halster en wat tijd voor het arme ponytje is blijkbaar teveel gevraagd.

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:59

Ja !!
heb juist een nieuw topic geplaatst ! 'Lieve,oude Sabien' heet het

Saantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:20

rijd je paard gewoon zo, zoals jij denkt dat dat de beste manier is. Jij kent je paard het beste en niet iemand die even de foto's ziet.
Er wordt altijd te snel geoordeeld.

Verder leuk paardje! veel succes ermee!

patos

Re: mijn lekker eigenwijze merrie Omira aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:23

Koop lekker een hobbelpaard Als je zoveel troep uit de kast moet trekken om te rijden hoor je niet op een levend dier.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:39

patos schreef:
Koop lekker een hobbelpaard Als je zoveel troep uit de kast moet trekken om te rijden hoor je niet op een levend dier.

Wat een reactie zeg
Als je het er niet mee eens bent zeg dat dan op een normale manier a.u.b.

Zoals in dit topic ook al uitgelegd is: De slof is tijdelijk (gaat er heel snel af)

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:42

Reken maar dat ik me al behoorlijk heb ingehouden. Ga een goede instructeur zoeken die je leert hoe je fatsoenlijk met een paard om moet gaan. Ik heb niets tegen de slof, zeker niet bij gevaarlijke paarden, maar de comib slof+martingaal+sporen+zweep schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.

*edit: heb even in het profiel van de TS gespiekt, de foto's zonder hulpteugels zijn op 1 hand te tellen. Ben benieuwd naar jouw zadelkamer.
Overigens vind ik ook niet dat het paard bijv. met de kin op de borst wordt getrokken, ik vind het gewoon een teken van onmacht om je paard zo vol te hangen met spullen.
Laatst bijgewerkt door patos op 31-03-06 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:49

Het ziet er niet dierenbeulerig uit, als je bedenkt dat je al deze hulpmiddelen gebruikt. (dat is positief!)
Het nut zie ik er ook niet van in....maar zolang je het paard er niet mee in de weg zit.....
Alleen je sporen vind ik storend. Op de foto zie je wel degelijk dat je daar nog niet aan toe bent...

succes verder!

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:13

@ Patos
Jij kent Omira niet ! de ene moment zit ze Barstend vol energie de adnere keer is ze lui, en ze heeft een héel erge tijd gehad van bokken en steigeren dat er gewoon niet veel meer aan te doen was! als het niet beterde moest ze omira verkopen ! zou jij adt dan liever hebben?
ze heeft al een nieuwe instructeur en die is ook veel beter heb ik ook gemerkt ! deze denkt aan het mooi lopen van omira, achetrhand gebruiken etc. de vorige dacht meer aan 'aan teugel' rijden !
de slof was tijdelijk, ze ontspant nu veel beter ! en de sporen, er zijn er eel die met sporen rijden.. zonder sporen moet je toch wel een aantal keer je benen aanleggen, heb ik ondervonden want heb er ook even mee gedraaft en zel fklein stukje gegaloppeerd!
Als ze Omira beter kent/gewoon is (heeft omira nog maar een jaar zeker?) zal ze mss wel proberen zonder sporen te rijden hoor ! en zweep heeft ze nodig want als ze merkt dat je die niet hebt, durft ze nogal toeren uithalen ! ze gebruikt hem bijna niet hoo r! ze legt hem alleen aan, geef GEEN tikken, om te voorkomen dat ze trucjes gaat uithalen ! het is geen van de makkelijkste paarden hoor..
en het zijn maar paar foto's.. de slof was ook helemaal niet gespannen !

sorry maar vind jou reactie een tikkeltje overdreven..

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:31

Poeh he bokt is weer lekker op dreef hier getver ik word er zo ongelofelijk ziek van iedereen die zulk ongelovig banketstaaf en neerbuigend commentaar heeft weten jullie dat die meid haar paard is lastig en rijd haar paard zoals zij dat wil heeft ze om al die gemene en kattige reacties gevraagt NEE!!!!en dan es denken goh joe zou IK het vinden als IK zulke reaties kreeg nou dat is leuk wou je zeggen NEE!!! doe et dan ook niet kijk als je kritiek heb ok maar zeg het dan gewoon en normaal wat je er van vind maar ga elkaar niet zo af zitten katten word het er echt niet leuker op hiero!

Meissie ik vind je hebt een leuk paardje en doe wat JIJ denkt dat je moet doen !!! vind het een Prachtig dier!!

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:36

nikkiej_86 Bedankt toch nog iemand met respect !idd ze was ngo aan het twijfelen of ze het er wel zou op zetten ! maar ze heeft het toch maar gedaan, om wat TIPS te krijgen, niet om afgesnauwt te worden!

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:38

Jeetje, wat een reacties zeg!!!
Ook ik zit mijzelf hier op te vreten achter mijn computer! ! Niet om de foto's, daar kan ik niet eens echt over oordelen, omdat ik alleen deze heb gezien van dit paard.
Ik vind zelf de combi van al het tuig ook niet prettig, maar nogmaals ken het paard niet. Zou hem overgens wel beter willen leren kennen, mooi beestje!

Maar moeten we nu echt zo vel worden?? Is dit nu echt kritiek geven, NEE dit is iemand de grond in trappen!! wat een belachelijk gedoe!

Heidie

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:47

ik vind et gewoon te ver gaan hoor moeilijk paard is moelijk paard en ja daar moet je wat aan doen kan niet anders en et zal strax nog wel veeel beter worden met jullie 2 zie et wel zitten hoor dus zet em op en kijk maar lkkr naar de leuke reacties :S ik durf mijzelf er amper op te zetten als ik aan et rijden ben haha neej hoor ik zou me er lekker nix van aantrekken !! en meid doe je ding !!!!

henJ ik geef je gelijk slaat 10 x nergens op mensen de grond in trappen :S vind et niet normaal!!!!!!!!is gewoon zielig naja klaar meer zeg ik er niet over !! van maak me zelf hier nog al kwaad maja

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:22

ebony_lover schreef:
@ Patos
en de sporen, er zijn er eel die met sporen rijden.. zonder sporen moet je toch wel een aantal keer je benen aanleggen, heb ik ondervonden want heb er ook even mee gedraaft en zel klein stukje gegaloppeerd!

Dat veel mensen met sporen rijden is natuurlijk een stomme vergelijking. Als je de sporen goed gebruikt, dan is er niks mis mee. Maar als jou beenligging (nog) niet correct is, moet je ze niet gebruiken!
De reden die je opgeeft is ook kul. sporen zijn er niet om je paard harder te laten lopen....

Zoals ik al zei! verder doe je/ze duidelijk je/haar paard geen kwaad met ál deze hulpmiddelen. Helaas is het natuurlijk niet correct om ze allemaal tegelijk te gebruiken...

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:15

euh. dat ben ik niet hoor ! maar ik was wel mee ! van mij zijn er geen foto's hier .. dus kan jij niet weten hoe mijn beenligging is! en was zonder sporen!

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:17

je mag best met een slof springen.. dat heb ik zo'n bekende spring ruiter ook wel is zien doen. in de paard en sport.. maarje. ik ben ook niet echt voor de slof. maar met een slof moet je leren rijden. en als je t niet kunt zou ik het maar niet te snel gaan doen.. met een slof rijden kun je beter met een instuctreur doen die er verstand van heeft
maarja.. verder ziet het er leuk uit

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:21

Leuk paardje Ziet er erg harig uit
Ik ga niet zeuren over je slof hoor of dat je met 2 hulpteugels rijd *rijd zelf ook altijd met martingaal en slof op dat paard*
Maar misschien is ze wat fijner te rijden als je de slof tussen der benen bevestigd, dan kan je haar beter door het lijf laten lopen. Ik doe dat zelf wel al altijd en dan haal ik de slof tussen de vork van de martingaal en de teugel dan kan het paard er iig niet inkomen

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:29

ShrOnatje, ze rijd ermee met nstructeur hoor

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:39

Agja het typische boktgezeik slaat weer toe
de TS heeft de fotos er niet op gezet om vervolgens door iedereen afgekraakt te worden..! ze is trots op haar paardje en terecht! ze weet nu wle dat jullie het niet eens zijn met haar hulpteugels maar ze gaat het daarom heus niet veranderen.. dus geef nu alsjeblieft eens gewoon commentaar over het paard zn hoofdje of gangen of kleur of whatever en hou op over die hulpteugels..!

Mieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:50

Anoniem schreef:
En jawel, natuurlijk moet er weer commentaar geleverd worden!
Zt er al op te wachten toen ik de foto's zag!

Waar maakt iedereen zich druk om!
Het is jullie paard niet en hoeven er niet op te rijden en zelfs niet naar te kijken!

Als TS niet wil dat mensen naar het paard kijken zou ze de foto's niet hier neerzetten.

Ontopic: Goed dat TS les heeft om paard beter onder controle te krijgen, over hulpteugels is wel genoeg gezegd...

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:17

ebony_lover schreef:
euh. dat ben ik niet hoor ! maar ik was wel mee ! van mij zijn er geen foto's hier .. dus kan jij niet weten hoe mijn beenligging is! en was zonder sporen!

ik had het toch over de ts

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:15

dacht dat je mij bedoelde, omdat je reageerde op mijn bericht,dat ik ermee gereden heb sorry dan

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:30

Toen ik de fotos bekeek dacht ik al nu krijgt ze de Bokkers weer over zich heen, en jawel hoor daar komt het commentaar al.
Ik ben het ook niet eens met al die hulpmiddelen, maar de TS zal hier wel haar redenen voor hebben.
Leuke knol, verpruts het niet door al die kermisartikelen er aan te blijven hangen.
Gelukkig leven we in een vrij land er mag iedereen zijn zegje zeggen.

Fielychi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:15

hihi!
Ik zag de eerste foto en dacht: 'oho! Die krijgt bokt over zich heen!'

Succes allemaal, ik ga me d'r lekker NIET mee bemoeien!

miss_annetjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:24

Jaan schreef:
ik vind het raar dat je én sporen én martingal én slof combineert.
je paard raakt aan al deze dingen gewend en dan moet je
weer iets zwaarders gaan gebruiken.
En waar eindigt het dan?
ik vind het wel een mooi paardje.
maar ik zou alleen de beste foto's die
je hebt op bokt zetten, want anders krijgen
we een slechte indruk van jouw rijstijl.

dus jij vind dat ze alleen de fotos waar je haar houding niet goed kan zien hier neer mag zetten..!
wat een onzin...
srry hoor,, je zet hier fotos neer om het aan andere te laten zien..
en dan krijg je van die berichten dat je niet alle fotos mag neerzette omdat we dan haar slechte rijstijl ziet..
wat een onzin hier kan ik echt kwaat om worden