Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

whitney gaat echt snel vooruit.

nico1982 schreef:he welcome's halfzusje!!! goed aan het werk zeg!!! ze ziet er alweer mooier uit!!! en voordat ze ongeveer een maand onder het zadel loopt mag je echt niet klagen, ze loopt er super netjes bij, en die stelling komt wel!!!

) 
hahahha
enige commentaar dat ik heb is dat je zelf niet voorover moet duikelen en je hakken uitdrukken
..
.
trisca schreef:ik moet eerlijk zeggen dat het allemaal weer eens een beetje de 'bokt' kant op gaat. Niet luisteren wat er gezegd wordt en zeuren over dingen waar het toaal niet over gaat.
Even voor de duidelijkheid;
Angela (Magic_lover) heeft Whitney ingereden. Ze zei mij dat het paard wat scheef werd. Ik heb haar toen tips gegeven maar dat hielp bij haar niet voldoende. Toen ze mij vroeg of ik een keer wilde voelen stemde ik toe.
Ik kwam dus voor de eerste keer op dit paard zonder balans, erg scheef en best verwend.![]()
Het eerste wat een jong paard moet leren is recht op eigen benen lopen. Ik heb geprobeerd met contrastelling, maar dan zou ze zich tegen het schot werpen. Ik heb gekozen in galop haar door de rechter stelling te zetten. Dit ging niet zonder protest, maar we kwamen er. Uiteindelijk wilde ze hol worden voor mijn rechter been en ben ik gestopt.
Ik was inderdaad met het paard bezig en niet met mezelf. Ik zit licht voorover , wat ik zeker mee zou nemen, maar ik weet zeker dat ik niet in de weg zat bij het paard.
Verder weet ik echt wel dat ze achter de LL loopt en daar moet zeker aan gewerkt worden. Ik vond het echter helemaal niet eerlijk om dat ook nog mee te pakken. Ze is 3 en was behoorlijk scheef.
Dat was mijn 1e prioriteit. Dat achter de loodlijn is de 2e...
Ik hoop dat het nu duidelijk is.
RUBYWHITE schreef:fresco schreef:Ziet er steeds fijner uit.
Je moet wel erom denken dat ze niet te diep achter de LL kruipt.
Wel ben ik van mening dat jonge paarden vaak niet uit zich zelf zo scheef zijn....
Meestal ligt dat wel aan de ruiter.
Daarom laat de ruiter haar instructrice er nu ook op rijden...wees blij dat ze dat doet. Het is nog een jong paard, net een maandje onder zadel. We zijn niet allemaal anky`s en ik vind het top van de ts. dat ze haar instructrice er zo bij betrekt voor het er te diep ingereden is.
fresco schreef:Je moet het niet zo zien dat ik het als negatief commentaar zeg hoor!
We zijn niet allemaal afzeikers....
Voor de rest vind ik het er fijn uitzien!
maar ik persoonlijk vind wel dat mensen gelijk bevooroordeelt zijn en niet even nadenken wat de uiteindelijke oorzaak van iets kan zijn maar direct maar oordelen op iets wat ze zien. Dat was eigenlijk het enige wat ik duidelijk wilde maken
sorry als dat wat bot overkwam... Alytje schreef:ik vind het er meer ontspannen uitzien als jij erop zit Angela. Dat kan natuurlijk aan de bui van Whit liggen of dat ze misschien nu echt aan het werk moet, dat weet ik verder ook niet.
Maar ze wordt wel steeds mooier

) haha
Het ziet er goed uit, ondanks de miscommunicaties.. Succes ermee!
Javayo schreef:Ziet er netjes uit hoor! Ik zie dit ook liever dan een ruiter die meteen rechtop gaat zitten op zo'n jong dier. Wat het scheef zijn betreft, is het niet zo dat ieder paard van nature wat scheef is? dan is het toch niet zo gek dat Whitney nu nog wat scheef is?
Trisca, wat een verschil met Wiebel zeg! Whitney is al echt een paard
. Alle paarden zijn van nature scheef, net als mensen. Je kan het bij jonge paarden wel makkelijker corrigeren, omdat ze dan op beide kanten nog slap zijn. Als je dan weinig eraan doet ontwikkeld ze voornamelijk haar sterke kant en wordt ze nog schever.
We zijn daar nu hard mee bezig om dat te corrigeren, en ik vind inderdaad dat hij het al makkelijk op pakt, al zijn we er nog lang niet!
Ligt er een beetje aan hoe ze de boel oppakt. Ik heb er nu nog geen zadel op gehad.