Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
...Josa schreef:Kijk [***], volgende maand dus!
dat is toch bijna 3 en niet net pas 2 ofzo....

moeten we allemaal massaal wachten tot onze paarden pak hem beet 6 jaar oud zijn? nou.. op 1 of 2 uitzonderingen na doen we dat echt niet 

Hydra schreef:Ik zal eens een beter foto proberen te nemen dan .. Tgoh wat kunnen mensen vreselijk op andermans kap zitten..
Een jaarling? is dat niet lichtjes overdreven.
Ik doe het samen met een gediplomeerd ruiter (afkomstig uit Groot-Brittanië) dus zij weet écht wel wat we doen, zij weet écht wel wat er goed voor haar is of niet hoor.
Dat is ook de reden dat we het maar weinig doen,en langzaamaan.
. Ik weet paarden die over 3 jaar zijn en plots weer overbouwd raken omdat ze eventjes nog een groeispurt hadden, dus neen ook op de echte 3 jaar is een paard nog niet uitgegroeid, zelfs op 4 jaar niet. Dus iedereen die met 3 begint kan dan beter tot 4 wachten overbouwd of niet. Want tot dan is de rug niet volgroeid. Met 3 hebben zich wel de groeischijven van de benen gesloten. Trouwens dit kindje kan echt niet veel wegen en die tien minuutjes gaan niet veel uitmaken, de pony moet niet draven ofzo laat staan werken. Dus volgens mij zijn de reacties toch een beetje te. Ik zeg zeker niet dat je met een jaarling moet beginnen, nogal een heel stomme en behoorlijk overdreven reactie trouwens, zolang het maar niet meer wordt.