Chanel (Shet) Voor het eerst iemand op dr rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:46

Nou bokt...wat denken jullie?? ga die pony maar snel van de TS afpakken!!

Pff..stelletje zeuren! die pony is bijna 3 jaar en er heeft 10 minuutjes een lichtgewicht opgezeten....

Wat maken jullie van deze ieniemienie mug een enorme olifant!
Het enige punt waar ik ietwat kritiek op heb is de ligging van het zadel!
Ik denk dat je de volgende keer beter zonder zadel verder kan gaan.

En nog even voor diegene die zich aan gesproken dienen te voelen....denk toch in 's Hemelsnaam om jullie bloeddruk!! *zucht*

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:16

Ik ben in ieder geval blij dat de TS gekozen heeft voor een passend ruitertje, hoeveel mensen van 40 kg zoudne wel niet op deze shet stappen om hem in te rijden omdat volgens hun dat niet gedaan kan worden door kinderen. Dus petje af.

Ik zie er ook geen probleem in aangezien de pony dus al drie is (bijna) als de TS gewoon rustig aan doet en hooguit twee keer per week dit herhaalt voorlopig wat is dan het probleem.
?

Skribbleee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:34

Ik vind het wel vet goed dat er een klein kindje opging inplaats van dat er een vet groot meisje!! Maaar is het niet een beetje gevaarlijk om zo een klein kindje erop te laten zitteeen
Als ie wel wat ddoet is dat kind de banketstaaf!!!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:37

Ze heeft de pony toch vast, er kan weinig gebeuren dan

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:37

Idd....Ik denk dat de TS het kind niet zo maar helemaal alleen rondjes liet rijden hoor ...

Maar er naast bleef en het kind vast hield..zodat wanneer de pony gek zou gaan doen ze het kind er zo af kon pakken...naar mijn idee kan het echt niet veiliger dan dit...

MMIDV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:46

Josa schreef:
Kijk [***], volgende maand dus!

dat bedoelde ik dus dat is toch bijna 3 en niet net pas 2 ofzo....

er zijn er genoeg die hun paard/pony al inrijden op deze leeftijd en dat intensiever doen (is geen kritiek) dus dit moet ook kunnen op de manier waarop ts dit doet
Ziet er gewoon netjes uit!
[/quote]

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:37

alleen andere pony's zoals welshjes zijn niet zo traag in de groei als shetters ..... die kan je emotionel vooral maar lichamelijk ook flink verzieken door er te vroeg te zwwaar te belasten ..

Iepke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:10

Ga me verder niet in deze discussie mengen, maar had 1 opmerking: Sommige van jullie zeggen dat ie zo vreeeselijk overbouwd is, maar ligt dat niet een klein beetje aan de foto?
Kijk nou eens goed naar de 2e foto, trek eens een lijn onder de voetjes door...Hij staat er een beetje ongelukkig bij, ongelijk ja, waardoor z'n kont een stuk hoger lijkt en de pony dus overbouwd lijkt, terwijl we in werkelijkheid van die mug niet zo'n grote olifant hoeven te maken....Denk, gooi eens een ander licht op de zaak

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:14

de foto waarbij die overbouwd lijkt is idd een ongelukkig genomen foto op de ander is het een stuk beter te zien dat dit meevalt

dit zegt helaas niks over de leeftijd
als ik even onze schurk als voorbeeld neem
die is tussen zijn 3e en 5e nig zeker 10 cm in ruglengte gegroeid en 8 in hoogte ,,

ts waarom zet je m niet in t tuig> ?
met 3 3,5 in het tuig en met 3,5 4 voor de kar (lichte wel te verstaan en dan nog erg opletten dat die zich niet verloopt , ze zijn erg werkwillig( en waarom pak je moeders niet om te berijden

ook een erg leuke pony om te zien overigens !

Hydra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 14:55

Ik zal eens een beter foto proberen te nemen dan .. Tgoh wat kunnen mensen vreselijk op andermans kap zitten..
Een jaarling? is dat niet lichtjes overdreven.
Ik doe het samen met een gediplomeerd ruiter (afkomstig uit Groot-Brittanië) dus zij weet écht wel wat we doen, zij weet écht wel wat er goed voor haar is of niet hoor.

Dat is ook de reden dat we het maar weinig doen,en langzaamaan.

@Nickyu ; we willen maken dat ze eerst de rest gewoon is, en haar niet overladen met allerlei andere dingen. Gewoon rustigaan stap voor stap.

Zolang ze niet gaat protesteren, zolang de pony het allemaal oké vindt en de DA er niets op tegen heeft (en ja, ik heb het ondertussen nagevraagd!) vind ik het ook allemaal oké.

En inderdaad, de pony wordt constant vastgehouden we laten het kind er niet alleen opzitten. Er staan de hele tijd 2 mensen bij die kunnen ingrijpen als het nodig is.

MMIDV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:00

Alleen die 2e foto geloof ik is wat ongelukkig. De rest niet hoor. Is gewoon net verkeerd genomen denk ik
Ik vind dat je goed handelt in het belang van de shet, jij kent het beestje het beste

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:15

newsflash, geen ENKEL paard is met 3 al volgroeid moeten we allemaal massaal wachten tot onze paarden pak hem beet 6 jaar oud zijn? nou.. op 1 of 2 uitzonderingen na doen we dat echt niet
overbouwd en daarom niet rijden?
oei.. wat zal ik dan voor een commentaar krijgen met mijn merrie, die heeft de kont 10 cm hoger dan de rest
jezus.. echt typisch bokt. je doet het zo goed hoor, mooi een lichtgewichtje erop en gewoon af en toe laten wennen en hobbelen kan prima.

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:34

overbouwd betekend gewoon nog niet uitgegroeid, over paar weken zal het wegzijn, dan groeit de voorhand weer een stuk, wacht gewoon tot 3,5!! je verpest je pony er zo mee, als zal je dat nu komende jaren nog niet eens merken
vind het gewoon sneu dat mensen het geduld er niet voor hebben
ookal is het zo'n klein jongetje wat erop zit!

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:39

Jolliegirl..lees eerst Lowara post eens...
Een overbouwd paard kan best volgroeid zijn.
En dat het over een paar weken weg is, is wel heeeel erg positief gedacht.....dat gaat niet zo snel hoor.

Dit heeft niet zoveel met geduld te maken...ik denk dat zowel pony als eigenaar er wel aan toe zijn.
Mijn Bronco was dat gewandel ook al snel zat...die wou ook wel wat anders...en op zijn ruggetje heeft voor z'n 3e ook wel eens een kaboutertje gezeten...klaag me maar aan!

Hydra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 18:16

Gelukkig toch nog wat mensen die deftige commentaar geven.
Ik bedoel.. zoveel doen we er toch niet verkeerd mee hoor.

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:02

deftig commentaar nog wel..haha...

Nou'ja...iedereen zijn mening natuurlijk en misschien is het ook maar beter dat niet iedereen precies het zelfde doet en denkt...wordt vast saai na een tijdje....of niet dan

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 01:06

Types bokt he

Ziet er leuk uit en lieve shet!! Mis de mijne;) Deze shet is bijna 3.. kijk eens bij HAW, daar worden kwpners als bereden die W-tjes zijn, dus net of ook nog geen 3... En de lichamelijke ontwikkelig van een shet en kwpner of welk paard dat ook is ongeveer gelijk.. zijn allemaal rond de 5 a 6 jaar uitgegroeid..

TS, ga lekker zo door, met mate en bedachtzaamheid komt men het verst

Groetjes Lara

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:33

Hydra schreef:
Ik zal eens een beter foto proberen te nemen dan .. Tgoh wat kunnen mensen vreselijk op andermans kap zitten..
Een jaarling? is dat niet lichtjes overdreven.
Ik doe het samen met een gediplomeerd ruiter (afkomstig uit Groot-Brittanië) dus zij weet écht wel wat we doen, zij weet écht wel wat er goed voor haar is of niet hoor.

Dat is ook de reden dat we het maar weinig doen,en langzaamaan.

Wil je mij dan eens uitleggen waarom mijn voorbeeld met de jaarling overdreven is? Waarom kan dat dan niet, dat is toch ook maar heel licht en heel even?

Laurine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:44

Hejj leuke shet zeg lief

Cemlys

Re: Chanel (Shet) Voor het eerst iemand op dr rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:48

Op een maandje zal het wel niet komen, hevige reacties hier op bokt . Ik weet paarden die over 3 jaar zijn en plots weer overbouwd raken omdat ze eventjes nog een groeispurt hadden, dus neen ook op de echte 3 jaar is een paard nog niet uitgegroeid, zelfs op 4 jaar niet. Dus iedereen die met 3 begint kan dan beter tot 4 wachten overbouwd of niet. Want tot dan is de rug niet volgroeid. Met 3 hebben zich wel de groeischijven van de benen gesloten. Trouwens dit kindje kan echt niet veel wegen en die tien minuutjes gaan niet veel uitmaken, de pony moet niet draven ofzo laat staan werken. Dus volgens mij zijn de reacties toch een beetje te. Ik zeg zeker niet dat je met een jaarling moet beginnen, nogal een heel stomme en behoorlijk overdreven reactie trouwens, zolang het maar niet meer wordt.
Mooie ponytje trouwens hydra.

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:55

Weet je ik zie altidj dezelfde mensen in dit soort topics hun commentaar geven.. het ziet er hartstikke leuk uit, maar eht is jouw pony mag jij mee doen en laten wat je wilt. Of hier nu een aantal mensen gaan zitten zeiken, jij hoeft je er neits van aan te trekken..

Overigens ene heel schattig ponytje, hoog knuffelgehalte