Geen rem wanneer hij de benen neemt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Re: Geen rem wanneer hij de benen neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:54

Aan het werk zetten, zorgen dat die aan het been komt, zorgen dat die je hand gaat volgen hoe moeilijk dit ook is.

Zoals er al gezecht word door jezelf het gebeurt meestal met voltes exc. ik denk dan dat de fout bij je vriendin ligt.

Zet hem gewoon aan het werk stap er niet met angst op van hij gaat er vandoor en trek hem maar gewoon eens flink op zijn klep.

Uiteraard als pijn is uitgesloten, rij veel overgangen en stel hem recht. zorg voor een juiste aanleuning.

wat ik zelf ook wel eens doe voor de noodrem hem eens een keer flink naar voren trappen en dan door laten werken als die moe is.

Maar meestal gebruik ik gewoon de noodrem als mijn zit niet helpt.

hakken uitdrukken en gewoon op de rem zetten. je paard moet weten wie de baas is.

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:55

Op mijn vorige stal was ook zo'n paard.
Ineens was dat BOEM, knopje om en gáán.
Tuurlijk kun je hier 100 oplossingen voor bedenken, maar de grote vraag blijft waarom het paard dit doet.
Als alle medische dingen zijn uitgesloten kun je je afvragen wanneer je paard precies gaat rennen.
Geeft hij bepaalde 'voortekenen'? Wees hem voor!
En zoals hierboven al vaak gezegd; zoek goede begeleiding!
Vooral met een 'probleempaard' kun je niet zonder.

Humpertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:25

Als hij de benen neemt, gelijk op een kleine volte zetten. Dan moet tie wel remmena andres valt hij. Doe ik ook bij mijn paard en het werkt heel goed nu ik het weet

Mieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:35

a3a schreef:
Lastig die knopjes. Ik begrijp dat ze hem laat rennen als tie rent? Noodrem zit er niet op, misschien dat ze er dan in elk geval voor kan zorgen dat het dan wel van haar wordt. Dus drijven en aan de teugel. Als hij vindt dat het rondrennen genoeg is geweest nog lekker een paar rondjes door in een hele stevige galop, maar wel eentje die van haar is. Heeft ze al een instructeur/trice kunnen vragen wat een oplossing kan zijn?

Dat zou ik ook doen: paard doorrijden in het tempo waarin hij is begonnen. Niet trekken, alleen maar naar voren, en daar consequent in zijn. Als paard dan weer rustig is gewoon doorrijden alsof er niks is gebeurd.

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 23:50

Ik heb zo af en toe ook dat er geen rem opzit.
Soms is het omdat hij fris is.
Meestal laat ik dan maar even rennen, zodat hij wat energie kwijt kan.
Als ik merk dat hij het zat is zet ik em op de volte zodat we even gecontroleerd kunnen galopperen, dan terug naar de draf en verder werken.
Maar soms doet hij het volgens mij ook gewoon om het rennen, als hij dat doet zet ik em met zijn neus tegen de bakrand aan.
Weer werken en mocht hij het weer doen weer tegen de bakrand aan.
Maar hou hem bezig.