springen met onze pony!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:26

Denk dat het beter is om eerst wat aan de techniek te sleutelen, met behulp van lage sprongetjes, en dan kun je later wat meer de hoogte ingaan

Maxime_Senna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:32

Hoe kunnen we Pats dan laten ontspannen als je dan reageert dat ze zich niet ontspant (wat mij onmogelijk lijkt want ik als zelf sport ontspan ik me ook niet) zeg der dan ook bij wat jullie bijvoorbeeld met je paard doen ?! tsJaa lijkt me niet moeilijk

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:43

Je pony kijkt heel gespannen uit z'n ogen, en dat komt denk ik omdat hij erg veel moeite heeft met de hoogte die hij moet springen. Als zijn techniek beter is, kan hij veel makkelijker over die hoge sprongen heen, en zal hij dus ook meer ontspannen omdat het een makkie voor hem is dan. Je kunt dus beter eerst aan z'n techniek gaan werken. Dit kun je het beste doen door springles te nemen, dan kan je instructeur ook nog wat aan je eigen houding doen (als dat nodig is, daar heb ik niet op gelet toen ik de foto's bekeek), plus dat je met een ervaren iemand om gaat dan, en dat is altijd goed

Hoop dat je hier wat aan hebt

Maxime_Senna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:09

Kijk dit is wat waar we wat aan hebben heel erg bedankt! Sharon zoekt al een tijdje springles (ik persoonlijk rij liever dresuur met der) maar als iemand springles geeft in de buurt fan akersloot uitgeest castricum daar ongeveer laat het dan weten

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:14

in ieder geval moet je eerst wat aan je houding doen.. Je moet je handen echt meegeven, anders hindert het haar echt teveel

Ponygekkie95

Re: springen met onze pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:03

Die foto's zsijn allemaal verschrikkelijk....... Leuk!
whahahahahahahahahahaha!
veel plezier nog met die paarden, en vooral in de springsport (lijkt mij heeel moeilijk!)

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:06

leuke pony , commentaar is al gegeven. Pak je wel vaak genoeg les met je pony??

sharr_patsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 15:33

iedere week

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:37

Hoi,
zoals er in dit topic al vaak gezegt is je handen wat meer geven
kwa hoogte springt je pony goed maar gebruikt zijn rug niet.
mischien kun je je pony wat vaker laten vrijspringen zodat hij meer techniek krijgt ook zou ik aanraden om met een martigaal gaan rijden

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:14

veraA schreef:
Je pony kijkt heel gespannen uit z'n ogen, en dat komt denk ik omdat hij erg veel moeite heeft met de hoogte die hij moet springen. Als zijn techniek beter is, kan hij veel makkelijker over die hoge sprongen heen, en zal hij dus ook meer ontspannen omdat het een makkie voor hem is dan. Je kunt dus beter eerst aan z'n techniek gaan werken. Dit kun je het beste doen door springles te nemen, dan kan je instructeur ook nog wat aan je eigen houding doen (als dat nodig is, daar heb ik niet op gelet toen ik de foto's bekeek), plus dat je met een ervaren iemand om gaat dan, en dat is altijd goed

Hoop dat je hier wat aan hebt

Haha Vera zegt het natuurlijk weer tactis.. Go vera (h)

Maxime_Senna

Re: springen met onze pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:12

De pony heeft een tijd erg last van der rug gehad en we weten niet of dat al helemaal over is (hoewel het voor een groot deel weg is) ze springt volgens mij al de hele leven toch shar ? dus wrm zou ze moeite met de sprong hebben als ze er altijd al zonder moeite overheen gaat ?

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:31

Haai,

Zoals al eerder is gezegd je handen iets meer meegeven alleen zou ik niet te veel meegeven (alleen boven de sprong), net voor de landing je teugels weer wat naar je toe nemen omdat je pony anders de landing niet goed kan opvangen met haar voorbenen (dan krijgt ze een te grote shock hierop omdat ze niks heeft om aan te "steunen"). En idd wat lager beginnen zodat jezelf wat meer aan je technieken kan werken. De pony zet op de eerste foto veel te vroeg af, dit komt natuurlijk omdat je de teugels wat te strak hebt. Laat net voor de afzet je teugels wat losser en geef goed been dan red je pony het makkelijk want springen kan ze wel aan der achterhand te zien.. Succes ermee!! Ik zou je heel graag les willen geven ik woon in de buurt van Apeldoorn, denk dat dat beetje ver weg is :S

rocky_lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:33

hjej heje wil je niej agkraken maar je moet meer naar vooren gaan en je handen mee nemen zo kan hij meer door zij rug heen springen lekkerder voor het paard

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:42

Jeetje, wat springen jullie hoog! Heldhaftig, hoor
(Ik ben een watje wat dat betreft...)
Wat me aan jullie houding erg opvalt is die losse knieën. Als je die niet goed op het zadel aansluit, verlies je bij weigering of een slecht getimede sprong al snel je evenwicht.

sharr_patsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 07:57

het is inderdaard een beetje ver het is een uur en 20 minuten rijden vanaf mijn huis:S ik krijg binnenkort waarschijnlijk hindernis materiaal dus kan er iemadn bij mijn komen kes geven:D .. bedankt voor jullie commentaar maar nu weet ik wel da tik me hande moet meegeven:P dat heb ik nu al 1000 keer gehoord haa..

Maxime_Senna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:21

Precies Shar We dachten leuk ff te springen krijgen we gelijk heel bokt over ons heen

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:29

Ff leuk springen ziet er toch anders uit... t is niet alleen de handen, maar een martingaal is handig, en ook een drafbalkje is niet een overbodige luxe, vooral omdat de pony vaak te vroeg afzet.

Jullie hebben nu een aantal goede tips gekregen van medebokkers, hopelijk doen jullie er wat mee en zijn de volgende foto's een stuk beter Succes met de pony!

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:32

leuke pony, commentaar is al gegeven.
nog veel plezier met pony.