ik met maylight

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 00:03

ankythebest schreef:
ze heeft iets aan der been maar je moet gewoon blijfen rijden ende bijzet is omdat

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 00:07

ankythebest schreef:
ankythebest schreef:
ze heeft iets aan der been maar je moet gewoon blijfen rijden ende bijzet is omdat

Heb ik nog nooit van gehoord. Maar ik zal wel geen verstand hebben van paarden

Maar de foto's vind ik er erg onprettig uitzien, maar heel cru gezegd is het verder ook niet mijn probleem

Succes verders!

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 00:20

Dit is een grapje denk ik....

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 00:21

Hier is de moeder die de foto's heeft gemaakt. Ik denk dat er een groot misverstand is, Maylight heeft geen pijn. de bijzet is omdat ze anders mijn dochter te veel uit het zadel trekt ( ze is namelijk nogal een lichtgewicht)En dat ze in verzet kwam, was omdat de dame spieren moet gebruiken, ze is M1 aan het oefenen en moet dus wat harder werken en daar krijg je spierpijn van. de instucteur heeft er echt wel verstand van, geeft ook de politiepaarden les en heeft aangeraden 2 weken rustig aan te doen, dan bekijken ze het weer en wordt er beslist wat er verder gedaan wordt. dus er wordt hier geen paard naar de stinkmodder gereden

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 00:26

ankythebest schreef:
Hier is de moeder die de foto's heeft gemaakt. Ik denk dat er een groot misverstand is, Maylight heeft geen pijn. de bijzet is omdat ze anders mijn dochter te veel uit het zadel trekt ( ze is namelijk nogal een lichtgewicht)En dat ze in verzet kwam, was omdat de dame spieren moet gebruiken, ze is M1 aan het oefenen en moet dus wat harder werken en daar krijg je spierpijn van. de instucteur heeft er echt wel verstand van, geeft ook de politiepaaden les en heeft aangeraden 2 weken rustig aan te doen, dan bekijken ze het weer en wordt er beslist wat er verder gedaan wordt. dus er wordt hier geen paard naar de stinkmodder gereden

Met alle respect, maar als het dier spierpijn heeft, dan hang je er geen bijzet aan maar dan pas je de arbeid gewoon aan. Overigens zou ik hier nog aan toe willen voegen dat een elastiek veel vriendelijker is, want bijzetteugels gaan zo dansen als er geen spanning op staat en dat stoort zo in de mond van het dier.

Maar eigenlijk ben ik niet iemand van hulpteugels.

Hoe dan ook, het is te hopen dat het paard er niet al te veel last van heeft en dat ze weer gauw volop in training kan.

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 00:29

porscherider schreef:
ankythebest schreef:
Hier is de moeder die de foto's heeft gemaakt. Ik denk dat er een groot misverstand is, Maylight heeft geen pijn. de bijzet is omdat ze anders mijn dochter te veel uit het zadel trekt ( ze is namelijk nogal een lichtgewicht)En dat ze in verzet kwam, was omdat de dame spieren moet gebruiken, ze is M1 aan het oefenen en moet dus wat harder werken en daar krijg je spierpijn van. de instucteur heeft er echt wel verstand van, geeft ook de politiepaaden les en heeft aangeraden 2 weken rustig aan te doen, dan bekijken ze het weer en wordt er beslist wat er verder gedaan wordt. dus er wordt hier geen paard naar de stinkmodder gereden

Met alle respect, maar als het dier spierpijn heeft, dan hang je er geen bijzet aan maar dan pas je de arbeid gewoon aan. Overigens zou ik hier nog aan toe willen voegen dat een elastiek veel vriendelijker is, want bijzetteugels gaan zo dansen als er geen spanning op staat en dat stoort zo in de mond van het dier.

Maar eigenlijk ben ik niet iemand van hulpteugels.

Hoe dan ook, het is te hopen dat het paard er niet al te veel last van heeft en dat ze weer gauw volop in training kan.

Ik weet dat je het niet goed ziet op de foto's het zijn elastieken en ze zijn helemaal losjes, ze zijn alleen bedoeld dat ze haar hoofd niet omhoog doet. en ze had nu dus geen spierpijn, dat krijgt ze pas als mijn buurvrouw les heeft gehad en dat is nu ruim een week geleden. en de volgende les is volgende week en mijn buurvrouw rijdt nooit met bijzet.

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 00:33

Elastiek lijkt mij zeker niet de oplossing.

Denk dat het punt wel gemaakt is dat TS totaal geen flauw benul heeft waar ze mee bezig is

Uiteraard verbeter je een paard niet door op zo'n moment op deze manier te gaan trainen.

Zonde, want het lijkt een leuk paard.

Sapphire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 00:39

Ik ga helemaal met de rest mee, arm paard.
ankythebest schreef:
de instucteur heeft er echt wel verstand van, geeft ook de politiepaaden les en heeft aangeraden 2 weken rustig aan te doen, dan bekijken ze het weer en wordt er beslist wat er verder gedaan wordt. dus er wordt hier geen paard naar de stinkmodder gereden

Het ziet er nou ook niet echt bepaald ''rustig'' uit, maar dat kan natuurlijk ook momentopname zijn.

Puera

Re: ik met maylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 00:41

Pff, had een heel verhaal, maar dat lijkt me hier niet meer nodig. 't Klopt van geen kanten wat hier allemaal neer wordt gezet.

Ik trek me terug uit deze nutteloze discussie en hoop dat TS uiteindelijk wel op d'r pootjes terecht komt, want hier kan een leuke combinatie uit voortkomen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 00:46

porscherider schreef:
Pff, had een heel verhaal, maar dat lijkt me hier niet meer nodig. 't Klopt van geen kanten wat hier allemaal neer wordt gezet.

Ik trek me terug uit deze nutteloze discussie en hoop dat TS uiteindelijk wel op d'r pootjes terecht komt, want hier kan een leuke combinatie uit voortkomen.

Ik ga met je mee Mee in je mening en mee uit dit topic.

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:40

Meld zich hier nog wel eventjes..

Moeder van TS : Alles leuk en aardig hoor,maar M1 oefeningen? Nee sorry,dat gaat er bij mij niet in.. Dr is op geen enkele foto maar een graantje ontspanning te vinden.. Als de TS echt M1 rijdt,wist ze wel hoe ze dit paard moest laten ontspannen..

Dus ik weet niet van wie jullie les hebben enzo,maar het lijkt er nu op dat jullie zeer goedgelovig zijn en alles geloven wat er gezegd word om jullie heen..

Miss heb ik het helemaal fout,maar je ziet toch zelf ook wel in dat als een paard pijn heeft dat je deze dan NIET moet laten werken???
Denk na,en haal er een veearts bij...

*edit* heb nog even in het profiel van TS zitten kijken, ik begrijp hier uit dat moeder en TS beide niet zo lang rijden nog en dat dit paard van een buurvrouw is.. Die dan weer M1 rijdt..

Dan vraag ik me nog af,waarom laat deze buurvrouw haar (neem ik aan) wedstrijdpaard zo verklooien ???
Laatst bijgewerkt door obelix op 23-03-06 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

missieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:48

Mmmmmm raar verhaal, omdat zelast heeft van der been moet je blijven rijden en rijdt je haar met bijzet omdat ze anders gek gaat doen.
Volgens mij is er wel een verband tussen dat gek doen en dat been. MIjn bijrijdpaard kan mij nog steeds niet vertellen dat ze ergens last van heeft , en die doet dat dus met lichaamstaal.
Wel eens nagedacht dat ze met dat steigeren enzo probeert te vertellen , baasje ik wil niet want het doet zo'n pijn ?????????
En dat een dierensarts zegt dat je gewoon door moet werken met haar?? Ook al zo raar , ik zou een andere veearts zoeken. En zowieso , als een veearts zget dat je mag rijden maar je voelt zelf dat ze erg veel last heeft ............ Halloooooo jij bent haar baasje en dan kun jij zelf nog beslissen dat ze maar stil moet staan .

Al met al geef dat paardje rust en stap/longeer haar evt. aan de hand. Maar ga haar niet aan het werk zetten zeg ............

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:57

Hey,

Ik denk dat het nu meer over het belang van het paard gaat dan over het rijden.
Ik denk dat de TS nu maar even goed moet nadenken en later maar opnieuw een toppic moet openen met wat duidelijkere informatie.
Ik zal wel even temmen

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:59

@Elena: ik zie alleen maar wijze adviezen en geen rare opmerkingen dus zodoende... Dus waarom een topic sluiten?

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 10:00

obelix schreef:
@Elena: ik zie alleen maar wijze adviezen en geen rare opmerkingen dus zodoende... Dus waarom een topic sluiten?

Temmen betekend niet altijd dat een toppic gesloten moet worden.
Ja er zijn hier veel adviezen, maar ik vind niet dat dat altijd vriendelijk hier word neergezet, ook word de TS zomaar van alles beschuldigd, terwijl ze dit heus niet met opzet doet.

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 10:36

raaar verhaal allemaal, als een paard zo spierpijn heeft na de m1 oefeningen ?????????????????????? komt het volgens mij niet goed !!

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:02

Beste allemaal, er worden goede tips en adviezen gegeven. Maar het is goed om te bedenken dat je van de foto's niet alles kunt zien, en dat we ook de achtergrond niet weten. De moeder van de TS geeft al aan dat de situatie al iets anders is dan hoe de TS het vertelt.

Daarom wil ik vragen het topic netjes te houden, en niet te snel te zijn met beschuldigingen en veroordelingen. Tips en adviezen zijn uiteraard welkom, daar is HAW voor bedoeld, maar hou het vriendelijk en beleefd. Bedankt!

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:32

eigenlijk zijn het maar 2 verschillende foto's, ze zijn eigenlijk zo'n beetje allemaal hetzelfde...dat is wel jammer...maar wel een leuk beestje veel plezier er nog mee!!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:33

Vind het niet echt fijne fotoos met die bijzet..
wel een leuk paardje btw

Brenniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:47

Zoals je heel duidelijk ziet op de foto's zijn dit absoluut geen elastieken, maar gewoon bijzetteugels. Integendeel wat de moeder van TS dus beweerd. Ik vind het ook erg onprettige foto's om naar te kijken, en krijg nog een onprettiger gevoel als ik alles eromheen lees. Als het echt zo is dat het paard spierpijn heeft, dan doe je even de volgende dag, of een paar daagjes rustig aan. En je hangt er dan geen bijzet aan, zoals hier gebeurt. Op de foto's zie je duidelijk dat je contine in de mond loopt te 'hangen'. Als je paard spierpijn heeft, dan is dit ook niet de juiste manier om je paard 'rustig' te rijden.

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:48

Citaat:
ze is M1 aan het oefenen

M1 en kan geneens fatsoenlijk rijden, zonder bijzet..
Sorry maar het ziet er niet echt uit als een M paar...

I smell penny

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:53

ankythebest schreef:
Hier is de moeder die de foto's heeft gemaakt. Ik denk dat er een groot misverstand is, Maylight heeft geen pijn. de bijzet is omdat ze anders mijn dochter te veel uit het zadel trekt ( ze is namelijk nogal een lichtgewicht)En dat ze in verzet kwam, was omdat de dame spieren moet gebruiken, ze is M1 aan het oefenen en moet dus wat harder werken en daar krijg je spierpijn van. de instucteur heeft er echt wel verstand van, geeft ook de politiepaarden les en heeft aangeraden 2 weken rustig aan te doen, dan bekijken ze het weer en wordt er beslist wat er verder gedaan wordt. dus er wordt hier geen paard naar de stinkmodder gereden

dubbele post, ik denk dat het na 1 keer ook wel duidelijk is.
ik vind het er eerlijk gezegd niet zo ontspannen uitziet, en als je weet dat hij raar loopt, en dat je raar zit , waarom plaats je die foto's dan op bokt? ik zou hem wat rust geven, en hopen dat het goed komt,want het is wel een paardje met een vrolijke uitstraling, HOU DAT OOK ZO !!!

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:54

fjordyloverr schreef:
Citaat:
ze is M1 aan het oefenen

M1 en kan geneens fatsoenlijk rijden, zonder bijzet..
Sorry maar het ziet er niet echt uit als een M paar...

I smell penny

ik rook het ook al

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:58

Mensen, mensen, voordat dit uit de hand loopt. Ik heb een mail ontvangen van de moeder van TS waar alles uitgelegd wordt.

Het paard is van de buurvrouw en die is haar voor de M1 aan het trainen. TS rijd het paard 2 maal in de week. De bijzet is ervoor omdat het paard wel eens het meisje uit het zadel wil trekken.
Verder is het paard niet kreupel ofzo, ze krijgt goede zorg en heeft goede materialen maar moet met dit koude weer wel eens wat op gang komen (koude spieren). Heeft mijn merrie ook wel.

TS heeft het allemaal niet goed begrepen. Geef gewoon je commentaar op de foto's en verder niet. TS heeft gewoon geen volledig verhaal neergezet. Laten we het gezellig houden.

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:04

Citaat:
ze is M1 aan het oefenen

nou snap ik het niet meer