ankythebest schreef:ze heeft iets aan der been maar je moet gewoon blijfen rijden ende bijzet is omdat
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ankythebest schreef:ze heeft iets aan der been maar je moet gewoon blijfen rijden ende bijzet is omdat
ankythebest schreef:ankythebest schreef:ze heeft iets aan der been maar je moet gewoon blijfen rijden ende bijzet is omdat

ankythebest schreef:Hier is de moeder die de foto's heeft gemaakt. Ik denk dat er een groot misverstand is, Maylight heeft geen pijn. de bijzet is omdat ze anders mijn dochter te veel uit het zadel trekt ( ze is namelijk nogal een lichtgewicht)En dat ze in verzet kwam, was omdat de dame spieren moet gebruiken, ze is M1 aan het oefenen en moet dus wat harder werken en daar krijg je spierpijn van. de instucteur heeft er echt wel verstand van, geeft ook de politiepaaden les en heeft aangeraden 2 weken rustig aan te doen, dan bekijken ze het weer en wordt er beslist wat er verder gedaan wordt. dus er wordt hier geen paard naar de stinkmodder gereden
porscherider schreef:ankythebest schreef:Hier is de moeder die de foto's heeft gemaakt. Ik denk dat er een groot misverstand is, Maylight heeft geen pijn. de bijzet is omdat ze anders mijn dochter te veel uit het zadel trekt ( ze is namelijk nogal een lichtgewicht)En dat ze in verzet kwam, was omdat de dame spieren moet gebruiken, ze is M1 aan het oefenen en moet dus wat harder werken en daar krijg je spierpijn van. de instucteur heeft er echt wel verstand van, geeft ook de politiepaaden les en heeft aangeraden 2 weken rustig aan te doen, dan bekijken ze het weer en wordt er beslist wat er verder gedaan wordt. dus er wordt hier geen paard naar de stinkmodder gereden
Met alle respect, maar als het dier spierpijn heeft, dan hang je er geen bijzet aan maar dan pas je de arbeid gewoon aan. Overigens zou ik hier nog aan toe willen voegen dat een elastiek veel vriendelijker is, want bijzetteugels gaan zo dansen als er geen spanning op staat en dat stoort zo in de mond van het dier.
Maar eigenlijk ben ik niet iemand van hulpteugels.
Hoe dan ook, het is te hopen dat het paard er niet al te veel last van heeft en dat ze weer gauw volop in training kan.

ankythebest schreef:de instucteur heeft er echt wel verstand van, geeft ook de politiepaaden les en heeft aangeraden 2 weken rustig aan te doen, dan bekijken ze het weer en wordt er beslist wat er verder gedaan wordt. dus er wordt hier geen paard naar de stinkmodder gereden
porscherider schreef:Pff, had een heel verhaal, maar dat lijkt me hier niet meer nodig. 't Klopt van geen kanten wat hier allemaal neer wordt gezet.
Ik trek me terug uit deze nutteloze discussie en hoop dat TS uiteindelijk wel op d'r pootjes terecht komt, want hier kan een leuke combinatie uit voortkomen.
Mee in je mening en mee uit dit topic. obelix schreef:@Elena: ik zie alleen maar wijze adviezen en geen rare opmerkingen dus zodoende... Dus waarom een topic sluiten?
veel plezier er nog mee!! Citaat:ze is M1 aan het oefenen
ankythebest schreef:Hier is de moeder die de foto's heeft gemaakt. Ik denk dat er een groot misverstand is, Maylight heeft geen pijn. de bijzet is omdat ze anders mijn dochter te veel uit het zadel trekt ( ze is namelijk nogal een lichtgewicht)En dat ze in verzet kwam, was omdat de dame spieren moet gebruiken, ze is M1 aan het oefenen en moet dus wat harder werken en daar krijg je spierpijn van. de instucteur heeft er echt wel verstand van, geeft ook de politiepaarden les en heeft aangeraden 2 weken rustig aan te doen, dan bekijken ze het weer en wordt er beslist wat er verder gedaan wordt. dus er wordt hier geen paard naar de stinkmodder gereden
ik zou hem wat rust geven, en hopen dat het goed komt,want het is wel een paardje met een vrolijke uitstraling, HOU DAT OOK ZO !!!
fjordyloverr schreef:Citaat:ze is M1 aan het oefenen
M1 en kan geneens fatsoenlijk rijden, zonder bijzet..
Sorry maar het ziet er niet echt uit als een M paar...
I smell penny
Citaat:ze is M1 aan het oefenen