Steigeren, bokken, onder de 'bak rand' door gaan.. HELP!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raposa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 21:09

Ik zal kijken, als ik dat kan maken als ik mee-ga.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 07:14

Beugels zijn eerder te lang dan te kort.
En de pony staat veel te "hoog" ingesteld. Hij loopt op de voorhand. Teugels veel losser, beugels korter en zorgen dat het hoofd naar beneden en het paard voorwaarts gaat, over zijn rug laten lopen.
Hij heeft heel weinig hals en wat hij heeft loopt tegen zijn borst aan.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:20

Ik moet zeggen een hele leuke pony en de amazone zit er keurig op.Hij heeft inderdaad een hele korte hals en daardoor ziet het er uit alsof hij tegen zijn borst aanloopt,maar ik denk dat je daar niet zo heel veel aan kan doen,voordat hij aan je hulpen staat en je hem naar je hand toe kan rijden.Ik weet niet of dit de bak is waar jullie altijd rijden?Als dat zo is lijkt een betere omheining geen overbodige luxe aangezien hij er hier gemakkelijk uit kan lopen. (zo ziet het er op de foto tenminste uit )

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:15

Wat een gezeik toch altijd weer..
Ze wil alleen maar tips hebben, en ze hoeft geen commentaar dat het raar is dat ze Z rijdt en dan niet weet hoe ze dit moet behandelen, en ik heb trouwens de indruk dat ze het wel weet! Alleen ze vraagt gewoon om meer tips.

Ik vind het er netjes uitzien. Zo te zien geeft de amazone been? En als de voeten voor het zadel doende op de goeie plek liggen zijn de beugels idd te kort. Maar het valt nog mee Een foto is een moment opname, en ik weet niet of de pony altijd zo loopt? Heb je misschien nog meer foto's?

xXx

Anoniem

Re: Steigeren, bokken, onder de 'bak rand' door gaan.. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:22

Hoe reageert die pony op een zweep?
Is dit niet gewoon treiteren en moet ie hard aangepakt worden?

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:08

Raposa schreef:
Ik zal kijken, als ik dat kan maken als ik mee-ga.

je hebt toch geen digitale fototoestel of scanner.. Dus hoe zou jij nou foto's op het internet kunnen zetten
Volgens mij is jouw profiel helemaal verzonnen..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 07:26

Zo een beste aanwinst op bokt! Wel eens van lenen van een fototoestel gehoord? Of je mobieltje gebruiken?
Beetje respect voor elkaar zou je sieren! Er zijn heus mensen die van alles verzinnen en gestopt moeten worden, maar die verhalen lijken absoluut niet op een eerlijke vraag als deze!

Raposa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 11:13

De pony reageert gewoon niet op een zweep..
Ik heb idd geen digitale fototoestel, of een scanner.. Maar die foto's van die pony zijn niet door mijn fototoestel gemaakt maar de moeder van dit meisje heeft een digitale camera, en die maakt de foto's. Het meisje zelf mag hem nooit mee-nemen. En om van andere te lenen doe ik soms ook wel, maar dan lukt het niet om ze op i-net te krijgen Mja. En op me mobiel zit geen fotocamera

@ Amondi: ik snap jou nu niet echt.. En ik heb zeker wel respect voor andere hoor En ik verzin het dus echt niet! Maar je bedoelt dus, dat ik niet verzin (wat ook waar is) en dan verzonnen verhalen totaal niet lijken op een vraag als deze? :S

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:51

Jij wel, liennuh is je aan het beschuldigen dat je dingen verzint. Die heeft een veeg uit de pan gekregen met haar rare beschuldigingen:
Liennuh schreef:
Raposa schreef:Ik zal kijken, als ik dat kan maken als ik mee-ga.je hebt toch geen digitale fototoestel of scanner.. Dus hoe zou jij nou foto's op het internet kunnen zetten Volgens mij is jouw profiel helemaal verzonnen..

als je beter gelezen had kon je zien dat ik je juist gewoon wat tips heb gegeven.

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:17

Over je pony-probleem: ik zou (gelet op de foto) het paardje voor wat meer ruimte geven, en voorwaarts gaan rijden. Je schrijft dat je het voor het been probleem pas wilt oplossen als het bokken en steigeren opgelost is, maar ik denk dat je oplossing hier juist is. Mijn instructeur zegt namelijk ook altijd dat ik alles voorwaarts op moet lossen.

Een stukje terug schreef je ook, dat jullie en poging doen om het paardje beter aan het been te krijgen door te drijven, beetje harder te drijven, nog een beetje harder te drijven.... Ik zie het al voor me, ben je ondertussen alweer een hele lange zijde verder, en dan jawel! de pony gaat een drafje doen! Mij is geleerd, 1x drijven, geen reactie, bijtikken met de zweep achter je kuit en tegelijkertijd een 2e keer drijven.

En ik kan natuurlijk niet inje vriendin haar portemonee kijken, maar misschien toch eens een prive les nemen?

Verder vraag ik me ook af, als je thuis eerst 25 pony's had, en nu nog 6, hoe je het dan ook nog voor elkaar speelt om een verzorghaflinger te hebben (gehad), zoals je schreef in een ander topic. Ik hoop wel dat je hier geen verhalen zit te verzinnen, beetje jammer van de moeite en tijd van andere mensen, die hier de moeite nemen om over jou probleem na te denken en oplossingen aan te dragen...