Masha (slecht ingereden haflingertje..:P) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 16:39

haha ja prive les is zo duur.. En moet alles zelf betalen.. Zucht ouders..
En de eigenaar heeft meer verstand van mennen haha, dus om daar les van te krijgen

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 17:00

[quote="Farouche2"]
Het meisje wat uitstapt; CAP OP!!!!!
[quote]

Maar cap is eigen keus.. Als zei geen cap op wil nou ja dan doet ze dat toch niet

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:22

Was dat meisje erop aan het uitstappen dan het meisje met het borstbeen geroken enzo en dan op een slecht ingereden pony die wel eens lastig durft doen zonder cap uitstappen, eigen keus maar niet echt slim.

En geen goed materiaal= niet rijden je richt meer kwaad aan dan goed.
Ik rij soms ook op een pony zonder neusriem en die houd zijn mond netjes dicht.

Storm_

Re: Masha (slecht ingereden haflingertje..:P) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:39

ik ben het caploze meisje en ik rij trouwens wel altijd met cap hoor maar ik rij niet waar `Liennuh` ook rijd dus mijn cap ligt daar niet en is trouwens ook helemaal doormidden door mijn val dus dat bewijst maar weer hoe belangrijk een cap is. en masha is niet een paar maanden onder het zadel hoor al veel langer en het lijlkt nu of ze een gevaarlijke pony is ozo wat ze totaal niet is. Tuurlijk is een cap nodig maar om even 5 min wat rond te stapen zonder cap vind ik niet iets misdadigs ofzo >;)
en o ja dat singelwond was trouwens gewoon zand hoor ik weet nog dat ik dat eraf had gepoetst Eline
dus maak je maar niet druk en slecht materiaal?? hoezo dat? de neusriem was gewoon te klein en daardoor erafgehaalt, daarmee kan je nog wel rijden lijkt mij

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:58

pOptII schreef:
ik ben het caploze meisje en ik rij trouwens wel altijd met cap hoor maar ik rij niet waar `Liennuh` ook rijd dus mijn cap ligt daar niet en is trouwens ook helemaal doormidden door mijn val dus dat bewijst maar weer hoe belangrijk een cap is. en masha is niet een paar maanden onder het zadel hoor al veel langer en het lijlkt nu of ze een gevaarlijke pony is ozo wat ze totaal niet is. Tuurlijk is een cap nodig maar om even 5 min wat rond te stapen zonder cap vind ik niet iets misdadigs ofzo >;)
en o ja dat singelwond was trouwens gewoon zand hoor ik weet nog dat ik dat eraf had gepoetst Eline
dus maak je maar niet druk en slecht materiaal?? hoezo dat? de neusriem was gewoon te klein en daardoor erafgehaalt, daarmee kan je nog wel rijden lijkt mij

1. Ze wordt niet beschuldigd van een 'valse' pony oid
2. Ik rijd ook niet altijd met cap hoor: dat ligt er meer aan omdat ik de pony meer vertrouw en zij GOED ingereden is
3. Als je zelf vind dat een cap belangrijk is, waarom doe je de cap van 'Lienuh' dan niet op
4. Slecht matriaal: er wordt notabene nog gezegd dat het hopofdstel iets te groot is

Verder: daar gaat bokt (+ mii ) weer
Laatst bijgewerkt door Melisjee op 21-03-06 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:12

niet vals maar het lijkt alsof de pony uit al deze verhalen heel eng ofzo is of dat komt bij mij zo over
en als ik zonder cap zou willen rijden is dat me eigen keus

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:13

van je cap is waar, we zeggen alleen maar dat het miss niet slim is op een oningereden pony maar verder snap ik je wel hoor

Storm_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:15

het hoofdstel was trouwens niet te groot, haar oude hoofdstel is stuk( nu alwer gemaak) dus had ze een van haar vriendin geleend maar dei was dus door die riendin zelf inelkaar gezet (verschillend bakstuk en neusriem) en aangezien de neusrien net niet paste deden we die af dat betekend niet dat het hoofdstelverder slecht was,,

Storm_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:18

melisje999 schreef:
van je cap is waar, we zeggen alleen maar dat het miss niet slim is op een oningereden pony maar verder snap ik je wel hoor

dat bedoel iknu juist ze is wel ingereden, snap ook niet waarom Eline dat zegt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:18

Ik vind zoals je zelf al zei: Tenen wel naar binnen doen. Helpt ook bij het aandrijven aangezien je dat met je kuiten moet doen en niet met je hakken. En proberen niet voorover te gaan zitten. (is ook niet echt bevorderlijk als ze gaat bokken )

Dan ook nog: Als je je schouders iets meer naar achteren doet ga je automatisch minder snel naar voren zitten. En zodra je altijd rechtop zit straal je ook meer zekerheid uit waardoor ze misschien minder gaat bokken en steigeren (is maar een suggestie, misschien werkt het ook helemaal niet hoor!)

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:20

Aah lieve haffie
Leuke foto's, voor al die ene waar hij net op wil staan en met die tong Die zijn wel grappig.

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:22

pOptII schreef:
melisje999 schreef:

denk je soms datze het verzint

Storm_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:44

eeehm ik ken Eline en ik ken Masha en ik weet dat ze ingereden is niet door Eline zelf maar Eline is wel degene die haar het meest onder haar kont heeft en das wel ongeveer een jaar dus nietingerden?? dat slaat nerges op nee depony kan nog niet veel maar dat komt omdat ze van niemand les ofzo krijgt..

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:21

[quote="Liennuh"]Dus nu heeft ze op elke foto haar mons telkens open..

Afbeelding

Als ik het goed zie heeft hij zijn mond open, omdat je vast houd, want met longeren en lange teugel doet hij het niet en op 1 foto dat je gewoon rijd kun je zien dat je je hand gewoon ontspannen hebt vergeleken met de andere foto's

Het is maar een tip hoor bedoel het niet aanvliegend

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 15:04

pOptII schreef:
melisje999 schreef:

Ik zeg dat ze slecht is ingereden maar al we een jaar onder het zadel.. Lees maar hoor
En ik rij haar nu een paar maand staat er
Ik weet eigenlijk niet hoelang precies.. In de zomervakantie begon ik haar te rijden..
Laatst bijgewerkt door ElineS op 22-03-06 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:09

Ziet er nog wel redelijk uit voor een haffie met zon slechte achtergrond
Leuke fotoos en succes verder

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 15:14

@Justahorse: Al deze tips zie ik niet als aanvallend.. De meesten hebben gewoon gelijk

Maar wat die 'singelwond' betreft.. Ik heb de eigenaar gebeld maar het was niks..

lorretafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:45

ik vind die fotos egt verschrikklijk om te zien ik wil neit banketstaaf doen! je zet je hand heel erg vast op de fotos je zet veel te veel kracht en trekt de pony in de krul!geen wonder dat ie zn mond de heletijd open heetf hij probeerd gewoon uit jou greep te ontsnappen! je handen zitten doorgaans veel te laag en je zit in stoelzit en die tenen sorry maar daar heb ik geen goed woord voor overr!het lijkt me ind een goed idee om les te nemen want aan de fotos en het filmpje te zien zit je de pony in de weg!als het hoofd nageeft moet jij ontspannen, en als de pony zo slecht ingereden is waarom vraag je niet of een kundige ruiter erop rijdt en het lijkt me dan zowieso neit verstandug om naar buiten te gaan en al helemaal om zonder CAP te rijden!!!!!!!!!!!! sorry voor de negatieve uitspraken maar ik vind diter te erg uitzien,,, magk vragen hoelang je rijd

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:47

@lorettafan... overdrijven is ook een vak zeg... het ziet er misschien niet zo mooi uit als bij een goed ingereden pony, maar al met al vind ik het wel meevallen. ik heb slechter gezien.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 16:50

Dit was ze toen ik haar net verzorgde.. De tuigage past niet goed, maar alleen de bandages en het dekje daar zijn van mij De rest is van de oude eigenaar.
Met rijden is ze echt een stuk verbeterd..

http://img67.imageshack.us/img67/903/elineenmasha31jo.jpg
De pic is erg groot dus dan maar een link

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:57

lorretafan schreef:
ik vind die fotos egt verschrikklijk om te zien ik wil neit banketstaaf doen! je zet je hand heel erg vast op de fotos je zet veel te veel kracht en trekt de pony in de krul!geen wonder dat ie zn mond de heletijd open heetf hij probeerd gewoon uit jou greep te ontsnappen! je handen zitten doorgaans veel te laag en je zit in stoelzit en die tenen sorry maar daar heb ik geen goed woord voor overr!het lijkt me ind een goed idee om les te nemen want aan de fotos en het filmpje te zien zit je de pony in de weg!als het hoofd nageeft moet jij ontspannen, en als de pony zo slecht ingereden is waarom vraag je niet of een kundige ruiter erop rijdt en het lijkt me dan zowieso neit verstandug om naar buiten te gaan en al helemaal om zonder CAP te rijden!!!!!!!!!!!! sorry voor de negatieve uitspraken maar ik vind diter te erg uitzien,,, magk vragen hoelang je rijd

Mee eens !

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 17:02

ik vind dat een beetje overdreven hoor :S.. Pff.. Mijn houding is niet geweldig nee dat weet ik zelf ook wel.. En ja wil jij de lessen gaan betalen.. Nou dan neem ik graag les..
En je kunt niet zo beoordelen vanaf foto's.. JIj hebt geen idee hoe Masha rijd. En buiten is ze altijd best wel braaf.. Afgezien van 2 week geleden ..
Ik vind commentaar helemaal niet erg maar dit slaat nergens op..
De nieuwe eigenaar zet haar bij het longeren altijd erg vast. Ben het er niet mee eens maar dat doet hij wel. Ik ontspan meteen als ze met haar hoofd omlaag gaat. En dat van de mond doet ze normaal nooit alleen bij deze foto's en dan kan het zijn dat ik de teugels veel te kort had, misschien omdat ik 2 week niet had gereden ofzo.. Ik weet dat zelf ook niet. Maar je hoeft me niet de grond in te boren, fouten kunnen gemaakt worden hoor..!
En buiten rijd ik met cap! Alleen bij het uitstappen ging me vriendin niet met cap rijden.. We hadden daar gewoon niet aan gedacht en ook al reed ik zonder cap, dat is je eigen keus!
Laatst bijgewerkt door ElineS op 22-03-06 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:06

Als je geen lessen kan betalen betekent niet dat je een pony zo slecht mag rijden, want dat is wat nu gebeurt.
Je kunt zelfs beter 1x in de maand een goed lesje krijgen i.p.v. nieuwe bandages kopen, bijvoorbeeld. Het is allemaal niet negatief bedoeld en misschien weet jij ook niet beter door manegelessen, maar je zou toch eens moeten nadenken over goede instructrice.

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 17:09

Wie zegt dat ik nieuwe spullen koop enzo.. :S Ja ik heb een nieuw zadel gekocht en hoofdstel en dekje en dat soort dingen maar dat was nodig. En ik heb prive lessen gehad, maar dat is alweer 2 jaar terug. En ik kan gewoon geen les betalen. En ik rijd Masha niet slecht. Tenminste dat vinden de anderen die mij op Masha zien rijden, dan pas kun je zo beoordelen. De eigenaar weet hoe ik rijd, weet hoe een paard ingereden moet worden en vind het mij op zich wel goed doen op een paar dingen na en daar werk ik dan ook aan..

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:13

veronoz schreef:
lorretafan schreef:

AMEN

Overdrijven is ook een vak,maar kom op,iedereen heeft wel tips en tops.

Niemand is perfect.