Hoe doen jullie dat? Een mini-shetlander inrijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:34

mijn verzorgpony(TJE ) die is ook heel erg klein, de eigenaren, en hun dochtertje daarvan die willen ze er ook op laten rijden later (als zij dat tenminste zelf ook goed en leuk vind, maar tot nu toe vind ze pony's erg leuk) maar die pony is dus ook zo klein en niet echt stevig, maar het is dus het handigst om hem eerst voor de kar te beleren wat jullie zeggen?

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:26

Wij hebben onder andere ook een shetje van 89cm. Hier kan best een klein iemand op. Gewoon ernaast blijven lopen.. Kijken wat hij doet.. Sorry, maar ik ben hier altijd vrij gemakkelijk mee.. (niet met inrijden hoor, dat moet je natuurlijk wel opbouwen),

TheaD

Re: Hoe doen jullie dat? Een mini-shetlander inrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:07

ik snap niet waarom een paar mensen zo moelijk doen over dat ze een klein meisje op haar shet wil laten rijden te eerste moet je zien hoeveel gewicht een shet kan houden en zo klein is deze shet niet

om te beleren gewoon eerst zadeltje erop als dat goed gaat meisje erop zetten shetlanders doen daar meestal niet zo moelijk over ik heb zelf zo ook 5 shetlanders ingereden en die doen het prima 1 loopt zelfs L1 niveau

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:47

Idd gewoon laten wennen aan het zadeltje. Misschien eerst met gewicht en daarna dat meisje erop.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:58

Cobijtje schreef:
Om sturen en dergelijke te oefenen kun je gebruik maken van lange lijnen. Dan ga je dr zeg maar achter lopen om te sturen.
Om te oefenen met gewicht zou ik dr gewoon een zak wortelen of biks opleggen. Is 20 kg dus goed te doen en leert ie het wel.

zo dus en mini zadeltjes zijn er wel hoor das het probleem niet
pony kan je alleen niet zwaar belasten 25 kg max!

mits die volwasen is