Stascha@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re: Stascha@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 21:33

yp45gx schreef:
Heey allemaal,
wat kunnen jullie zeuren zeg over die sporen. Ik ben dat meisje die, gevoelloos voor kou , in een t-shirt op amber rijd.
Stascha is een moeilijke haflinger, die heel slecht op je benen gereageert. Hij heeft vaak kleine kinderen op zijn rug die niet eens met de voeten onder het zadel vandaan komen.
Wil je stascha echt een keer aanpakken, dan lukt je dat niet zonder sporen, zeker niet om hem bijvoorbeeld door de hoeken te rijden, of om stelling te ragen in draf / galop. Stascha bokt o.a. veel omdat je dan je buitenbeen naar achteren hebt, daar heeft hij een grote hekel aan.

Foto's zeggen ook niet alles. Stascha_kim heeft vandaag best redelijk gereden vandaag. De paarden waren idd erg druk vandaag, bijna niet te houden en ze wilden allemaal appies kijken..
Waag het om iets over de les of de lesgeefster te zeggen, want daar is niets mis mee. Jullie willen denk ik ook meteen naar je paard toe of zelfs rijden als je bijvoorbeeld een gebroken/ gekneust been hebt. (Ik altans wel...)

Geen gezeur over sporen meer, want dat weten we nu wel...

Groetjes . . . . . (tja, hoe heet ik ook alweer.. )

Erica

Stascha_Pass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:34

Haajj Lindss,,
Stas was wel heel vervelend he!
Maarja die fotos van Blacky zijn egt lage man..
Hij had een weird bui
Maarja...Zie je maandag dan maar weer XxX Michelle

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 21:35

Stascha_Pass schreef:
Haajj Lindss,,
Stas was wel heel vervelend he!
Maarja die fotos van Blacky zijn egt lage man..
Hij had een weird bui
Maarja...Zie je maandag dan maar weer XxX Michelle

hahah OMG michelle word ook wakker na de bokt foto`s hahaha
Oke zusjjee tot maandag kan ik kim weer ff uitputten ( of is het andersom )

yp45gx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:37

Dooosen.. ik wil ook weer een keertje op de maandag komen...
wie weet wanneer.....

Stascha_Pass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:39

Jaja Linds,, grote zus van me Ik ben weer wakker hoor (beetje laat maja)
Ik sluit e btw helemaal aan bij Erica want ik maak stas zelf ook mee
Gna gna
Maar ik ...
Tja ik denk eerder dat im jou uit gaat putten dan jij haar,, haha
Doei doei grote zus kus Kleine Zus

Stascha_Pass

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:40

Ja erica aanstaande maandag

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:45

ze zeggen welleens momentopnamen! Maar jij hebt er wel erg veel 'slechte' moment opnamens tussen zitten. De les ziet er niet erg ervaren uit (helemaal niks op tegen iedereen moet het leren) maar waarom moet je dan van halthouden in galop terwijl je pony nog niet eens aan je been is en je nog best wel vaak in z'n mond trekt en een niet zo geweldige houding hebt?

yp45gx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:47

alsof de gehele les alleen om jouw draait als je met zn achten in een les rijd..
Er kan toch ook wel eens een les 'thema' zijn...

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:51

@yp45gx De rest van de les vind ik er ook niet echt ervaren uit zien om zulk soort oefeningen te doen..

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 22:04

cle0o_o0 schreef:
@yp45gx De rest van de les vind ik er ook niet echt ervaren uit zien om zulk soort oefeningen te doen..

niet zeuren over de les want ik kreeg hem gewoon vanuit stap in galop dus niet over de les gaan beginnen oke het gaat hier om het paard niet om de les want ik krijg genoeg les geloof me maar

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:09

@ stascha_kim Zal best dat je goed en genoeg les krijgt enzo moet je zelf weten. Maar als je 'm van stap naar galop krijgt waarom zeur je dan over dat je pony niet voor je been is? Of zit je 'm zo met je spoor te prikken dattie daardoor maar in galop gaat?

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:11

cle0o_o0 schreef:
ze zeggen welleens momentopnamen! Maar jij hebt er wel erg veel 'slechte' moment opnamens tussen zitten. De les ziet er niet erg ervaren uit (helemaal niks op tegen iedereen moet het leren) maar waarom moet je dan van halthouden in galop terwijl je pony nog niet eens aan je been is en je nog best wel vaak in z'n mond trekt en een niet zo geweldige houding hebt?

In mijn ogen alleen maar
Sorry, niet gemeen bedoeld, maar hoe lang heb je al les?

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:14

Stascha_kim schreef:
cle0o_o0 schreef:

niet zeuren over de les want ik kreeg hem gewoon vanuit stap in galop dus niet over de les gaan beginnen oke het gaat hier om het paard niet om de les want ik krijg genoeg les geloof me maar

Hier kan ik alleen maar op zeggen; kwaliteit boven kwantiteit

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 22:29

dressagelady schreef:
cle0o_o0 schreef:

In mijn ogen alleen maar
Sorry, niet gemeen bedoeld, maar hoe lang heb je al les?

je gaat me uit laggen geloof me ik rij 8 jaar whahaha

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:32

ach hoelang je rijdt zegt weinig.. zoiezo al kwaliteit boven kwantiteit en dan ligt het er ook nog aan of je een beetje aanleg hebt he;)

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 22:40

cle0o_o0 schreef:
ach hoelang je rijdt zegt weinig.. zoiezo al kwaliteit boven kwantiteit en dan ligt het er ook nog aan of je een beetje aanleg hebt he;)

nou moet ik zeggen dat ik nu ook bijrij paardje heb die ook heel moeilijk is hoor maar stacha is ook niet 1 van de makkelijkste

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:42

@ stascha_kim Ach mijn pony is ook niet makkelijk maar hij doet 't wel en die van jou?
Laatst bijgewerkt door CleovG op 18-03-06 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 22:42

cle0o_o0 schreef:
@ stascha_kim Ach mijn pony is ook niet makkelijk maar hij doet 't voorlopig wel en die van jou?

stascha loopt ook hoor

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:43

cle0o_o0 schreef:

Daar gaat het helemaal niet over.
Ik bedoel met kwaliteit boven kwantiteit; liever goed les (en dan niet zo vaak) dan vaak niet goed les

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:43

Maargoed, ik vind het een leuke Haf hoor,
veel succes nog verder

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:47

achja ik ga mn tijd hier verder niet meer aan verdoen..

EquiDJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:50

Ik vind het best een leuke pony, en zo beroerd rij nou ook weer niet (oke, voor 8 jaar les zou je iets meer mogen verwachten ), maar ik vind het heel erg jammer dat je dat je voor dat spoorgebruik de smoes 'slecht voor het been zijn' gebruikt. Dat word namelijk alleen maar erger naar mate je steeds harder gaat prikken.
Een paard krijg je aan het been door veel overgangen, tempowisselingen en figuren te rijden. Basiswerk dus. Je paard aan het been krijgen heeft echt helemaal niks met 'verfijnen' te maken. Met verfijnen maak je namelijk je hulpen nagenoeg onzichtbaar (fijner dus), dat zie ik hier niet echt gebeuren.
Dat hij het niet voelt is echt onzin. Hij reageert niet, dat is iets heel anders. En als hij het écht niet voelt, dan komt het vast omdat er inmiddels zoveel eelt ontstaan is door al dat geprik.
En ik ga het wel wagen iets over je instructrische te zeggen. Ik zie meer mensen in jou les die de sporen gewoon nog niet verdient hebben. Get is algemeen bekent dat je pas een sporen toe bent als je een stille, stabiele beenligging hebt en je hakken normaal naar beneden kan houden. Dat kan je niet, dus moet je niet met sporen rijden. Dat het van je intructrische mag vind ik onvoorstelbaar.
Dit is vrij simpel rijtechnisch op te lossen, door de oefeningen die ik al genoemd en een beetje consequentheid. Misschien moet je is priveles gaan nemen? Kan je gelijk je zit verbeteren.

En dan nog iets, aan de teugel? Vals knikje bedoel je zeker?
Wat hij op die foto's doet is niet nageven. Een paard kan pas nageven als hij aan het been is.

En dat laatste, dat je hem wél vanuit stap in galop krijgt, sorry, maar als je maar hard genoeg met die sporen prikt krijg je elk paard vanuit stap in galop. Maar een mooi overgang zal het niet zijn.

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:55

EquiDJ schreef:
Ik vind het best een leuke pony, en zo beroerd rij nou ook weer niet (oke, voor 8 jaar les zou je iets meer mogen verwachten ), maar ik vind het heel erg jammer dat je dat je voor dat spoorgebruik de smoes 'slecht voor het been zijn' gebruikt. Dat word namelijk alleen maar erger naar mate je steeds harder gaat prikken.
Een paard krijg je aan het been door veel overgangen, tempowisselingen en figuren te rijden. Basiswerk dus. Je paard aan het been krijgen heeft echt helemaal niks met 'verfijnen' te maken. Met verfijnen maak je namelijk je hulpen nagenoeg onzichtbaar (fijner dus), dat zie ik hier niet echt gebeuren.
Dat hij het niet voelt is echt onzin. Hij reageert niet, dat is iets heel anders. En als hij het écht niet voelt, dan komt het vast omdat er inmiddels zoveel eelt ontstaan is door al dat geprik.
En ik ga het wel wagen iets over je instructrische te zeggen. Ik zie meer mensen in jou les die de sporen gewoon nog niet verdient hebben. Get is algemeen bekent dat je pas een sporen toe bent als je een stille, stabiele beenligging hebt en je hakken normaal naar beneden kan houden. Dat kan je niet, dus moet je niet met sporen rijden. Dat het van je intructrische mag vind ik onvoorstelbaar.
Dit is vrij simpel rijtechnisch op te lossen, door de oefeningen die ik al genoemd en een beetje consequentheid. Misschien moet je is priveles gaan nemen? Kan je gelijk je zit verbeteren.

En dan nog iets, aan de teugel? Vals knikje bedoel je zeker?
Wat hij op die foto's doet is niet nageven. Een paard kan pas nageven als hij aan het been is.

En dat laatste, dat je hem wél vanuit stap in galop krijgt, sorry, maar als je maar hard genoeg met die sporen prikt krijg je elk paard vanuit stap in galop. Maar een mooi overgang zal het niet zijn.

Mee eens...

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:46

Heey wat leuk Stacha!

Pony kan dus echt wel lekker lopen zonder sporen. Heb er namelijk zelf ook op gereden. Heb er nog pics van ook...
Ik denk ook dat je zeker wel zonder sporen kan rijden, en dat hoe je gewoon een zweepje erbij.
Zoals al gezegt is ik zal haar eerst maar gewoon lekker voorwaarts rijden, goed losrijden en als dat goed gaat pas focissen op het aan de teugel rijden.

Staat Rafka er nog? Dat was echt zo'n leuke pony.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 14:47

Avanti schreef:
Heey wat leuk Stacha!

Pony kan dus echt wel lekker lopen zonder sporen. Heb er namelijk zelf ook op gereden. Heb er nog pics van ook...
Ik denk ook dat je zeker wel zonder sporen kan rijden, en dat hoe je gewoon een zweepje erbij.
Zoals al gezegt is ik zal haar eerst maar gewoon lekker voorwaarts rijden, goed losrijden en als dat goed gaat pas focissen op het aan de teugel rijden.

Staat Rafka er nog? Dat was echt zo'n leuke pony.

stascha is een hij
en rafka ja die is weer terug