Ragne@M2-training filmpjes (veel!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:45

Vind wel dat je te bewegenlijk zit, maar ach, je moet het nog leren en dat kan alleen maar door te oefenen!

Daarbij moet je niet vergeten dat als je iets plaatst op bokt de meeste reacties komen van recreatieve of B-ruiters, valt dus allemaal wel mee, laat hun zich eerst maar eens bewijzen

Liza_vL

Re: Ragne@M2-training filmpjes (veel!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:01

Jeetje wat zit jij te drijven zeg, elke pas! Vind het echt heel storend voor het beeld. Je pony mist idd voorwaarse drang, probeer ook in de oefeningen het tempo te bepalen. Rij bv een keer meer naar voren in de schouderbinnenwaarts. Travers mist idd de lengte buiging. Probeer ook als je haar weer recht zet en een wending inzet eerst mooi om je binnenbeen te laten buiging.
Probeer ook in galop ook terug te schakelen, ze kan veel verzamelder galoperen. Blijf de buitenschouder ook goed begrenzen.

bijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:31

haha mijn paardje zwaait ook veel met z'n staart wrm weet k niet hij doet het ook als ik niet aandrijf de mijne is gelukkig niet de enige. Ziet er trouwens echt heeeel leuk uit hoor.. alleen wat viefdepief al zei probeer minder te drijven

Meestal is het een vorm van verzet.....eigenlijk altijd...doet hij het niet meer als je een nieuwe/moelil;ijke oefening doet?

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:54

Je benen zijn idd erg storend,maar dat weet je ondertussen vast wel

Ik vind het er voor de rest heel netjes uitzien hoor..

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:56

Naar mijn mening zwiept jouw paard niet voor niks (rugproblemen?). Heb je hem al eens een keer laten zien bij een VA of zo? Misschien dat ie dan nog wel makkelijker gaat lopen! Het is maar een tip hoor.

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:12

horseNL00 schreef:
Naar mijn mening zwiept jouw paard niet voor niks (rugproblemen?). Heb je hem al eens een keer laten zien bij een VA of zo? Misschien dat ie dan nog wel makkelijker gaat lopen! Het is maar een tip hoor.

Daar dacht ik dus ook aan, let maar eens op het ritme van de staartbeweging, die komt overeen met elke pas die hij maakt.

inderdaad je benen leren stil houden en alleen hulp geven wanneer jij voelt dat hij terug komt. Succes

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:15

Volgens mij zit ze ook niet al te makkelijk he?
De meeste mensen die hun benen niet stil kunnen houden rijden op paarden die erg bewegelijk zijn. Daarom is het erg moeilijk om je onderbenen stil te houden.
Volgens mij is dit wel erg vermoeiend voor jou, tenminste daar lijkt het op, omdat je haar constant moet overtuigen om te blijven lopen.
Ik denk dat je genoeg tips hebt gehad om het beter te krijgen.
In ieder geval knap dat je zover bent gekomen.
Je paard heeft wel een regelmatige beweging, maar het ziet er wel onrustig uit.
Ik denk dat als je hm sneller voor je been kan maken, en je onderbeen dus stil kan houden, dat het staartzwiepen uiteindelijk ook ophoudt.
Ze zal ongetwijfeld dan ook rustiger in de aanleuning worden.
Ik denk als je dit voor elkaar krijgt dat je ook nog wat extra’s aan de draf kan toevoegen, ze kan dan meer van de grond lopen e.d.
Dit kost wel even tijd natuurlijk, maar als je je paard leert om meer op eigen benen te lopen en dat je zelf ook minder hoeft te doen op je paard je echt de draf een heel stuk kan verbeteren, want ze heeft echt een leuke tact..
Ik ben benieuwd

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:38

ik vind je benen er onrustig vooral in en net uit de oefeningen ... je rijd al met sporen maar zo geeft het erg het effect dat de pony niet lekker aan het bene is en je hem constant voorwaarts drijft in de oefeningen.

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:46

Top gedaan hoor! Nu dus officeel M2+ 1 !! Vind het super knap dat je de uitdaging met Ragne aangegaan bent. Niemand hier op bokt rijdt perfect, dat doet alleen A.vG. maar blijf lekker investeren in lessen en GOEDE raad, dan komt het vanzelf allemaal in orde. En... plezier is het allerbelangrijkste hoor met rijden, en dat heb je zeker weten genoeg

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:52

Ja inmiddels M2+1, echt super!! Wat nou het ziet er niet uit als M2? Het is het dus wel!

Voor anderen die denken dat Ragne een rugprobleem heeft en daarom zwiept: TS heeft er al een dierenarts naar laten kijken, evenals een fysio. De rug was wat strak maar het gaat nu al veel beter en ze doet ook oefeningen om de rug soepel te houden. Sommige merries zwiepen nu eenmaal, zouden veel van jullie toch moeten weten.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:13

Ragne, ik vind het het heel moedig van jou dat je de helft van je les hier op Bokt plaatst . Geen goedgekozen/goedgetimede foto's. Nee, we krijgen alles te zien.
En natuurlijk valt er hier en daar nog wat aan te werken, maar hé, bij wie niet ? Je lijkt me goed te weten waar je mee bezig bent. Je bent je bewust van je eigen zwakke punten én die van je paard, en je werkt hieraan. Doe zo voort !

En succes in de M2 .

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 12:44

Bedankt voor jullie reacties!

Natuurlijk mag je commentaar hebben, daar is Bokt toch voor!

Leuk dat er herkent wordt dat dit een heel compleet beeld geeft. Want met mooie stills uit deze filmpjes had ik waarschijnlijk heel andere reacties gekregen

Laat ik jullie even geruststellen, het paard is in superconditie op dit moment en staat zoals Sjappie al zei onder controle bij VA en Fysio. De rug is strak maar ik rijd haar lang en laag (voorwaarts/neerwaarts) los en we longeren aan de dubbele longe, masseren, doen rekoefening etc. Het staartzwiepen is echt iets wat een gewoonte is geworden van dit paard en ik zie het bij veel meer merries. Ik vind het zelf ook jammer. Over mijn benen/zit: ik ontken niets, want ik ben me er goed bewust van dat het niet het ideaalbeeld is. Maar er wordt natuurlijk aan gewerkt! dat is ook het voordeel van jezelf op video terugzien, kan je even kritisch kijken wat er beter kan.

Inmiddels is onverwachts de eerste winstpunt in het M2 binnen!
Dus ik ben wel erg trots op mijn paardje

lorretafan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:05

tassie schreef:
arm paard.. sorry ziet er echt zielig uit met die sporen... als die zo tegen de been is moet je vooral de hele tijd je sporen erin douwen.. en dat met die staart is gewoon protest... en trouwens iets stiller, en heel stuk stiller (met je benen)

de benen mogen inderdaad iets stiller, maar dat ronddraaien van de staart heeft te maken met balans.. sommige paarden doen het ook als ze heel gestresst zijn maar ik denk niet dat dat hier het geval is, want het paard en de ruiter zien er ontspannen uit. Als het paard zielig was, hadden ze de M2 niet gehaald..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:21

BailyKarlos schreef:
Leuk paard!
Er is al genoeg gezegd over je benen.
Je moet je handen ook stiller proberen te houden (die gaan mee omhoog en naar beneden bij het licht rijden).

Nou oefenen en dan komt t vast goed in de M2. Suc-6!

Dit wou ik ook al zeggen
Je benen en handen mogen af en toe iets stiller idd.
Maar leuk ding hoor

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:31

Nounou, somige mensen overdreven wel een beetje overdreven vind ik..
De TS wéét wat haar fouten zijn, doet (na wat ik heb gelezen) er alles aan om te verbeteren, en zorgt ook goed voor haar paard. Natuurlijk is het jammer van haar benen, maar met veel oefenen komen ze er wel Blij dat de TS ook haar goede punten ziet, en niet alleen de foute punten zoals somige mensen hier.

Je weet wat je fouten zijn, dus daar hoef ik niks over te zeggen Ik vind dat je paardje mooi constant in aanleuning loopt, en verder is het leuk om te zien/lezen hoe erg je ermee bezig bent