Sienna @ Work bij Kimmie261

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:22

Mooi paard heb je!
Ziet er netjes uit.
Commentaar, die zal je allemaal al wel gehoord hebben vandaag. Hard moeten werken?

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:30

leuk paard, maar aanleuning heeft nog heel veel werk nodig. Hij moet op druk lengte in de hals gaan maken en meer over de rug komen. Nooit los gooien zoals je op de laatste foto doet, laat hem zakken en door met je been naar je hand toe te rijden verbinding maken.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:40

zucht,ze gooit niet los op die laatste foto,dat paard wil geen druk aannemen,en die loopt dan het liefst met haar kin op haar borst...waardoor je op een luchtbel rijd,en daar heb ik haar wat aan laten doen...

en dan zie je dat ze uiteindelijk wil zakken in de hals en druk op het bit aanneemt,maar ze moet er heel erg aan rijden wil dat gebeuren,en dat was zowel voor marit totaal nieuw als voor sienna,dus we zijn tevreden met die paar rondjes,lager in de hals zijn en eindelijk dat ze wat druk van het bit wilde aannemen...

Mano88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:52

*even nagelezen* heb idd alles gezegd wat anderen ook al genoemd hebben, maar ach ja, hoe vaker je het hoort, hoe beter in je hoofd zit wat je ook alweer moest verbeteren is niet als neerbuigend bedoeld dus neem aan dat het niet echt stoort dat het er nog een keer staat toch?

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:09

ik ga met het commentaar van de anderen mee

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:18

Ik vind de laatste 3 fotos al een wereld van verschil met de eerste! Ga zo door zou ik zeggen en heel veel succes ermee!

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 20:34

Er is vandaag een wereld voor me open gegaan!!!

Ik dacht dat er al verbetering in zat na de lessen die ik al had gehad.. maar na vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn merrie nogsteeds heel graag in de valse knik loopt en haar rug wegdrukt... En ik ben daar nu dus achter gekomen gelukkig.. en ga zeker hard werken om er voor te zorgen dat mijn merrie haar rug wil gaan gebruiken en daardoor dus ook het bit wil aannemen

Verder is het dus indd zo dat ik mijn paard echt niet in de mond trek want dan gaat ze het alleen maar heel erg in die valse knik lopen.. en gooi haar ook niet los ze kruipt er zelf achter

Randie: Bedankt!!

Sylleke: Heb indd hard moeten werken maar vond het niet erg.. Daarom vind ik paardrijden ook zo leuk.. als je er wat voor moet doen

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:34

elastiek er aan hangen ? daardoor lopen ze wel lekker over de rug ... waarom ben je er eigenlijk nu achter gekomen dat je beter over de rug kan rijden en niet eerder ? (komt maybe banketstaaf over maar wete niet hoe ik de vraagstelling anders moet doen .)

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:35

hee Marit!
leuke foto's zeg!
je ziet echt al een verschil met de 1e foto!
en dat na een half uurtje,, knap hoor
ga zo door
maar Sienna ziet er goed uit!
succes met je training!!

Anoniem

Re: Sienna @ Work bij Kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:37

mooi paardje
kan ook mooi lopen
die sokken heb ik ook

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 20:40

Ik "dacht" dus dat ik wel over de rug reed, maar mijn instructice gaf mijn andere aanwijzingen en blijkbaar dus niet zo dat het voor de merrie werkte...

maar heb dus vanmiddag gemerkt dat de andere "neiuwe" methode beter werkt bij mijn merrie.....

En verder wil ik het doen ZONDER hulpteugels... ik vind het zelf niet fijn om het met te doen... Er zijn mensen die er bij zweren maar ik niet.....

Ktink: Die eerste foto is van een half jaar geleden he... en die dat ik in het blauw ben is van vandaag....

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:41

Een heel verschil al, je bent op de goede weg.
Op de eerste foto's van nu vind ik je wel heel erg doorzakken in je rug en daarbij naar achteren hangen. Later doe je dat minder.

Het lijkt me trouwens niet eenvoudig een paard van dit type lekker lang te krijgen in de hals. Zit er tuiger in eigenlijk?
Gewoon lekker zo doorgaan, het is een leuk dier en jullie vormen een leuke combi!

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:41

Ja, en als je er hard voor werkt, zie je gelijk al resultaat.
Vind het netjes hoor.

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 20:51

Klopt.. ik zit op die foto's heel erg naar achter maar dat komt eigenlijk vooral omdat ze gewoon NIET lekker zit Doe mijn best om hem uit te zitten...

Er zit indd Tuiger in en het is ook geen makkelijk paard.. helemaal niet omdat ze zo'n verschrikkelijk onderhals heeft die lekker tegenwerkt... Maar goed we gaan de goede weg op....

En bedankt.. ben ook heel erg blij met Sienna

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:14

Heee Marit, dat ziet er echt toppie uit joh als je het vergelijkt met het begin. Oke, je bent er nog lang niet, maar je bent op de goede weg! Waarom heb je Sienna nu ook bij Femke gezet dan? Want dat is toch best ver weg voor jou, dus dan kun je toch veel minder rijden, of zie ik dat verkeerd? Of neemt ze Sienna voor jou in training? Of i.v.m. de dekking? Ja haha ik heb al een hele hoop opties bedacht !
Sienna ziet er in ieder geval super goed uit, en jij ook!

Moet je eens op de foto's kijken, ze wordt steeds donkerder (van het zweet), ziet er best grappig uit. Al het commentaar waar je wat aan hebt ik ook al gegeven dus daar heb ik het niet meer over...

Succes verder!
Laatst bijgewerkt door Barbara_ op 16-03-06 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:17

Heej Marit, Ik wist helemaal niet dat je naast Sjors nog een paardje had joh.

Ik ken je probleem maar al te goed. Het paard dat ik heb duikt ook graag achter de teugel en dan rijdt je inderdaad op een luchtbel.
Voorwaarts - Neerwaarts rijden zoals Kimmie261 zegt is dan inderdaad de enige optie en dat vinden die paarden heel erg moeilijk. Ik weet niet of Sienna ook wat flegmatiek is, maar dat helpt ook niet echt.

Ik vind het goed dat je het zonder hulpteugels aan wilt pakken. Doe ik zelf ook altijd liever, onder het mom van waar de kunde van de ruiter ophoudt....

Succes met je paard, vind hem erg leuk, en denk aan je houding, want wat daarover gezegd wordt hier klopt wel een beetje. (Naja... it takes one to know one, moet je dan maar denken )

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:17

Het ziet er al een stuk beter uit! Op sommige foto's zakt ze al wat meer, en het blijft lastig. Fijn dat je nu eindelijk hebt ingezien hoe het beter gaat! Het is ook een heel ander paard, als hij zichzelf wat meer lengte geeft.

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 21:21

Bar: Ze staat er voor Dekking Dus ze komt wel weer dichtbij te staan maar nu even niet.....

San: Heb indd naast Sjors nog een paard.. Ze is eigenlijk van mijn moeder hoor maar ik rijd er eigenlijk altijd mee
Zoals Filip het ons heeft geleerd

Tulandro: Bedankt het volet ook al stukke beter.. dat deed het al een tijdje maar vandaag helemaal

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:38

Over je houding is al vanalels egzegd, dus dat zal ik neit opnieuw zeggen

Voor de rest: Wat is ze verschrikkelijk gespierd als je het vergelijkt met de 1e foto of lijkt dat maar zo?
En natuurlijk, het ziet er al aardig goed uit hoor! In vergelijking met de 1e foto liep ze al super, het lijkt me erg moeilijk!

Veel succes nog!

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 18:52

Ze heeft er indd wat spieren bij gekregen ook wel wat vetjes hoor

Op de eerste foto was ze net een week van haar veulen weg (of anders om het is maar hoe je het wil zeggen).. en had ze zeker een maand of 10 nix gedaan Dus heb er hard aan gewerkt haar wat ronder en gespierder te krijgen en als ik het zo eens bekijk is het me wel gelukt

Ze is ook zeker neit makkelijk te rijden.. Maar we komen er wel...

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:55

Lach eens even joh! Hihi, ik kijk ook altijd zo tijdens t rijden

Anoniem

Re: Sienna @ Work bij Kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:56

Ziet er al leuk uit joh, gewoon lekker blijven oefenen, heb je tenminste iets te doen

Btw, jouw haar is leuk (ik heb hetzelfde kapsel, maar dan in het roze )

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 18:59

Ik kan niet lachen als ik aan het rijden ben.. *als ik serieus aan het rijden ben... als ik een buitenritje ga maken doe ik niet anders*

Over mijn Haar... Zal mijn kapster doorgeven dat je het leuk vond Ik Ga daar altijd zitten en dan probeerd ze altijd weer wat nieuws op me uit want wat dat betreft kan je alles bij mij doen En moet zeggen deze combi vind ik ook wel leuk... Had hiervoor Bruin met Rood ook wel stoer

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:38

Ik denk dat een hulpteugel als tijdelijk hulp middel perfect is.Een elastiek heeft vor mijn paard (hoofd in de lucht ) zeer veel geholpen . Als je dan goed naar voor rijd gaat het dier automatisch over de rug lopen . Daarna kun je het steeds losser zetten en er af halen . Natuurlijk is het altijd nog eigen keus als je zonder wilt rijden maar bij sommige paarden helpt het enorm .

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 07:14

Tuurlijk zal het voor sommige wel helpen...

Maar voor mijn merrie denk ik niet.. want die doet haar hoofd niet omhoog ze kruipt erachter... Als ik al aan mijn teugels ga trekken en blijf been geven gaat ze zo erg tegen haar borts aan lopen dat ik dus alsnog geen druk op mijn teugels krijg.. Dan kan ik er dus wel een elastiek om hangen maar dat heeft dus geen zin want ze wil die druk daarvan niet accepteren en gaat dus constant die druk uit de weg....

Als ik zonder hulp teugel rijd kan ik als ze het goed doet en de druk opzoekt ook goed ontspannen en haar belonen voor wat ze goed doet.. als dat elastiek erom zit blijft die druk geven dus weet ze het nog niet....!!