paard wil de bak niet meer in.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:10

Ik ken je een beetje van de KWPN-club, maar na de reactie van Unamie wordt mij alles wat duidelijker... nog duidelijker, mag ik wel zeggen. Ben het ook compleet met hem/haar eens dat Umi gewoon geen paard voor jou is, helaas. Je kunt beter jullie beide gelukkig maken, door Umi te verkopen aan een leuk volwassen en ervaren persoon, en zelfs een makkelijker paard te nemen, en niet zomaar de eerste de beste met een leuk papier kopen

elmiran

Re: paard wil de bak niet meer in.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 12:08

probleem is opgelost. Ze volgd me weer overal en wil weer de bak in. Ik doe nu ook veel meer aan freestyle met haar.
Rijden gaat ook weer helemaal goed kan het nu weer helemaal zelf. Lessen ga ik ook zeker nog volgen, ben nog aan het zoeken en moet nog werk vinden.

Verder is er met haar helemaal niks aan de hand. Ze heeft een tijdje terug wat onregelmatig gelopen achter. M'n instructrice had me toen wat tips gegeven en toen ze beter aan het been was liep ze weer helemaal goed. Ze loopt nu regelmatig en ik rijd nu veel meer overgangen met haar. Ze geeft makkelijk na en ontspant haar rug ook gewoon dus dat is voor mij geen reden om een osteopaath erbij te halen.

De bak is zwaar, als ik haar weer wat langer rijd ga ik ook proberen om bij ons thuis in de bak te gaan rijden die is minder zwaar maar dan moet ik wel 10min. langs de weg. Dat heb ik in de zomer ook wel eens eerder gedaan dus dat zou geen probleem zijn.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:07

Ik ben benieuwd en wacht af tot het volgende probleem weer komt...

Sorry dat ik dit zo synisch zeg, maar ik denk dat je je problemen dan beter maar weer even kunt laten, als ze toch elke keer weer zomaar opgelost zijn...

ben er namelijk bang voor dat er straks wel weer wat anders is met jou en je paard....

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:28

Lastig hoor.

Ik heb 1.5 jaar een paard van mijn Instructrice gereden wat ook van die kuren had, soms.
Soms wilde ze ook inderdaad niet de poetsplaats op de rijvereniging op, dan ging ze hard achteruitlopen. Ik zette haar er dan gewoon achterom in.Soms vond ze het geen probleem, het waren echt fases.

Bij sommige anderen die op haar wilden gaan rijden stijgerde ze bij het opstappen, en bij mijn instructrice (waar ze Z1+9 mee was) stijgerde ze tijdens het rijden waarbij ze haar rug brak. Gelukkig heeft ze dat nooit bijmij geprobeerd.

Maarja nu mn punt, hahah. Wat doe je eraan. Ik denk dat het aan de opvoeding ligt. Dat ze vroeger geen concequente hand/begeleiding heeft gehad. En nu dus ook niet echt heeft, en ze daar gebruik van maakt.

Ga ook eens leuke dingen met haar doen ipv vechten. ga lekker met haar wandelen, evt vrijheidsdressuren en ook eens alleen gewoon poetsen en knuffen. En ik ben van mening dat je als je aan de hand/op de grond al geen totale respect hebt (van beide kanten) je met het rijden ook niet ver komt. Je kan dus ook gewoon met een schone lei beginnen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:33

JoanneArnhem schreef:

Sorry dat ik dit zo synisch zeg, maar ik denk dat je je problemen dan beter maar weer even kunt laten, als ze toch elke keer weer zomaar opgelost zijn...

ben er namelijk bang voor dat er straks wel weer wat anders is met jou en je paard....

je haalt de woorden uit mijn mond

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:31

Ik las in 1 van je andere berichten dat je van haar wilt winnen.Wat een scheve gedachte is dit.Je moet juist een team vormen met je paard.Samen proberen om steeds weer een stapje verder te komen.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 09:17

unamie schreef:
JoanneArnhem schreef:

je haalt de woorden uit mijn mond

Hier hetzelfde

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 09:43

monsera schreef:
Ik las in 1 van je andere berichten dat je van haar wilt winnen.Wat een scheve gedachte is dit.Je moet juist een team vormen met je paard.Samen proberen om steeds weer een stapje verder te komen.

zo is het.. en ook acuut stoppen met slaan
als slaan zou helpen... zou je nu een zeer braaf gehoorzaam paard moeten hebben.....
dus zoek de oplossing dan idd in freestyle etc.
het is jammer dat je geen lessen kan betalen
Freestyle/lichaamstaal draait allemaal om de juiste houding en timing..en daar is les voor nodig
om op eigen houtje te gaan "freestylen" heeft weinig nut omdat je niet weet op welke signalen je moet letten.
en een normale bak zonder zware bodem..anders word Freestyle een straf kamp
jammer dat je alleen daar kan staan omdat andere stalling te duur is
is er dan nergens een stal die ook betaalbaar is....dat lijkt me toch sterk

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 12:10

Ik doe nu ook meer aan freestyle. M'n moeder wil gaan lessen(freestyle) met een van onze pony's ....(we hebben haar gekregen en ze was gewoon vaak heel vals en chagreinig, dat is nu wel minder maar nog niet helemaal weg..) we gaan binnekort naar een clinic toe. Het paard van m'n tante gaat er heen en ze heeft gevraagd of die vrouw ook les geeft dus misschien dat ze mij dan ook les kan geven. Onze band is voor m'n gevoel al veel beter. Mij volgd ze nu weer overal, alleen wilde iemand anders haar gisteren mee de bak in nemen, toen begon het achteruit lopen weer. Heb haar daarna gelijk overgenomen en mij volgde ze wel.
Rijden gaat ook weer een stuk beter. In het begin moet ik nog wel even doorzetten maar daarna kan ik er gewoon weer alles mee doen. De galop gaat ook heel goed, ze maakte geen rare sprongen meer voor het aanspringen en ik hoef alleen de hulpen maar te geven en ze springt al aan. Als iets me echt niet alleen lukt vraag ik aan iemand uit het dorp of ze kan helpen zodat ze geen slechte dingen meer aanleert. Verwacht zelf geen problemen meer, vorig jaar heeft ze ook een periode gehad dat ze even achteruit liep. Toen had ik de longeerlijn eraan en de longeerzweep erachter en toen ik dat een weekje vol hield deed ze het niet meer. Ik kon er vorig jaar alles mee doen, heb er nu gewoon een goed gevoel over dat alles weer goed komt.

Degene de me met haar helpt gaat binnekort lessen en die krijgt ze dan van m'n vorige buurvrouw. Het is dichtbij me in de buurt, en misschien kan ik daar dan wel in de bak rijden.