[Prinsenstad] Met school rijden :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 02:18

@ stacha_kim

ja het is vlak bij delft;)
en pff begin maar niet over die manege wat en ramp zeg...
de ponys zijn er nog slechter aan toe als de paarden..
en wat betreft de mensen daar, de meeste zijn arrogante,zelfingenomen mensen..
maar dat was al verteld haha

wel heel leuk dat jullie een les mochten nemen van de school!
heel leuk zeg!

Lotti

Re: [Prinsenstad] Met school rijden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 03:00

Die palomino is mooi zeg!
Alleen vind ik die schuimrubberen dingen ook maar vaag ... tja , toen ik nog paardenhouderij deed en we praktijk"les" kregen werd ons ook zo'n "onderlegger" toegestopt.Ik vond het al zeer raar, blijkbaar doen ze dit meer

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:29

Achja, die schuimrubber dingen zullen wel heel goedkoop zijn.

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:41

*ik ben verlieft op die palomino*

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 08:56

Door_tje schreef:
Heeeee veeer!Ik ben het sann..moesten die foto's er nou opp.. Ik sta der zo verschrikkeliijk op..
Hahah wat grappig johh! Maar wel leuke foto's hoorr!

Hoooooii
Haha ja zijn wel leuke foto's
Grappig als je naar al die hoofden kijkt met rijden, zo ehm, geconcentreerd

@ NuggT: King is idd een prachtbeessie

@ Orisse_Gipsy: Ik vond het ook raar, we mochten zelf niet opzadelen (ze stonden al helemaal klaar toen we aankwamen al, ruim een half uur van tevoren).. En toen we klaar waren hebben we 1 minuut uitgestapt, ze moesten gelijk naar stal, zadel moest erop blijven en huppa de winterdeken er weer overheen..
En die schuimrubber dingen onder die zadels idd..

@ Stascha_kim: Dit is idd bij Delft

@ Bokkiej: Ja in het begin wel, wat later mochten we wel voor ons zelf rijden, maar toen was de les al bijna voorbij

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:18

lang geleden,(stenen tijdperk) heb ik daar ook gelest,moet zeggen dat de paarden er toen vrij mager bijstonden,nu ik deze foto's zie ,zien ze er veel beter uit.

ik heb toen heel veel moeten rijden op prive paarden van mensen die niet konden komen,vond het alleen beetje belachelijk dat ik daar geld voor moest betalen...of de eigenaren zaten in de kantine toe te kijken...

we reden toen in een les waar je mocht doen wat je wilde,vrij rijden zeg maar,was op zich wel leuk,ook deed je vrij veel oefeningen,ik heb het toen er best naar mijn zin gehad maar heb het dan wel over 1988 ofzo...

maar wel stoer dat je met school gaat paardrijden...

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:21

Ziet er leuk uit, hoor Wel gaaf dat jullie dat met school doen Prinsenstad ken ik wel, ben er een keertje geweest; maar vond het maar niks, geen gezellige sfeer enzo, beetje kak , en die schuimdingen onder het zadel..
maarja, beetje off topic

Groetjess en nog veel plezier met t rijden

MRIIIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:24

Patricia20 schreef:
@ stacha_kim

ja het is vlak bij delft;)
en pff begin maar niet over die manege wat en ramp zeg...
de ponys zijn er nog slechter aan toe als de paarden..
en wat betreft de mensen daar, de meeste zijn arrogante,zelfingenomen mensen..
maar dat was al verteld haha

wel heel leuk dat jullie een les mochten nemen van de school!
heel leuk zeg!

Moet nog even kwijt dat ik het hier helemaal mee eens ben

Poppetjes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:26

Leuk hoor! Ik wou dat wij dat eens deden met school! Maar dat kost natuurlijk veel te veel geld (dat zegt de rector)

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:07

hahaha prinsenstad .
ik heb daar ook lang geleden gereden (praat dan over 10 jaar geleden ofzo).

en ik ben het eens met iedereen. die mensen... die paarden...
sommige zijn wel aardig (de intstructeurs enzo). maar al die eigenaren daar .

wel leuke foto's hoor .

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:45

haha ik weet genoeg wat een kakkers daar zeg.
K** manege

fab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:50

Nou ik ben daar ook een keer geweest om te kijken naar een aantal paarden die ze verkochten,
Toen wilden ze me King, die palomino aansmeren voor 5000 euro!!
Hij werd zo uit de stands gerukt! Hij is mooi hoor dat wel, maar dat vind ik wel een hoop geld! Zeker voor een manege paard.

Ze hadden wel wat hele mooie 3/4 jarige staan van numero uno enzo maar die kosten meteen 15000 euro!

K ben blij dat k dat niet gedaan heb!! K heb nu n super paardje met goed papier voor heel wat minder geld

Dan zijn ze trouwens wel heeel vriendelijk tegen je hoor

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:01

OrissE_GipsY schreef:
nou als je daar wedstrijd komt rijden, mag je wel uitkijken dat je paard zen benen niet breekt als ie de bak in moet stappen, dat ligt gelijk 3 meter lager .... pfff, echt erg. de bodem vind ik ook niet echt formidabel eigenlijk...

Mja dat 3 meter lager ben ik wel met je eens.. Maar de bodem vindt ik juist wel lekker

Jah ik heb inderdaad een eigen pony Maar we zijn er (een heleboel jaar geleden) een keertje wezen kijken voor de wedstrijd, hoe het eruit zag en toen was ook iedereen er aardig.

AstriddJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:04

wel een leuke manege heb er een paar keer wedstrijd gereden. Beviel me goed hoor.. ook leuke jury had 2 winst in 1 proef
verder bevielen de mensen me daar alleen niet.. de hele tijd commentaar geven ook op vriendinnen van me die er wedstrijd hadden.
toen zagen we dat Icarus daar stond (King ) en toen liepen ze ook commentaar te geven etc. dat we daar niet mochten komen

het paard wat bij jullie de naam King heeft, heet eigenlijk Icarus.
Hij heeft een tijd bij ons op stal gestaan, maar werd verwaarloosd door zijn eigenaar, en daarom heeft de manege heb in bezit genomen (na vele conflicten en eindelijk toestemming) en verkocht aan jullie manege dacht ik.
Hij ziet er erg goed uit zeg.. mooi beestje zal het altijd blijven ook!

Verder leuke foto's hoor, en gaaf dat jullie dat mogen doen met school.. toch weer is wat anders als van die slaperige lessen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:35

nog altijd die schuimrubbertjes onder het zadel...
wel gaaf dat je dat met gym gaat doen!

Astridd, jij staat zeker bij Flardinga ruiters...?

Van

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:43

ziet er erg gezellig uit
en leuk dat ze dat op school doen

shir_1711

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:36

het enigste wat ik hierover te zeggen heb is: Dat ik daar nooit meer weg ga!!

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:47

Leuke foto's! Lijk wel een beetje op de NS daar!
Welke school zit je?

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:03

shir_1711 schreef:
het enigste wat ik hierover te zeggen heb is: Dat ik daar nooit meer weg ga!!

tja als je een eigen paard heb dan hoor je erbij, als je "gewoon" een manege klant bent, dan hoor je er niet bij

Vee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:15

Ik vind het echt een verschrikkelijke manege...
Die pony's staan er echt zo sneu bij.
Ik verzorg een pony daar in de buurt en ik kwam daar wel es om ff wat te drinken in de kantine. Die mensen daar kijken je zo verschrikkelijk arrogant aan..

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 14:35

Westlander schreef:
Leuke foto's! Lijk wel een beetje op de NS daar!
Welke school zit je?

Ik zit op het Melanchthon College

@ Vee: Ja inderdaad.. Volgens mij kent haast iedereen elkaar daar ook.. Want toen ik daar net kwam omdat m'n vz paard daarheen verhuist was, hadden ze al gelijk zo'n arrogante blik

chally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:22

Sorry hoor,maar het valt mij toch wel erg op dat jij opeens "mee-praat" met de mensen met commentaar hier,de eerste keer dat jullie daar les hadden met je klas was ik daar ook omdat mijn dochter les had die middag,ik weet niet hoor misschien ben ik blind maar jullie werden heel leuk ontvangen en zo te zien hadden jullie het er erg naar jullie zin (tsja en waarom ga je de tweede keer dan als je het daar zo erg vond!)
En nee,mijn dochter heeft nog geen eigen pony,zij is pas 6 en dat vind ik nog te jong.Maar zij wordt echt super goed opgevangen daar en iedereen kent haar naam ondanks dat ze er pas rijd,en de meisjes met een eigen pony doen juist super behulpzaam tegen haar,dat kan ik van andere manege`s in Rotterdam niet zeggen,daar weet "de baas" niet eens hoe zijn ruitertjes heetten en ontvang zijn geld met een big smile.(ik heb als klein meisje ook 7 jaar gereden)
Ik denk dat het toch wel jaloezie is van de meeste die daar dus NIET rijden...
En van die Snops..heb je toch wel overal in de paarden-wereld...

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 01:19

tja ik kan 1 ding zeggen en dat is dat ik NIET jaloers ben op mensen die daar wel rijden.
de pony's staan er nou niet echt super bij, of vind je van wel? ik heb het op andere manege's beter gezien dan daar. de eigenaren en de instructeurs zijn WEL aardig, daar niet van. maar de mensen die daar staan met eigen paarden, die mag ik niet . en ja ik heb zelf ook een eigen paard en 2 pony's gehad, maar ik heb me nooit arrogant gedragen tegenover mensen die kwamen lessen. en dat doen ze daar wel.

shetlandfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 02:03

Leuke foto's! Die bruine die voor jou rijdt, is dat Pax? Kan hem zo gauw niet goed herkennen op de foto. King is inderdaad een leuk paard met wel vreselijke gangen! Hele korte gangen. Ook het enigste paard dat van zenuwen soms in een langzame telgang gaat lopen.

Ik heb zelf tot kort geleden ook zo'n 14 jaar lang bij Prinsenstad gereden. Ik kom er nu nog af en toe omdat al mijn vriendinnen daar nog wel rijden maar ik rijd er niet meer omdat je op een gegeven moment daar gewoon niet meer verder komt met de manegepaarden. Verder dan een L2-proef kunnen die paarden niet en zelfs is al teveel gevraagd voor sommigen.

Ik vind het nog altijd een wonder dat een zo hoog aangeschreven manege met 5 sterren zo slecht voor z'n manegepony's en paarden zorgt. Ze zien heel zelden een hoefsmid, alleen als ze kreupel zijn of ze erge scheuren in de hoeven hebben. Wonder boven wonder zijn ze ondanks slechte hoefverzorging vrijwel nooit kreupel of ziek. Het zijn op Prinsenstad juist de pensionpaarden die altijd van alles mankeren. En ze hebben een conditie waar menigeen pensionpaard niet aan kan tippen.

Astridd schreef:
het paard wat bij jullie de naam King heeft, heet eigenlijk Icarus.
Hij heeft een tijd bij ons op stal gestaan, maar werd verwaarloosd door zijn eigenaar, en daarom heeft de manege heb in bezit genomen (na vele conflicten en eindelijk toestemming) en verkocht aan jullie manege dacht ik.
Hij ziet er erg goed uit zeg.. mooi beestje zal het altijd blijven ook!

Nee hoor, dat paard heet echt King, lijkt ook totaal niet op Icarus als je hem in het echt ziet. Icarus is alweer verkocht en staat nu als privepaard op die manege.

Samie999

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:35

Ik lees best veel nagatiefs over de prinsenstad.
Nu moet ik eerlijk zijn, ik heb er 8 1/2 jaar leren rijden. Ik heb Rosah dara gekocht en ik rij er nog.
En in kolonen rijden is als je nog niet gevorderd bent.
Er zijn zat vrijrij lessen.
Ik ben er zeer tevreden!!!!
Nu moet ik eerlijk zijn, onder de ponyclub is het niet altijd even leuk, door bepaalde stokers!!!