Ruiter hangt voorover. Wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:34

mijn pony gaat als ik voorover zit nogal bokken, maar een lintje aan de bak kan wel, goed idee!

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:43

KiWiKo schreef:
blijven zeggen dat is het enige wat je kan doen

Idd. Herhalen, herhalen, herhalen.
Zitles, dat is misschien ook een goed idee. Heeft bij mij super geholpen.

cissy

Re: Ruiter hangt voorover. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:56

Citaat:
fransheijs schreef:
Over het feit dat je je val niet kunt breken met je handen omdat ze "vastgeketend" zijn kun je over discusseren! Ik denk dat de TS daar maar over moet beslissen!
Citaat:
Als ik val ga ik niet mijn val breken met mijn handen! Die houd ik dan toch ook echt wel zoveel mogelijk tegen mijn lichaam aan. Kom je verkeerd op je handen/armen is een breuk dichtbij. Goed idee van die deken singel, alleen het probleem is dat ik die niet heb.

beter je arm breken dan je nek, maar goed, als jullie denken dat dat helpt moet je het zeker doen, t was maar een bewustmakertje....

charily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:06

en is zonder zadel rijden misschien geen optie..
als ze dan te veel voorover zit verliest ze haar evenwicht en corrigeerd zich haarzelf wel.. ik ben er veel rechter door gaan zitten.

Blewlish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 18:42

charily schreef:
en is zonder zadel rijden misschien geen optie..
als ze dan te veel voorover zit verliest ze haar evenwicht en corrigeerd zich haarzelf wel.. ik ben er veel rechter door gaan zitten.

Ja dat vind ik ook een goed idee! Precies al wat je zegt: als je dan voorover gaat hangen kukel je helemaal naar voren. Volgende week gelijk uitproberen!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 08:18

Dat probleem heb ik ook Ben er ook mee bezig om het af te leren.. en dat is nog niet zo makkelijk (ik heb bij de een erger dan bij de andere) mijn is structrice zegt;; als je in een hoek komt dat je dan eraan moet denken,, en dat helpt wel hoorr.. alleen doe ik het toch af en toe stiekem

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 08:56

cissy schreef:
beter je arm breken dan je nek, maar goed, als jullie denken dat dat helpt moet je het zeker doen, t was maar een bewustmakertje....

Beter niets breken dan je arm....

Ik heb het zelf ook gedaan! Als je je armen strekt kruipt de singel meteen in je oksel, waardoor je alle bewegingsvrijheid hebt met je handen om jezelf op te vangen.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:30

wil je perse gelijk hebben of zo? ik heb het een keer goed fout zien gaan nl.... maar goed, doe wat je niet laten kunt maar hou de veiligheid in het oog, ben blij dat het voor jou wel toevallig goed heeft uitgepakt.