Lipizzaner aan de lange teugel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 16:10

Ik heb les gehad van iemand die jaren bij Piet Bakker heeft gelest en ook gelangeteugeld. Zij is dus een 'inspiratiebron'. Ik heb dat verder niet zo, kijk overal wat vanaf en probeer daar mijn eigen weg in te vinden in wat voor mij en mijn paard het fijnste werkt.

Losse teugels lijkt mij niet veel uitmaken met gewone teugels. Ik beloon vaak door tussendoor te stappen aan een lange teugel, ik denk dat dat met losse teugels juist lastiger is om lange teugel te geven.

Het is niet zo gevaarlijk als het lijkt om er achter te lopen, in het begin is iemand die het vaker gedaan heeft handig, maar als je paard en jijzelf het princiepe eenmaal snapt is het gewoon een mooie manier van met je paard bezig zijn. Juist omdat hij niks op zijn rug hoeft te dragen kun je je paard extra gymnastiseren en oefeningen verbeteren. Je loopt zelf ook makkelijker zonder rugzak dan met
Capriola is bij het lange teugelwerk zelfs meer geconcentreerd dan onder het zadel. Dr oortjes zijn bij mij en niet bij de bakkabouters oid.

In noodgevallen kun je altijd aan de kant van het paard waar je je dan bevind de 'buitenteugel' loslaten en je paard draaien op de 'binnenteugel' daar hoeven de teugels niet los voor te zijn. Ik doe dit al lang en tuurlijk is het paard wel eens geschrokken maar dan kon ik haar gewoon makkelijk opvangen met de teugels hoor. Echte noodgevallen heb ik goddank nog niet meegemaakt, en hoop ik ook niet mee te maken *klopt even af*

Sirus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:20

He, ziet er goed uit. Heb je pas nog op Prim zien rijden.... (bij Sonja). Leuk!!!!
Groetjes

Vickelientje

Re: [AR] Lipizzaner aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:33

Gaaf zeg! Ziet er goed uit
en ik was idd ook nieuwsgierig naar die singel...ga ik ook eens zonder proberen.
Heel interessant en gaaf dat je er zoveel van weet.
Veel suc6 met de demonstratie

letziforevr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:14

leuk en leerzaam wat je verteld,bedankt!

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:52

Wat een mooi beest.
Ziet er érg goed uit