Niet aan het been

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefke85

Re: Niet aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 00:06

Het probleem is dat hij scheef/schuin naar binnen loopt en ik daardoor een glimp van zijn oog zie. Hij buigt dus niet. Ik probeer zelf zo recht mogelijk te blijven zitten (heb het zelf ook wel eens dat ik dan naar binnen ga zitten) maar dat werkt tot nu toe nog niet. Ik ga het idd zaterdag vragen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:38

zolang hij niet in balans loopt kun je drijven wat je wil maar zul je nooit een goede buiging krijgen.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 21:28

heel erg fijn, krijg ik vanmorgen een smsje van mijn instructeur dat de les niet doorging....... hij kon niet.
hij smste dat als ik wel kan, dat hij niet kan en andersom, en dat klopt ook, maar nu moet ik het dus zien te redden zonder les en volgende week is de hengstenshow! *paniek*

Citaat:
zolang hij niet in balans loopt kun je drijven wat je wil maar zul je nooit een goede buiging krijgen.

nog tips hoe ik hem beter in balans kan krijgen dan?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 02:12

Ja door les te rijden.Is er niet iemand anders die je kan vragen?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 11:42

Ik ben aan het rondkijken voor iemand die me les wil geven en mn instructeur ook, hij kent wat meer mensen die ook lesgeven. Ik hoop dat het snel lukt!

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:06

shadowflower schreef:
met zweep rijden .. tik als ie niet luisterd . Zo een dier hoort te luisteren en laat die sporen achterwegen aub

waarom geen sporen en wel een zweep..?

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:08

Naar mijn mening heb je meer aan een keertje prikken met je spoor.. dan 10 keer meppen met je zweep..!

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 21:17

spoor heb ik uitgeprobeert en daar reageert hij nauwelijks op. En ik mep niet met de zweep, maar tik bij als hij niet luistert.
Ik heb een instructrice gevonden en vandaag de eerste les van haar gehad. Het ging super!
Het is zo duidelijk dat hij nu beter naar mijn been luistert! (kan ook zijn dat dat komt doordat hij de lente in zijn koppie heeft)
Sommige kleine stukjes boog hij ook een beetje, veel voltes en slangenvoltes gereden, ook middendraf geprobeert, ging super!!!!!
We hebben vorige week pas voor het eerst ECHT gegaloppeerd, dus dat gaat nog niet helemaal goed (voor nu ben ik al blij DAT hij galoppeert, maar in galop blijven en op de volte galopperen is nog moeilijk. Hij gaat ook nog wel heel snel, maar daar gaat verandering in komen als we het allebei gewend zijn.)
Donderdag weer les

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:37

Wat fijn dat je al zo snel iemand hebt gevonden.Hopenlijk klikt het tussen jullie en kun je bij haar blijven rijden.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 22:37

ja idd heel erg fijn!
Zij was niet mn eerst keus (heb bij haar in de klas gezeten en ben het niet altijd met haar manier van met paarden omgaan eens, ze doet veel met de handen, maar het ging wel goed)
Heb vandaag weer gereden. Meneer wou totaal niet stilstaan met opstijgen (was ook een andere plek dan normaal, maar ben erop gekomen ) en was in het begin heel erg onrustig omdat aan allebei de kanten van de wei pony`s stonden. 2 pony`s aan 1 kant waren de hele tijd aan het draven en galopperen, waardoor Orsta ook hard wilde, maar ben wel consequent gebleven en lekker doorgestapt, veel figuren gereden en tegen hem praten zodat zijn aandacht zoveel mogelijk bij mij bleef. Na een tijdje werd hij rustiger en meer ontspannen en toen ben ik pas met hem gaan draven.
We hebben rustig aan gedaan omdat we dinsdag al heel veel hadden gedaan en ik last van mijn hak heb. (achilles pees geirriteerd, overbelast en ontstoken. Heb er nu 2 keer bloedzuigers op gehad, dat schijnt te helpen tegen ontstekingen. Heb er nog niet veel van gemerkt, maar mn hak is al een heel stuk dunner gelukkig.) Dat probleem zit aan mn rechter hak en doet zeer met drijven, daardoor reageert hij niet zo goed op mijn rechterbeen.
De bloedzuigers hebben er gisteravond op gezeten en maken de hele hak gevoelig.

Verder was ik over Orsta heel tevreden. Links begint hij het buigen een beetje te begrijpen en strekken hebben we ook nog even gedaan. De galop ging ook al iets beter dan dinsdag, hij luisterde nu beter naar de teugel, maar ik moet wel met mijn tong blijven klikken om hem in de galop te houden omdat alles tegelijk niet wil om een of andere reden.
Hij gaat snel en scheef en daardoor kan ik mijn benen er niet goed aanhouden en moet ik uitkijken dat ik er niet af donder. Zonder te sturen kan ik beter blijven zitten, maar dat was niet de bedoeling. Morgen weer les, dus ff lekker oefenen

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 00:23

vandaag weer les gehad en het ging super!
We hebben zelfs, hou je vast............. wijken gedaan!!!!!!!!!
Ik had er geen idee van dat hij het kon! Het waren maar een paar pasjes, maar het lukte! Ik ben helemaal trots op hem! Het buigen op de linkerhand gaat al beter, hij begint het nu echt door te krijgen. Rechts vind hij nog moeilijk, maar van die hak heb ik ook last dus dat neem ik hem niet kwalijk.

Als hij zondag ook zo loopt als vandaag, dan hoef ik me helemaal geen zorgen te maken.

Met de instructrice kan ik ook prima opschieten nu. We denken toch wel iets meer hetzelfde dan dat ik in eerste instantie verwachtte.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 22:21

Vandaag was de hengstenshow waar ik Orsta heb gereden, hij was echt super aan het been! Ik moest meer inhouden dan drijven!

2 footootjes gemaakt door mn vader:

Afbeelding
losstappen

Afbeelding
Galopje. Let aub niet op mijn voet.....

fjordenfan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:34

sporen vind ik niet de oplossing. Je mag wel een dressuur zweep gebruiken maar dat is voor *kietelen*je moet ook je handen gebruiken;-) veel succes!

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 20:20

ik rijd hem altijd met zweep en gebruik die alleen om mijn beenhulpen te ondersteunen en af en toe als hij niet op mijn benen en stem reageert geef ik hem een tikje om hem te laten opletten (voor als hij op de merries aan het letten is ofzo, jah, het blijft een hengst he )

Ik had gisteravond niet zo heel veel tijd, dus hier nog even een klein verslagje over de hengstenshow.
Ik heb 2 keer gereden.
De hengstenshow zou om 2 uur beginnen en ik moest de spits afbijten, was ik op zich wel blij mee omdat dan nog niet al het publiek er is
Het had van zaterdag op zondagnacht ontzettend hard geregend, dus de wei was nat en glibberig (kleigrond) Daardoor kon ik niet in een van de andere weilanden losrijden(anders zouden de benen weer helemaal vies worden die net gewassen waren) dus heb ik ongeveel 10 minuten gestapt op de stenen en toen de baan in.
Meneer had er veel zin in en ging in een flinke draf over de glibberige grond en maakte zich zo sterk en ging zo snel dat ik hem bijna niet meer kon sturen.
Ik heb een paar slordige voltes gereden en van hand veranderd, maar alle dingen die ik me had voorgenomen (slangenvoltes, gebroken lijn, volte in galop, stappen) dat ging allemaal niet. Vond ik wel heel erg jammer.
Ik vond het al een wonder dat hij met groeten beide keren stilstond en in stap de baan verliet. Tijdens het rijden praatte ik de hele tijd tegen hem, maar er was muziek en publiek en dat is hij niet gewend, dus wel begrijpelijk dat hij dan even niet luistert. (niet dat ik het probeer goed te praten)

Toen ik de baan uit was kwam er een nakomeling van Orsta de baan in. Een jaarling hengstje met een superlief koppie! Ik heb ook een poosje met zijn eigenaresse staan praten, dat was echt wel leuk!

De tweede keer dat ik reed was aan het einde, toen de show afgelopen was. Het publiek was weg en de muziek was uit, dus meneer lette nu wel wat meer op mij. Er was nog wel veel publiek op het terrein, maar niet rond de baan en dat vonden Orsta en ik allebei wel best. Deze keer in stap de baan ingekomen, na een paar rondjes wat gedraafd op een normaal tempo, galopje op beide kanten, voltes gereden, strekken kon hij ineens niet meer, dan ging hij galopperen, achterwaarts gedaan, uitgestapt aan een ruim teugeltje (niet lang voor het geval dat hij ervandoor schiet met al die andere pony`s op het terrein) ging allemaal super!
Hij heeft niet gebokt, niet gesteigerd, niks, alleen maar snel en dat is op zich niet zo erg als de grond maar goed is en hij stuurbaar blijft.

Al met al ben ik best heel trots op Orsta! Het is toch best wel een superpony

vrijdag weer hengstenshow bij Hofs in Westendorp, dan mag ik Orsta weer rijden, ben benieuwd!