Rechtergalop anders dan Linker..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:28

Ik zou eens op de binnen hoefslag gaan rijden. Kijken of ze dan opzij valt.
Niet 10 minuten losrijden maar iets langer, dan ook echt los en haar soepel rijden. Hebben je instructrice en jij er al naar gekeken?

Mihbol

Re: Rechtergalop anders dan Linker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 00:06

Ik denk dat je pony overkruist galopeerd. Van voren springt hij wel goed aan, alleen van achteren niet. Vaak kijk je toch naar het binnenvoorbeen of dat verder naar voren gaat, maar kijk ook eens naar het binnenachterbeen, gaat die ook verder naar voren? Zoniet, dat zit je pony overkruist en dat zit heel erg vervelend. Dus ga eens kijken of laat iemand kijken of je niet overkruist zit zou ik zeggen.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:52

@ Fritsiej

Zoals ik eerder gemeld heb, heeft mijn verzorgfjordje precies hetzelfde probleem..

Na wat nagevraagd te hebben blijkt dat Orsje erg op de voorhand loopt...
Hier heb ik tips voor gekregen... Veel overgangen rijden enz.
Het inrijden duurt bij mij altijd al wel ongeveer 20 minuutjes... nu ietsje langer..
We rijden veel overgangen en dubbel zoveel figuren als eerst!

Ik moet zeggen dat ik duidelijk resultaat merk!
Ze loopt rechtsom al een stuk soepeler de bochten door en is
een stuk nageeflijker geworden. De galop is nog niet zoals de linker,
maar er is duidelijk verbetering in! Ze heeft nu een betere sprong
en gaat iets makkelijker de bochten door!

Misschien werkt het bij jou verzorgfjordje ook!

Groetjes!!

fjordenfan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:39

Ik heb het zelfde met mijn paard. Alsof ze heen en weer beweegt. Het kan zijn dat ze stijver is aan dat been of nog bijna nooit heeft gedaan. Bij Fleur(mijn pony) gaat het nu wat beter;-)

Poppetjes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:47

Fritsiej schreef:
Ik heb het niet op een andere pony/paard.
Als ze een sprongetje heeft genomen voel je het er na ook nog.
De andere bijrijdster viel het ook op. Maar die zegt dat ze stijf is.. wat ook wel een klein beetje kan kloppen want ze is nou niet echt heel soepel. Al het voor een fjord niet bijzonder is als die niet zo soepel zijn..

Ik denk ook niet echt dat ze heel goed (soepel) kan bewegen omdat ze toch wel aan de dikke kant is (sorry, maar het is zo)

zet een filmpje van de rechter, en linkergalop dan... dan kunnen we kijken, want nu kan je het toch best moeilijk weten, als mensen het zien kunnen ze beter beoordelen wat het misschien zou kunnen zijn

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:39

Vooral veel verzamelende oefeningen rijden op de moeilijke hand. Schouderbinnenwaarts wil wel eens goed helpen. Mocht het toch niet werken, zou ik haar een keer na laten kijken door een osteopaat oid.