3,5 jarige merrie voort eerst onder het zadel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissVanna

Re: 3,5 jarige merrie voort eerst onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:59

Die badkuip vindt ik wel heel gevaarlijk als hem ineens denkt ja dag kan hem zich verwonden aan het bad.
En boven staan al andere dingen uitgelegd dat ik denk van hmm.

Ver ziet het er wel goed uit

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:06

mooi paardje hoor! Ik ben ook een paardje aan t inrijden, alleen wij kunnen alleen helaas heel vaak niks vanwege de vriesgrond. Dus ik hoop dat we nu een beetje door kunnen zetten. Hoe doe jij dat dan wanneer de grond bevroren is? Een tip probeer wat voor naar voren te zitten (de eerste paar keren). Zo ben je lichter voor het paard. Het is opzich wel handig als je je beugels korter hebt als ze gaan bokken enz dan heb je wat meer speling om t zadel uit te komen maar ieder heeft natuurlijk zijn eigen maat die hij/zij het fijnste vindt. veel suces!

NkPrecious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 22:12

ja als de grond heel erg bevroren is en egt onbegaanbaar zegmaar, ga k naar die binnenbak,, maar een groot deel van mijn weiland ligt heel hoog en blijft dus heel lang droog, met als gevolg dus dat regenwater niet opvriest .
dat naar voren zitten had ik idd al eerder gehoord, maar ik merk aan mezelf dat ik dan heel erg gespannen ga zitten, en dat als k wat meer op me kont ga zitten ik zelf ook wat mee rontspannen zat,, en dit had ook wel veel uitwerking op haar

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:14

Als ik eerlijk ben vind ik het niet helemaal handig zoals jullie het aanpakken, al oogt het wel mooi ontspannen allemaal.
Mijn tip: haal er met inrijden een ervaren iemand bij, kost wel wat, maar als het goed is heb je er een paardenleven plezier van. Corrigeren is veel moeilijker dan in 1 keer alles goed aanleren.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 12:51

daar is nou eenmaal even helemaal geen geld voor, en zolang ze alleen nog vooruit gaat in plaats van achteruit, vind ik daar ook geen reden toe.. Daarbij vind ik het ook belangrijk om het zelf te doen omdat zij een paardje is die heel moeilijk mensen vertrouwd, en ik kan je nu al op een briefje geven dat ze het egt niet gaat pikken als iemand anders op haar zit.. dat kan ook je paard verpesten(heb er zo een meegemaakt, die ik toen moest corrigeren)
Vandaar dus waarom ik het zelf doe, ik heb alle tijd, kheb geen streefdata van dan moet ze dat kunnen.. ik kijk per keer hoe ze aanvoelt en dergelijke, en zo gaat ze nog steeds vooruit

xDAANTJEE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:54

jockeygirl_0 schreef:
okey ziet er wel leuk uit, die andere twee paardjes ook zeg! maar je paard vind het zo te zien niet moeilijk da je er op gaat zitten, je beugels zitten wle kort he? of ligt t aan mij

korte beugels doe je altijd met inrijden en met jonge paarden soms ook als ze nog niet helemaal goed in balans zijn zodat je je evenwicht beter kunt houden

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:03

vind het er leuk uitzien!
Hopen dat het voorspoedig gaat met weinig rodeo's

Groetjes

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:08

NkPrecious schreef:
daar is nou eenmaal even helemaal geen geld voor, en zolang ze alleen nog vooruit gaat in plaats van achteruit, vind ik daar ook geen reden toe.. Daarbij vind ik het ook belangrijk om het zelf te doen omdat zij een paardje is die heel moeilijk mensen vertrouwd, en ik kan je nu al op een briefje geven dat ze het egt niet gaat pikken als iemand anders op haar zit.. dat kan ook je paard verpesten(heb er zo een meegemaakt, die ik toen moest corrigeren)
Vandaar dus waarom ik het zelf doe, ik heb alle tijd, kheb geen streefdata van dan moet ze dat kunnen.. ik kijk per keer hoe ze aanvoelt en dergelijke, en zo gaat ze nog steeds vooruit

Ik zal mijn mond maar houden dan.
Persoonlijk zou ik geen paard inrijden zonder kundige hulp, dan kun je het nog zelf doen, maar wel met ervaren begeleider erbij.
En als je toch tijd genoeg hebt, kun je haar toch ook nog ff stil laten staan en eerst ff sparen voor hulp.

Maar nogmaals het zijn maar tips hoor, alleen maar vriendelijk bedoeld.

Solide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:19

Ik ben het helemaal met Marliesje eens. Ik heb niet echt het idee dat jullie bekwaam zijn om een paard in te rijden. Je zal het best kunnen, maar dan met iemand die er verstand van heeft. Zelf vind ik dit levensgevaarlijk, en vooral nadat ik zag dat je niet eens weet hoe je paard moet laten aandraven....

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 15:21

hoezo zou ik niet weten hoe ik haar moet laten aandraven? als je goed leest zou je zien dat ik niet weet of het goed voor haar is om der gelijk te laten draven.. en dats iets heel anders dan dat jij zegt..

@ marliesje,, ik weet dat het tips zijn, maar tzijn ook dingen waar ik zelf ook heus eerst wel aan gedacht heb.. sparen is geen optie, aangezien paarden onderhouden ook al veel geld kost.

@ solide,, degene die ernaast liep heeft 4 paarden beleerd van begin af aan, en rijdt vooral moelijke paarden met een geschiedenis als bijv. mishandelde paarden of paarden die verkeerd beleerd zijn, ik zoek egt niet de eerste beste paardenvriendin uit om me te helpen.. daarbij heb ik zelf een aantal paarden moeten corrigeren en dergelijke.. dus ik vind et niet terecht als je mensen gaat beoordelen op bekwaamheid als je niet eens weet wat hun geschiedenis met paarden is..
je zegt dat je het levensgevaarlijk vind,, maar als ik sommige topics van jou zie kan k et ni=ou niet egt slim van je vinden om zonder cap te gaan rijden als je al van te voren weet dat je paard fris kan zijn ?

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:40

Zoals Leo al aangeeft...ik rijd al heel lang paarden in bij een handelaar dus al dkie vooroordelen dat wij niet weten wat we doen moet je maar even voor je houden. Ik heb paarden beleerd van het begin af aan..en ze zijn allemaal bijna zo goed als succesvol...dus ik denk toch wel dat ik weet wat ik doe. Over de longeerlijn gesproken...dat kan inderdaad gevaarlijk zijn, maar niet als je weet hoe je ermee om moet gaan.

Misschien iet het er gevaarlijk uit maar je moet een eigen bak maar kunnen betalen..snap je..en een weiland is prima te doen!

Dus voordat jullie gaanz eggen dat ik geen ervaring heb...vraag er gewoon naar..!

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:43

en over die longeerlijn op de grond...daar hebben jullie gelijk in...die sleept zowat over de grond...maar daar gingen we poseren:D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:55

MissVanna schreef:
Die badkuip vindt ik wel heel gevaarlijk als hem ineens denkt ja dag kan hem zich verwonden aan het bad.
En boven staan al andere dingen uitgelegd dat ik denk van hmm.

Ver ziet het er wel goed uit

Niet zozeer dat het paard zich verwond, maar stel dat hij opzij springt o.i.d en jij valt op die paal of de badkuip...

NkPrecious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 18:09

(de badkuip diende als opstapplaats voor de eerste keer gewicht )

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:12

NkPrecious schreef:
bedankt voor de tips allemaal nee ik heb inderdaad nog geen bak, we gaan 1 keer per week naar een binnenbak, de rest doe k int weiland(maar heb vandaag wle de palen gezet voor men bak op een bijna helemaal stuk zwart zand, waar we dus nu verder gaan ). beugels zag ik inderdaad ook terug op de foto's dat die nogal kort zaten, maar khad er wel veel steun aan.
over de longeerlijn, die ene foto is inderdaad een momentopname,, hij was lang niet altijd zo dicht bij de grond
en over dat draven zou k eigenlijk nog wle wat tips willen, kheb aan de ene kant nl zoiets van dat ik het gewoon moet doen enz, maar aan de andere kant heb k egt heel erg he voorgevoel dat ze dan helemaal doordraait.. ze is nl egt een zenuwpees, en wordt pas na n kwartier wat rustiger met stappen, en zo gauw als je al van der vraagt om door te stappen, spant ze zich al helemaal aan en dergelijke..(waarna ze dus ook wel ns rodeo-achtig gedrag gaat vertonen )
maar goed, dat is dus nog even men dilemma..

Dit is waar ik uit op heb gemaakt dat er ergens ervaring tekort schiet.
Mijn excuses daarvoor, veel succes verder met het inrijden. Vind het een erg leuk paardje en als ik hoor hoeveel ervaring hebben komt het allemaal vast goed.

Solide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:59

Mijn excuses ook, maar kijk eens naar het longeertouw en de plek waar je opstapt, niet echt bij nagedacht denk ik. Het longeertouw hangt achter die andere meid tijdens het wandelen (dus niet bij het poseren). Het paard hoeft in 1x maar weg te rennen en ik zou niet willen weten wat er dan gebeurd was.
Dat paaltje staat erg dicht achter je, het paard had maar een keer weg hoeven te springen en misschien had je dan achterover gelegen met je hoofd op het paaltje.

Sorry voor mij zitten er in een paar foto's veel voorbeelden van hoe ik het absoluut niet had gedaan. Maar jullie hebben er verstand van en jullie weten waar jullie mee bezig zijn, dan kan ik jullie alleen heel veel succes wensen en veel plezier met het paardje.

NkPrecious schreef:
je zegt dat je het levensgevaarlijk vind,, maar als ik sommige topics van jou zie kan k et ni=ou niet egt slim van je vinden om zonder cap te gaan rijden als je al van te voren weet dat je paard fris kan zijn ?

Wil je een lollie?????

Het gaat hier niet over MIJN topics maar over jou, dus ben aub niet zo offtopic. En als je graag zo'n reactie geeft doe het dan maar in het topic, misschien leer ik er dan nog wat van

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:08

kijk...ik zie het ook van de longeerlijn..maar ik weet wat ik doe al hangtie op de grond..hij was vaak opzij gesprongen enne...tging allemaal prima!

enne marliesje excuses aanvaard;)
Leo wil tips over draven omdat ik haar een keer heb geholpen en haar verder niet kan helpen omdat ik 100 km verderop woon...daarom wil ze graag weten hoe en wat! ik kan ook tips geven maar meer is altijd welkom..snap je!?

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:10

en leo weet ook wel hoe ze een paard moet laten aandraven..maar tging er even om hoe je het ene paard moetleren...

NkPrecious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 18:13

haha danku japadourtje en voor degenen die et willen weten,, tis ondertussen al gelukt,,

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:20

Tgaat echt super :D

de nieuwe foto's zijn al stukken beter ;) dr is weer n nieuwe poonie waarop ik me mag storten!:D:D dus wie weet binnenkort wel foto's van mij..GnaGna

kusss

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:53

Leuk paard, knap zo voor de eerste keer !!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:16

Ga helaas in commentaar met Marliesje en Solide mee.
Hopelijk gaat alles goed.
Wil de TS alsjeblieft op de msn taal letten?

sheilarianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:26

Haai leonie,
Hoe gaat het nu met Varitha? Ik hoop dat het beleren al wat beter gaat!!
Ik moet gauw eens langs komen zie ik haar ook weer eens! Bij ons op axioma's gaat het goed!
Nou spreek je wel weer eens:)

Dikke Kus
Rianne

PussInBoots

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 00:31

Hahahaha geweldig weer!! "Je kunt wel op dat paaltje vallen..............." Ja ik vind dat het eigenlijk verplicht moet worden om paarden alleen nog in "the middle of nowhere" te beleren, het liefst op de prairy, in de poesta of in the outback!! Kom op mensen, turrlijk zijn er betere omstandigheden! Maar ook in een bak heb je toch echt de kans om de bakrand te raken! (als je al van plan was te vliegen natuurlijk!) En ja een longeerlijn is idd een keuze waar over gediscusieerd kan worden. Mijn paard is in ieder geval MET beleerd! Korte beugels: verstandig je kunt een iets verlichte zit aannemen waardoor je je paard nog wat ontlast, je hoeft niet meteen "één geheel met je paard" dat komt in de loop van de tijd wel! Oke ik bazel weer teveel, maar als ieder toch zn ongezouten mening mag geven doe ik het ook even! Oh ja erg veel succes met je leuke paardje, ga zo door en overhaast niets!!!

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:15

bedankt iepsel!!