Shadow @ the Passoa! En mooie fotoo!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Shadow @ the Passoa! En mooie fotoo!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:38

Shadow_power schreef:

Net als net, maar hier gaat ze ook door de bocht, dus lijkt zo

Met longeren gaat ie altijd door de bocht he?

Mooi paardje!

En wat rosalie123 zegt klopt.

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 22:29

Hahah, ja meestal wel... Maar soms heb ik haar ook op de rechte lijnen hoor.. gewoon vaak en veel mee lopen.. Ook goed voor de conditie Dat is meer voor de afwisseling.. Voor een pony is telkens rondjes lopen ook niet leuk... Maar ik snap eigenlijk niet wat er fout zit? Kunnen jullie dat misschien uitleggen ?

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 22:30

Oja, en bedankt voor alle leuke reactie's !

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:28

@ gerbrich, Kijk even naar het plaatje, misschien werkt dat en nee WIJ gaan niet op de kletter, JIJ gaat op de kletter (Tot dat het boze bankjes monster weer opduikt )

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:34

Umh nou ik geef weleens longeerlessen en met longeren is het het beste als je zelf zo veel mogelijk blijft staan! Afwisselen moet je doen d.m.v buiten rijden, keertje springen, dressuren etc... maar niet door rechte stukken te gaan wandelen met je paard terwijl je aan het longeren bent... met de lange lijnen is dat nog weer anders...
Kijk maar naar het plaatje dan zie je dat de lijn van achter de bil tot aan het bit nog bij de singel door een lusje wordt gehaald...

Ik hoop dat je er wat aan hebt

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:37

je kan een passoa op verschillende manieren bevestigen.. Toen ik hem kocht kreeg ik er een foldertje bij zodat je op bepaalde manieren van vastmaken, verschillende spiergroepen kan trainen

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 15:00

Ja, zoals stalnijmegen zegt... Ik doe het vaak zo.. Maar die klip kan toch niet door de longeersingel..?

maarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:03

foto 11 vind ik erg leuk!

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 15:04

Dankje

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:09

Jawel, die klip kan er wel door . Bij mij iig wel, dus dat zal bij jou vast ook wel kunnen!

Je kunt de pessoa idd op verschillende manieren vastmaken (zodat je verschillende spiergroepen traint), maar volgens mij moet het wel eerst door het ringetje . Of dat weet ik eigenlijk wel zeker, probeer dat maar eens Shadow_power, dat moet wel kunnen volgens mij!

Kijk anders hier eens: http://www.mencursus.net/index2.htm , klikken op Longeren (bovenaan, 5e van rechts ). En dan kun je in dat stuk ook weer bij "hulpteugels" op de Pessoa-teugel klikken. Daar staat hoe de pessoa werkt en hoe die hoort te zitten.

Je hebt een leuk paardje, ziet er goed uit!
Persoonlijk zou ik van deze foto's geen uit laten vergroten, dan zou ik liever eentje uitvergroten als je er zelf op zit of als je bijv. buiten bent met je pony. Dat geeft vaak mooiere foto's .

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 17:02

Oke, Bedankt voor de tip.. Hier kan ik zeker wat mee!! Ik zal het volgende keer proberen.. En qua foto's uitvergroten.. Dat is het lastige van binnenbakke Maarja..

Ettesil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:06

Ik vind foto 11 erg mooi. Het paard hoeft er niet helemaal op te staan! Lekker artistiek juist. Mooi paardje ook trouwens!

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 17:10

Dankje

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:48

Laat maar over die bijzet, zie nu pas dat het de longeerlijn is die vanaf de singel door het bit naar je hand loopt. Sorry, had het niet goed gezien.

Blackmystery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:36

Rosalie123 schreef:
Volgens mij zit de pessoateugel niet goed.
Afbeelding
Dat lange stuk (wat jij van de achterhand tot het bit hebt), hoort nog door een ringetje van de longeersingel heen zoals je dat op het plaatje ziet.
Overigens loopt je paardje er wel goed onder!

kan, maar als het paard erg ontspannen is, kun je hem nog lager en losser instellen door hem daar los te maken.

verder erg leuk en mooi paardje, ziet er goed uit.

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 19:49

Haha, Okee Dankje

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 11:26

Geen reacties verder?

j0rien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:31

Ziet er heel leuk uit ! Vind vooral foto 9, 10 en 11 heel mooi!

Hedwigb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:02

Heey Gerbrich!!
ik wist helemaal niet dat je ook op bokt zat haha... Je hebt Shadow lekker aan het lopen hoor! Ik zie je 1 april wel weer rijden...krijg ik CONCURENTIE haha, zitten we misschien wel in dezelfde baan... suc6 verder nog he!! groetjess

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:35

Hey,

mooi paardje hoor
Maar ik zou erg geen foto uitvergroten, vind ze allemaal niet goed op het juiste moment genomen

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 20:54

Heej hedwig Ja, daan gaan we tegen elkaar strijde.. Bedankt voor de leuke reactie's verder

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 13:57

Geen reactie's meer ?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:49

karijn schreef:
Leuke pony. Heb alleen een vraagje over de bijzetteugel, waarom heb je die eraan zitten?

Ga aub niet zeuren over de Pessoa..Dit is niet echt een bijzet teugel, eerder een trainings methode als je mij vraagt.
Ik ben er zeer positief over, en heb super goede resultaten mee gezien

Tinne schreef:
Jawel, die klip kan er wel door . Bij mij iig wel, dus dat zal bij jou vast ook wel kunnen!

Je kunt de pessoa idd op verschillende manieren vastmaken (zodat je verschillende spiergroepen traint), maar volgens mij moet het wel eerst door het ringetje . Of dat weet ik eigenlijk wel zeker, probeer dat maar eens Shadow_power, dat moet wel kunnen volgens mij!

Kijk anders hier eens: http://www.mencursus.net/index2.htm , klikken op Longeren (bovenaan, 5e van rechts ). En dan kun je in dat stuk ook weer bij "hulpteugels" op de Pessoa-teugel klikken. Daar staat hoe de pessoa werkt en hoe die hoort te zitten.

Het hoeft niet door een ringetje.
Thuis deed ik het zelf ook altijd, maar het hoeft niet. Op stage doen wij het ook niet, en er is geen verschil.
Ik vind het veiliger als hij door het ringetje zit, anders hangt hij zo, maar het kan prima op biede manieren, geen enkel verschil.

Overigens kan het niet bij alle longeer singels..Thuis hebben wij een kieffer neopreen longeersingel, en daar kan het wel, op stage gebruiken wij een leren longeersingel, en daar kan het niet. Ook hebben wij vaak zadels onder, dan is het niet ideaal want kan het gaan scheuren tegen de zadel, of vast zitten bij een beugel etc.

Dus TS, geen zorgen, het kan prima zo

Hele leuke paard heb je!

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 22:51

Bedankt Ik dacht dat het wel zo kon en het is mij altijd zo aangeleerd dus..

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:53

ziet er leuk uit,

het is toch pessoa