VERSLAG: Stage Antoine De Bodt met Blue!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:59

Jij steekt je ellebogen idd nog veel naar buiten en kantelt daardoor je hand, waar ik meer op doelde was de hoogte van je handen op enkele foto's. Dus ruim een vuist boven de schoft ipv half naast de hals liggend.

viefdepief

Re: VERSLAG: Stage Antoine De Bodt met Blue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:10

Fijn dat je zoveel geleerd hebt

Ik heb nooit bij hem gelesd, maar rij m'n pony ook vaak eerst helemaal lang en laag. En laat m'n pony ook eerst even warm worden. Ik rijd hem dan lang en laag, zoadat ie wat opwarmd, niet gelijk in de krul Ben wel benieuwd hoe het er over een paar weekjes uitziet

Commentaar: Net als patos.
Probeer iets meer op je handen te letten. Houdt ze rechtop met je duimen als hoogste punt en probeer ze iets meer te dragen en een knik in je arm te houden.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:26

Wat is bleu mooi geworden, hij is wat verdikt, staat hem veel beter Echt een schoonheid is het geworden, ook helemaal af met dat roze Echt leuk setje

Verder vind ik ( zoals al eerder gezegd ) dat ie nog erg op de voorhand valt maar qua ontspanning en zo is er massas veel vooruitgang

nog veel succesxx

littleroosie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:59

Ik vind zelf de manier van Antoine erg goed, en ken het ook.

Zo is Antoine ook voorstanden van de achterhand er goed onder rijden en dus van de voorkant afhalen, en ik vind het wel apart om te zien dat deze helemaal met de neus over de grond moet.

Wta ik ook apart vind is dat jij zegt dat die links gebogen is en dat je hem dan op de foto's in de linkerstelling rijd, dan zou die toch rechts gebogen moeten zijn anders zou je hem nooit rechtrichten.

Maar 1 ding, zeker blijven lessen bij hem!

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:06

Ziet er goed uit hoor! Niets van aantrekken dat mensen vinden dat hij op de voorhand valt en alles, first things first, hij kan niet meteen op en top lopen, hij moet leren op eigen benen, voorwaarts en in balans te lopen.
Als je zo blijft trainen zal je zien dat er duidelijk verbetering komt.
Heb zelf mijn Lagos ook op zijn methode gereden (had HKO fase 3 en was door de dierenartsen zo goed als afgeschreven) en beestje was beter te rijden als ooit te voren, ik had eerder altijd problemen met hem dat hij me te lang werd en ik hem moeilijk kon sluiten, bij Antoine heb ik geleerd hoe ik hem op zijn buikspieren moest laten lopen en heb hem nog nooit zo fijn aan de loop gehad.
Paard liep daarna weer rad, is weer op concours uitgebracht en daarna voor de springsport naar Engeland verkocht.

Zo zie je maar weer, het is echt geen onzin wat die man daar staat te verkondigen.

Veel succes verder

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:40

Mag ik vragen wat AtB zijn methode precies inhoud? Ik lees en hoor veel, maar van deze man had ik werkelijk nog nooit gehoord en al helemaal niet van 'zijn' methode. Wat ik hier zo lees, wekt i.i.g. wel mijn interesse.

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:42

Lotje85 schreef:
Mag ik vragen wat AtB zijn methode precies inhoud? Ik lees en hoor veel, maar van deze man had ik werkelijk nog nooit gehoord en al helemaal niet van 'zijn' methode. Wat ik hier zo lees, wekt i.i.g. wel mijn interesse.

Hij maakt gebruik van de Klassieke Rijkunst. Vooral een ontspannen, voorwaarts, en rechtgericht paard speelt hierin een belangrijke rol.
Het op een juiste manier rechtrichten wordt vaak onderschat door de ruiter en hij heeft dus veel leerlingen die op dat punt problemen ondervinden.

Precieze uitleg is te vinden op zijn website: www.hoefkatrol.com

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 10:23

Wat gaaf dat je bij Antoine de Bodt gelest hebt! Zal wel even lastig zijn om zijn lessen voor jezelf in praktijk te brengen, succes ermee!

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:32

@ Mariek87: Thanx! Ik ben ondertussen eens rustig aant lezen op die site.

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:18

Hoe werkt dat zo'n stage? Begrijp ik het goed dat je dan 2x per dag privéles van meneer de Bodt krijgt? Ik ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd. Niet dat ik een probleempaard heb of een paard met hoefkatrol, maar ik weet wel dat ik zeker wat zal hebben aan zo'n stage!

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 20:53

Ik had ook geen probleempaard hoor, en heb inderdaad heel veel bijgeleerd. Ja, je hebt 2x per dag privéles.

silden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:23

Missbleu. Ga zo door!

Je bent op de goede weg.

Het lange en lage zoals op de foto's is alleen in het begin toegestaan. Alleen puur om de paarden die ontspanning te belonen. (veel paarden tegenwoordig durven niet eens meer hun rug te ontspannen en hun buikspieren te sluiten.)

nogmaals ga zo door!!!

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:40

Heey!
Ik vind dat je echt geweldig bezig bent zo lekker en ontspannen zo zie je er hier maar weinig maar blijkbaar vinden veel mensen het beter en vinden ze het alleen mooi als je paard in de krul loopt maar ik vind het juist veel mooier om een ontspannen paard te zien daar gaat het tenslotte allemaal om tijdens het rijden.De ontspanning en van daaruit werk je verder.Ga zo door!

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:51

je bent indd op de goeie weg ga zo door dat is eerlijk rijden
ben benieuwd naar meer foto's

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:01

Heey..

Goed.. Na alle pro's en contra's mijn mening.

Gracy is ook een probleempaard geweest, ze was totaal onbereikbaar zoals velen misschien wel weten. Ze moest compleet opnieuw zadelmak gemaakt, en ingereden worden. Ze tolereerde niet eens een dekje op haar rug. Voor meer info profiel..

Iedereen qua dierenartsen schreef haar af en zelf gaven wij ook de hoop op. Tot Tatjana op ons pad kwam, zij werkt op de manier van AdB. Ze heeft ons verzekerd haar goed te kunnen krijgen, op No Cure No Pay basis, en aangezien wij financieel ook op waren was dit onze laatste redding.

In een maand tijd heeft ze een hoop voor elkaar gekregen, zowel zadelmak als deels opnieuw ingereden. Gracy was ontzettend scheef, en de boel was gigantisch geblokkeerd. Dit schema wat hier gehanteerd wordt,

1. Ontspanning
2. Aanleuning
3. Rechtrichten
4. Verzamelen
5. Oprichten

Daar moet je je bij zo'n paard ook echt aanhouden. Hoe kun je een paard wat zo scheef is nu oprichten? Zorg eerst voor de ontspanning, losse rug.Correcte Aanleuning is praktisch onmogelijk want het paard geeft je constand ongelijke aanleuning, daar moet je in begin echt hard aan werken. Gracy is echt beter dan ooit tervoren.. Wie het niet geloofd kijk maar in profiel!

Ik zeg niet dat alles van AdB goed is, maar het kan wel degelijk goed zijn bij paarden.

Wat ik ook altijd flauw vind is dat mensen zeggen, het ziet er niet uit, je zit niet mooi, paard is gespannen! LOGISCH mensen.. Beseffen jullie wel wat zo'n paardje doormaakt en hoe het is om op zo'n bijna onmogelijk paard te rijden? Dat vergt zooooooveeeel training en tijd voor dat je zo'n paard op de foto kan presenteren en bokt eens geen commentaar hebt! Je kan van zo'n paard niet perfecte foto's verwachten.

Toen ik een paar keer een topic opende met foto's van Gracy tijdens die eerste maand in training heb ik giga veel boktcommentaar gekregen.. So what? Moeten de foto's altijd maar perfect zijn? Toevallig was Gracy verre van perfect en wellicht leerde sommige mensen er nog eens wat van. Uiteindelijk als ik nu foto's op HAW krijg ik allemaal complimenten terwijl de basis volledig afgezeken werd..

@ Ts.. Heel veel succes! Ik weet hoe het is en als je maar goed doorgaat komt alles helemaal goed!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 01:20

Inno1985 schreef:
Hallo,
Ik zelf ga er niet aan beginnen, want mijn paard wordt al 10 jaar anders gereden, dus dat wordt een hele omschakeling.

Dit wat jij zegt vindt ik flauwe kul
Ik heb vorig jaar ook les van Silden gehad en mijn paard was op dat moment 15 jaar
En ze is western gereden.
En het is een Quarter Horse.
Het maakt dus niet uit hoelang je paard al zo getraind is.
En het is een hele omschakeling maar dat is niet erg.

japke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 06:39

hey ik vind dat het er goed uit ziet hoor en wat de rest ook zegt over hoe het eruit ziet je moet gewoon bij het begin beginnen en die oprichting die komt nog wel maar eerst begin je bij de basis natuurlijk je paard is lekker ontspannen ik krijg ook les volgens zijn manier van iemand die bij hem gelest heeft. sucses

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:40

Ontspannen istie inderdaad en dat is altijd de eerste stap. Ik vind dat hij ook al steeds beter aanleuning gaat zoeken op je hand... Ik ben heel benieuwd naar verdere foto's van de ontwikkeling die jullie doormaken. (Ik ben jaloers, want ik wil ook!) Toch nog maar ff sparen en misschien van de zomer... *droomt verder*

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:45

Kijk ik voel me nou heel erg aangesproken ..
Waarom ik het eigenlijk vroeg of ze wel wist wat aan de teugel rijden voorstelde (of hoe jullie dat dan ook noemen) is omdat er bij een aantal foto's staat dattie aan de teugel liep nou en aangezien ik dan even naar de foto's kijk
ik heb niet geklaagd over spanning want ontspanning zie ik wel alleen vroeg ik of ze wel wist wat het was aangezien erbij stond dattie aardig aan de teugel was En tsjeaa hier zijn natuurlijk wel wat zeurdozen die niks perfect vinden maar daar moet je gewoon overheen kijken

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 18:20

xxjamiexx schreef:
Kijk ik voel me nou heel erg aangesproken ..
Waarom ik het eigenlijk vroeg of ze wel wist wat aan de teugel rijden voorstelde (of hoe jullie dat dan ook noemen) is omdat er bij een aantal foto's staat dattie aan de teugel liep nou en aangezien ik dan even naar de foto's kijk
ik heb niet geklaagd over spanning want ontspanning zie ik wel alleen vroeg ik of ze wel wist wat het was aangezien erbij stond dattie aardig aan de teugel was En tsjeaa hier zijn natuurlijk wel wat zeurdozen die niks perfect vinden maar daar moet je gewoon overheen kijken

EN bij welke foto's stond dat dan wel??

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:22

@ Jamie, de TS praat niet over aan de teugel maar over nageeflijkheid.
Daar zit nogal een verschil tussen, ik hoop dat jij dat verschil snapt, aangezien je aan de TS vroeg of ze weet wat aan de teugel gaan betekent..?

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:29

Ik wou net zeggen! Nageeflijkheid is de hand opzoeken en daarbij op eigen benen blijven lopen en dan hoeft er totaal nog geen sprake te zijn van aan de teugel lopen...

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:51

bij foto vier en vijf missblue en eigenlijk komt het erop neer dat het bijna bij elke foto is want bij een paar foto's staat hier looptie niet nageeflijk alleen...Blabla...
En mijn mening is dat ik het eigenlijk richting halsstrekken vind lijken dat is mijn mening punt uit. jullie kunnen het anders vinden maar ik vind het gewoon zo

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:15

xxjamiexx schreef:
bij foto vier en vijf missblue en eigenlijk komt het erop neer dat het bijna bij elke foto is want bij een paar foto's staat hier looptie niet nageeflijk alleen...Blabla...
En mijn mening is dat ik het eigenlijk richting halsstrekken vind lijken dat is mijn mening punt uit. jullie kunnen het anders vinden maar ik vind het gewoon zo

Het ging toch ook in eerste instantie om ontspanning en vervolgens om het verkrijgen van aanleuning, zoals ook duidelijk blijkt uit de uitleg.
Paard wat altijd anders gereden is kan niet in een paar lessen super in de hand gesteld zijn. Geloof me, als je bij hem gaat rijden is dat een hele omschakeling, je moet als ruiter in een keer wat anders doen als wat je al jaren gedaan hebt, en voor het paard is dat precies hetzelfde!

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:00

xxjamiexx schreef:
Weet je eigenlijk wel wat aan de teugel inhoud ?
Iedergeval niet dattie moet gaan stofzuigen op de grond
Niet afkattend bedoelt hoor verderest heeftie een leuk kleurtje en het roze staat haar goed

daar gaat adb zn methode nu eenmaal om, je paard leren over de rug lopen, tot ontspanning laten komen en dan pas kun je een heel ontspannen paard gaan oprichten als hij er klaar voor is, wat voor jou aan de teugel lopen is. (maar daar heb jij dus een heel andere opvatting over).