Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Het is een vage grens, maar de meeste ruiters gaan er snel overheen en dat begint met de gedachte dat je de baas moet zijn en met boos worden.
Citaat:Het is zuiver oorzaak en gevolg en de oorzaak is de ruiter, dus daar kun je een paard niet voor straffen.
superwoman schreef:Stijgeren doen ze
meestal
bij iemand die ze in de mond blokkeert
én natuurlijk te weinig voorwaarts rijdt

wendyashley schreef:Het klinkt als protest!!waarschijnlijk omdat je behoorlijk gespannen op je paardje rijd.Mijn paard heeft dit ook een tijdje gedaan(toen ik haar net had)omdat ze niet van de stal+maatjes weg wilde,steigeren en omdraaien en weg rennen ik kon nog geen 200 meter bij de stal vandaan of ze wilde niet meer voorwaarts en begon met haar trucjes,uiteindelijk had ik zoiets van oke je wil niet voorwaarts dan maar achterwaarts en dit heeft uiteindelijk wel geholpen(al ziet het er wel een beetje vreemd uit voor voorbijkomende mensen)..

Maar dit paard deed het (probeerde het) bij iedereen. Voorkom dus dat ze omdraait, zodra ze omdraait staat ze stil en kan ze omhoog. Neem ook eens les en laat je instructeur/instructrice eens beoordelen wat er fout gaat.
Bienotje schreef:Maar je had bij een andere vriendin toch ook al eens ontdekt dat je paard bij haar niet steigerd?!
Iemand meevragen die rijtechnisch wat verder is dan jouw kan echt geen kwaad en alleen maar leerzaam zijn. Maar als het paard same met jouw een miscommunicatie heeft, kan die vriendin van je dit nie oplossen door er zelf op te gaan zitten. Mischie is het een beter plan of je vraagt dat ze aanwijzingen geeft terwijl jij erop zit..
Klinkt als iets wat toch echt jijzelf terwijl je erop rijdt moet aanpakken.. Snap je?
Jolandaa_ schreef:.. maar wat is een BWP ?

Maxjuh schreef:ok, ja omtrekken doe ik niet, want zo ben ik eenkeer gevallen toen ze steigerde en ze omdraaide uit haar zelf las ze bijna op mij!
Havannah schreef:Bah vervelend he!
Ook ik heb hier problemen mee maar krijg het maar niet opgelost, komt ook omdat ik een beetje bang ben misschien...mensen TIPS????
Dan zie je de oplossing vaak wel!