Coberlina: dressuurtraining

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:42

ziet er netjes uit, en lange beugels is juist goed, daardoor kun je je been echt 'om je paard' leggen en geef je sneller been met je kuiten ipv je hak bv op te trekken.

Probber juist, omdat ze zo los is aan de voorkant druk in je handen te rijden. Dus haar niet teveel losmaken maar tegen het bit aan laten lopen door met je been op te rijden.

Dan gaat het neusje eruit, en spant ze het laatste stukje spier bij de rug ook aan door achter de teugel te kruipen probeert ze daar onderuit te komen.

En die laatste foto is idd super!

Coberlina

Re: Coberlina: dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 11:49

bedankt voor de reacties.

Bedankt voor de goede tip Nimmedor! Ik ga dat zeker proberen
xxx

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:54

Ik vindt het er heel vriendelijk en leuk uitzien, mooi paard ook.

Toch vind ik je beugels te lang, ik keek er op iedere foto naar. Maar goed als jij het prettig vind rijden en jij je paard zo goed kunt begeleiden is het natuurlijk prima, maar ik vindt het wel een storend beeld geven. Verder is je houding gewoon mooi, dus ik vindt het zonde.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 11:56

Ik zal er vanavond een gaatje bijmaken
Ik zit nu wel al voor mijn gevoel bijna met mijn knieën over het zadel, maar ik zal wel proberen
xxx

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:04

Tjah, want kan ik er nog van zeggen?
Het zag er inderdaad goed uit gisteren, mss een beetje meer gespannen omdat Vis lekker de aandacht aan het trekken was op het wei'tje, maar toch chapeau. Jullie geraken meer en meer afgestemd op elkaar!

Binnen een weekje nog eens foto's nemen en vergelijken

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:41

KimS schreef:
Ik zal er vanavond een gaatje bijmaken
Ik zit nu wel al voor mijn gevoel bijna met mijn knieën over het zadel, maar ik zal wel proberen
xxx

Hoeft niet hoor Voor Bokt moet je dat niet doen als jij toch maar goed zit !!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:40

Ben ik weer! nee dit keer geen gezeur! Het ziet er netjes uit, vooral vanaf foto 7 kun je zien dat ze lekker ontspannen en nageeflijk is.. op foto 7 kun je ook zien dat jij haar nageeft en dat ze daar toch netjes blijft lopen kortom dat ze ook lekker de hand volgt! en idd de laatste foto is heeeel mooi! Succes ermee!!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:48

goh ze krijgt intussen ook al een lkkr buikje hea ben benieuwd wat voor moois daaruit komt! ( zag trouwens ook nog veel commentaar over je beugellengte.. ze zijn idd wat lang maar verder is het niet storend, je houding is netjes dus dat maakt veel goed.. )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:51

ja hoor, dit zijn er echt te veel, dit kan niet
Dat gaat op slot....

Leuke foto's, ziet er goed uit.
En Coberlina, is dat van Oberlina (uberlina)?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:08

De vooruitgang is heel goed zichtbaar!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:28

Wow Kim! Ziet er super uit Ik hoop dat Flash en ik ook over een flinke tijd zo kunnen rijden
Jullie zijn een mooi combi!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 00:43

ik ga helemaal blozen van alle leuke reacties!

@ Naima: dank je wel om al elke keer die koude te trotseren en de foto's te maken Je weet dat ik dat met alle plezier voor je terug ga doen he!

@ Ludora: ik kan het maar proberen he

@ Dresslover: dank je wel voor de leuke reactie Ik ben zelf ook heel benieuwd naar het veulen

@ runningkawa: Ik dacht dat ik straks wel een pb'tje zou krijgen met de melding dat ik niet elke week een topic mocht maken ofzo
Maar dank je wel En ze stamt idd af uit de Oberlina-stam! Haar volledige afstamming is Flemmingh x Amulet (Farn) x Gurioso (Furioso)
De fok(st)er heeft de afstamming nu compleet op internet gezet, ik moet het nog even opzoeken, want verder dan dit weet ik het niet.

@ Urielle: dank je wel!

@ Liedje: dank je wel Jullie gaan zeker even goed worden (wat klinkt dat arrogant Dat is dus niet zo bedoeld... )
xxx

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:23

ziet er nettjes ui hoor

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:32

Ik vind het er erg vriendelijk uit zien en de galop is ook heel mooi doorgesprongen. Aanleuning is iets waar je continue aan moet blijven werken, want elke keer dat je weer iets meer vraagt, en het moeilijker wordt, voel je dat in de aanleuning terug.
Ziet er goed uit hoor! Zeker voor zo'n jong paard!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 19:26

dank je wel
xxx

missmartjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:05

ik vind t opzich wel leuk paardje maar hij slaat op elke foto met zn staart.. dat betekend dat hij t toch niet echt leuk vindt....

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 22:05

ze was hier heel opgefokt omdat mijn paard naast de buitenbak in de wei stond. Hij was daar aan het galopperen en bokken.
Je kan van een bijna 4 jarige nog niet verlangen dat ze dan voor 100% haar gedachten erbij houdt en niet mee wil doen he.
Ze had gewoon geen zin om braafjes rondjes te lopen, ze wou liever hard galopperen en mee gek doen.
Op andere momenten doet ze het niet hoor.
xxx

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:17

weet je, ik zie meer vooruitgang dan ik verwacht had in zo'n korte tijd
en oke ze is nog overbouwd en t is nog net niet bevesigd, maar ze is nog jong, in de groei en nog niet superlang onder t zadel dus zo zie je maar wat je kan bereiken met een paard dat een fijn meewerkend karakter heeft
ziet er echt goed uit, jullie zijn ook meer een combi aan het worden!

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:23

ziet er leuk uit, en ik vind je buigels trouwens goed zo of beter gezegd vind het knap dat je zo netjes zit daarmee, ik moet eigelijk me beugels ook wat langer maken maar dan kan ik me hakken moeilijk uitdrukken.

de paarden waar ik op rijd komen ook van een Coberlina, Oberlina stam ik weet niet of het dezelfde is maar vind het wel grappig. verdere voorouder is Toberlina, klopt dat?? weet je mischien bij welke fokker die van jou weg komt??

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 22:46

@ Renske: dank je wel Gisteren heeft ze weer iets nieuws laten zien... ze ging appuyeren Ik wou eigenlijk wijken en ik veranderde maar een ieniemienie beetje steling en hop, andere buiging en verder in een appuyement (dit was in draf) Nu ga ik toch echt eerst eens leren rechtuit rijden. Volgens mij vind ze die zijgangen gewoon erg leuk, want ze wil constant wel iets doen (sb, travers, app.) heel raar!

@ pOptII: wat leuk!!
Coberlina wordt nu 4. Haar moeder is Goberlina (Amulet x Gurioso) Diens moeder is ook een Coberlina denk ik.
We hebben hier op stal wel een Toberlina gehad, ook zelf gefokt. Dat was een Capitol uit de Amulet x Gurioso.
Ik ben heel benieuwd welke afstamming die van jou heeft!!
Ik sta trouwens op stal bij de fokker, en dat is La Rosteehoeve.
Waar Goberlina vandaan komt weet ik niet. Ze is nu al 18 jaar en nog steeds heel fit. Ze is vast gefokt ergens in Nederland, maar ik zou het moeten navragen waar ergens.
xxx

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:23

deze lijn?
Oberlina-stam, merrielijn 24, fokfamilie 312

Daar is mijn Kawa ook van

Bij paardenfokken.nl voer daar maar eens kawa in

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 23:54

Ik heb het net opgezocht, het is idd dezelfde merrielijn!! De 24, fokfamilie 312
Al zit Coberlina (staat ook op die site onder "Coberlina vd La Rosteehoeve") met haar 41% volbloed ietsje minder dan Kawa met zijn 61%
Wel fijn om te zien dat er zovele paarden uit die stam komen
xxx