me pony WOrd te sterk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shana_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 16:17

amondi schreef:
Als "wij" je instructeur niet mogen afkraken moet je even goed kijken wat je er zelf over verteld..... Hij heeft je een ander bit gegeven..... En verder? Wat zegt hij ervan, wat voor een oefeningen moet je rijden om hem onder controle te krijgen na een sprong? Moet je direct terug in stap of laat hij je doorvliegen naar de volgende hindernis?
Laat hij je de passen uittellen of is het gewoon kop ervoor en gaan met die banaan, zolang er maar geen balken afvliegen is het wel goed?

Vertel dan eerst wat voor een wachtoefeningen je al rijdt zodat de springmensen een inzicht krijgen in waar het fout gaat.

Mijn persoonlijke mening? Kijk eens op een concours welke pony's de barrage winnen, die zijn ook niet echt te stoppen maar de ruiters genieten daar juist van. Als jij dat eng vindt zou ik niet gaan springen.

de basis van het springen blijft altijd wel dressuur en thuis oefen ik met me pony er natuurlijk vaak aan ik mag volgende week voor het eerst M springen maar ik vind dat ik me pony niet meer na 2 a 3 sprongen niet meer onder controle heb en dat vind ik vervelend . Me pony heeft altijd hoog gesprongen en hij vind het ook leuk om te doen maar volgens mij was het wel de bedoeling dat ik hem vertel wat ie moet doen en niet dt jij zijn eigen feestje gaat maken.
me intructeur heeft me idd een ander bit gegeven en hij vind het losrijden en de overgangen belangrijk hij laat mij altijd eerst met 1 sprong beginnen en dat doet hij super maar zodra hij er 4 heeft staan gaat het fout dan kan ik hem niet meer houden ik moet hem dan op de volte weer rustig maken maar onder me wedstrijd gaat dat toch niet kan ik hem moeilijk op de volte zette ?

shana_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 16:22

ik wil hier graag een slotje op zette weet iemand hoe ik dat kan doen ??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:46

Een slotje kun je niet zetten.
Dat kan alleen een moderator en word meestal gedaan als er al een soort gelijk topic op het moment is of als er een ruzie is oid.
Dat is nu niet het geval, dus word het ook niet gesloten.
Mensen kunnen nog tips geven, wat ook nog weer interessant kan zijn voor andere bokkers.
Maar is alles een beetje gezegt, zakt het topic wel snel naar beneden naar pagina 2.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:43

Nogmaals, in een wedstrijd kun je niet je paard op de volte zetten nee. Maar naar ik aanneem ben jij niet gaan springen voordat je merkte dat je netjes een B-parcoursje kon doorkomen..

Daarom heb je juist je springlessen en oefen je regelmatig thuis. Thuis tijdens het trainen kun je dit soort dingen namelijk wél toepassen..