Riva's nieuwe start ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Palma_Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:34

Ik je profiel schrijf je ook toen was ze nog lief????????? als ze dat nu niet meer is lijkt het mij dat dit een oorzaak heeft????????????

Palma_Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:35

art schreef:
rivarachella schreef:
ZE kan wel rijden .. maar niet de achterhand/voorhand of wat dan ook .. dat spoortje is er voor omdat ze een hekel heeft aan de zweep , en met de spoor kan je der een keer een flinke tik geven .. maar zo is dat meisje niet .. die duit ook der kuit er in .. jullie zeggen dat ze niet zo moet trekken .. maar als Riva der kop omhoog gooit en zij uit balans is is het logisch dat ze zo naar voren zit .. enja als riva verveelt doen wij t trug .. als zij trekt trekken wij ook .. zo simpel is het...

Is maar goed dat je er zelf niet meer op durft, want je klinkt niet echt aardig voor je paard :S

Helemaal mee eens

Dionnee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:44

Palma1994 schreef:
Palma1994 schreef:

ZE kan wel rijden .. maar niet de achterhand/voorhand of wat dan ook .. dat spoortje is er voor omdat ze een hekel heeft aan de zweep , en met de spoor kan je der een keer een flinke tik geven .. maar zo is dat meisje niet .. die duit ook der kuit er in ..
jullie zeggen dat ze niet zo moet trekken .. maar als Riva der kop omhoog gooit en zij uit balans is is het logisch dat ze zo naar voren zit .. enja als riva verveelt doen wij t trug .. als zij trekt trekken wij ook .. zo simpel is het...

Is maar goed dat je er zelf niet meer op durft, want je klinkt niet echt aardig voor je paard :S

Helemaal mee eens

Idd, wat heeft het trouwens voor nut om terug te gaan trekken
[/quote]

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:49

een soort touwtrek wedstrijd dus?
meiske rijdt misschien 4 jaar en is "nog" maar 11, maar dan kan ze lijkt mij toch prima recht zitten?
pony lijkt mij erg leuk, maar de manier waarop ik dit alles lees heb ik zo mijn vraagtekens bij het onhandelbare,drukke gedrag van de pony.

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 18:19

t paard moet maar luisteren .. en door een incident met haar durf ik er niet meer op .. en als ze aant kloten is .. stap ik af en mep ik der in elkaar ... slotje !

Dionnee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:21

rivarachella schreef:
t paard moet maar luisteren .. en door een incident met haar durf ik er niet meer op .. en als ze aant stinkmodder is .. stap ik af en mep ik der in elkaar ... slotje !

Pff, lekker aardig voor je paard, vind het niet heel gek dattie vervelend word zo dan.

Kimbers

Re: Riva's nieuwe start ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:27

Citaat:
t paard moet maar luisteren .. en door een incident met haar durf ik er niet meer op .. en als ze aant stinkmodder is .. stap ik af en mep ik der in elkaar ... slotje !

Dus als ik het goed begrijp mep jij paarden in elkaar als ze iets fout doen?? Doet je moeder dat ook bij jou ofzo als je niet luistert? Jij bent echt niet helemaal lekker he..iemand als jij verdient geen paard. Heb medelijden met dat beestje zeg...

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:31

mistery schreef:
Citaat:

Dus als ik het goed begrijp mep jij paarden in elkaar als ze iets fout doen?? Doet je moeder dat ook bij jou ofzo als je niet luistert? Jij bent echt niet helemaal lekker he..iemand als jij verdient geen paard. Heb medelijden met dat beestje zeg...

Idd!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:38

rivarachella schreef:

en je vind het vreemd dat je bang bent voor je pony?
misschien toch eens vraagtekens bij jezelf zetten ipv de schuld bij je pony te zoeken.
ik hoop voor je dat je nu geen andere leuke pony koppt en verpest als zijnde onhandelbaar. denk eerst eens goed na voor je zulke acties onderneemt. erg triest, vooral voor de pony.

MrsSoliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:30

Schandalig dat je zo'n onervaren ruiter mét spoor op je pony laat, sorry hoor maar is hier wel over nagedacht?
Dan liever een zweepje, sporen horen niet aan haar voet..............................

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:11

rivarachella schreef:
ZE kan wel rijden .. maar niet de achterhand/voorhand of wat dan ook .. dat spoortje is er voor omdat ze een hekel heeft aan de zweep , en met de spoor kan je der een keer een flinke tik geven .. maar zo is dat meisje niet .. die duit ook der kuit er in .. jullie zeggen dat ze niet zo moet trekken .. maar als Riva der kop omhoog gooit en zij uit balans is is het logisch dat ze zo naar voren zit .. enja als riva verveelt doen wij t trug .. als zij trekt trekken wij ook .. zo simpel is het...

Ja, als jij je paard met het spoortje prikt krijg je als reactie dat hij sneller gaat lopen, en dan gaan jullie hem weer terug trekken. En zo snapt jou pony het allemaal niet meer, eerst denk hij dat hij hard moet omdat jullie hem met het spoortje prikken, en dan word hij direct weer terug getrokken. En in gevecht gaan met je paard dmv terug trekken is het slechtste wat je kunt doen, want op die manier win je het toch nooit!

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:14

rivarachella schreef:

Slaan jou ouders je ook in elkaar als je een keer niet luisterd?

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:14

mistery schreef:
Citaat:

Jij haalt me de woorden uit de mond!

Charlotte89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:25

Hebben Jullie haar naam ook gezien? Over die zweep. Hier kan ik me zo kwaad om maken hé! Wat ben ik blij voor die pony dat ze een andere ruiter heeft nu. Als ik mijn paard zo had behandelt had ik het goed gedaan bij mijn ouders. Denk toch is na kind!!

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 12:34

waar is een zweep dan voor ? om in de kast te laten liggen .. dit is mijn mening , die moet je maar accepteren en anders reageer dan niet .. ik krijg een andere pony ja .. en je knol moet naar je luisteren anders maar met geweld!

laatste bericht van mij .. dus ik wil een slot!

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:43

Je paard gaat vanzelf wel naar je luisteren als je hem met respect behandeld en een band met hem opbouwd. Af en toe een beetje streng zijn is heus niet erg, maar altijd maar slaan? Volges mij ligt het probleem echt bij jou hoor. Ben blij voor je paardje dattie een nieuw baasje krijgt. En een zweep is niet om je paard mee af te straffen, maar als extra beenhulp.
Laatst bijgewerkt door Naimz op 08-03-06 12:44, in het totaal 2 keer bewerkt

rowan17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:43

rivarachella schreef:
waar is een zweep dan voor ? om in de kast te laten liggen .. dit is mijn mening , die moet je maar accepteren en anders reageer dan niet .. ik krijg een andere pony ja .. en je knol moet naar je luisteren anders maar met geweld!

Ik geloof dat paardrijden nog altijd een vorm van SAMENwerken is met je pony/paard.. arme pony

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:56

Ik geloof dat de TS er gewoon op uit is om een rel te beginnen en het dus allemaal gewoon grappig vind

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 13:00

nee eik niet ... ik wou iets laten zien .. ook omdat iedereen op z'n eigen manier rijd ! en dat respecteert niet iedereen !

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:01

Als jij je paard in elkaar rossen als ie niet doet wat jij van hem vraagt (omdat hij jou waarschijnlijk niet begrijpt) rijden noemt..?

Marielle88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:08

rivarachella schreef:
Ja , zij is mij de baas , en ik ben er bang van.. dat is de reden dat ze verkocht word ,, dat ik er bang van ben .. @ marielle88 dan heb je riva TE weinig zien rijden .. een keer proefrijden is niet genoeg... en als ze niet vervelend was .. wrom kocht jij der toendertijd dan niet ?

Hoe kun jij nou weten dat ik die pony TE weinig heb zien rijden? stond bij mij op stal dus....vaak genoeg lijkt mij. Ik heb haar ook niet gekocht omdat ik misschien helemaal geen interesse had in een pony

Wat ook in je profiel staat van : toen was ze nog lief, klopt ook wel. ik denk dat jij m gewoon *verkloot* hebt
}>

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:11

marielle88, rijdt ze echt serieus zoals ze het hier noemt? of is dit allemaal grootspraak en stoerdoenerij?

MrsSoliana

ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:12

rivarachella schreef:

Jij bent echt te erg voor woorden mens!! Ik hoop dat het volgende paard dat je krijgt evengoed het bloed onder je nagels vandaan haalt want jij verdient geen paard op deze manier!! Jij gaat echt nergens komen met deze attitude, en nu wordt het te heet onder je voetjes en gil je opeens op een slotje jeej wat triest

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:13

Moet je misschien niet eerst een paar jaartjes terug in de manegelessen want volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen....
Gelukkig voor die pony dat hij verkocht word! En heb alvast medelijden met de volgende die je koopt.

Lees nou zelf eens terug wat je allemaal zegt, dit gaat toch helemaal nergens over...

MrsSoliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:14

Citaat:
een zweep is niet zielig , dat ie niet naar jou luisterd is zielig!

Tis dat je het zelf zegt....................