Tegen de hand, mond openen .....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:33

Jij zult ver komen luusjee als je zo een instelling hebt . Ik heb een paard en hij doet wat ik wil ... Ga zo door meisie

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:38

shadowflower schreef:
losrijden doe je door voltes,tempowisselingen,stelling en overgangen te rijden . Wat ik bedoel .. Ik zei dat je je teugels stil moest houden . Jij zegt zelf in het begin dat je speelt op je teugels maar dan houd je ze niet stil .. dan is er contant verschil van druk op de teugels en bij stilhouden is de druk bijna altijd hetzelfde .... + wat versta jij onder spelen op de teugels ?

druk er op zetten, als ze dan beneden is weer ontspannen. dan *HUP . schiet ze weer naar boven. en dan weer druk erop zetten.. Het werkt zo wel het beste want als ik mn handen stil houd met gelijke druk erop, gaat ze haar rug "opbollen" zegmaar, en loopt ze gewoon over dr rug weg. dus ik moet echt blijven "spelen". (ik hoop dat je nu weet wat ikbedoel? )

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:43

Imitador schreef:
Ik denk dat je een beetje bij het begin moet gaan beginnen. Dus alles overnieuw doen, want zo worden de problemen groter. Lekker op d'r eigen benen laten lopen en je hand laten OPZOEKEN. Dus niet afdwingen. En ik snap wel dat jij dat al geprobeert hebt en ze het misschien niet doet, maar op deze manier werkt het blijkbaar ook niet.
Heeft ze geen pijn? De pony van mijn vriendin wilde ook nooit nageven, wat ze ook probeerden. Het lag uiteindelijk aan het gebit, zoals wel vaker op Bokt wordt aagehaald. Je kunt de rug ook na laten kijken, je zadel en je bit....

ben ik nu ook mee bezig.. want (lang verhaal) toen we L springen waren gestart heeft ze zich heel erg versprongen bij een brede oxer en daardoor is het in haar rug geschoten en heel erg vast gaan zitten. dit is gekraakt en gemagnetisteert en ze loopt nu meer met der achterhand meer. waarschijnlijk had ze als veulen ook al iets in haar rug (rare sprong in de wei) en hier is dus gewoon "doorheen" gereden want we wisten daar nooit iets van. En toen ze werd ingereden hebben ze echt alleen, stappen draven galloperen geleerd. meer niet. Maar door die mislukte sprong op de oxer is dat veel erger geworden.

Het komt er dus op neer dat we inderdaad opnieuw zijn begonnen met spieren opbouwen etc. in haar rug. Maar ze kan het zat !
en als ze er eenmaal loopt (echt lekker naar beneden) dan heb ik nergens last meer van en kan ik moeiteloos 8tjes rijden etc. zonder dat ze haar hoofd weer omhoog gooit.. allleen het tegen de hand blijft..

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:46

Luusjee schreef:
mijn pony doe euh (a) loopt nog niet echt rond, maar hij kan het dondersgoed ! Hij probeert me gewoon uit, en nu ben ik het echt zo spugzat !

Mm . heb je les? ofzo.
want ik heb er nog nooit van gehoord dat een pony zn ruiter uitprobeerd door niet aan de teugel te lopen.. uitproberen is in mijn ogen; bokken er vandoorgaan etc... misschien doe je zelf iets verkeerd?

net als ik waarschijnlijk ...

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:47

Dan ben je te ruw in je hand anders zou ze beneden blijven ... Aansporen ... even tempo laten maken dus even ruimte geven en daarna meteen opvangen zodat je als het ware de kracht in je handen krijgt .

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:50

shadowflower schreef:
Dan ben je te ruw in je hand anders zou ze beneden blijven ... Aansporen ... even tempo laten maken dus even ruimte geven en daarna meteen opvangen zodat je als het ware de kracht in je handen krijgt .

maar als ik druk op de teugels zet, gaat ze naar beneden lopen (nog niet echt los) en als ze beneden is, heb ik mn hand gewoon ontspannen...Alleen buitenteugel heel iets ..

edit; en tempo maken doe ik dan ook.. hand naar voren en even goed aandrijven.
wat bedoel je met de ware kracht in je handen?

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:54

Dat je het paard opvangt ... dus aansporen maar je handen op exact de zelfde plek houden en dan rustig naar je toe halen ... daardoor gaat het paard vanzelf beter lopen ... dit stuk naar je toehalen zijn maar enkele cmers .. denk net 1 a 2 cm ..

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:56

Ok dankje

ben blij dat het buitenseizoen weer begint dan loopt ze altijd een stuk relaxter dan in zo'n koude binnenbak