Sundance, eerste keer op Bokt. [Veel!]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:42

commentaar is al gegeven. Inderdaad soms wat longeren helpt echt!

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 21:12

bergkraai schreef:
Verder zou ik ook zijn manen trekken!! Ziet er een stuk vlotter uit!

Nee! Dat doe ik niet, de eigenaresse vind het wel mooi zo volgens mij

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 21:12

Bedankt ook weer voor de tips enzo!

Madelief28

Re: Sundance, eerste keer op Bokt. [Veel!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:32

Ik vind het er lekker ontspannen uitzien!!! eindelijk eens weer een ruiter die ee paard niet voor het "plaatje"in de krul trekt...

Ga zo door!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:37

Pianohandjes & Gestrekte armen !
Ook je algemen houding, schouders naar achteren, je valt erg naar voren.
Maar nou val ik in de herhaling..
Ziet er verder leuk uit hoor !

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:47

[quote="VeertjeV"]Wat een mooi paardje erg sprekend hoofdje. En strekken kan ze iig erg goed.
[quote]

Strekken? Waar?

Dit paard draaft gewoon, maar dat is geen strekken

Heb je al les? Ze zou wat ronder gereden mogen worden

Succes!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:54

haha ziet er leuk uit
je match met het dak hihi

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:09

Vind dat het er wel goed uitziet hoor!! Gewoon lekker ontspannen..Mijn verzorgpaardje heeft dit ook heel lang gedaan..Nu een jaar verder loopt ze super, loopt braaf aan de teugel. En dat zelfs zonder te hangen op de teugels..

Zoals iemand net al zei, longeren helpt inderdaad erg goed!Let alleen wel op de je je paard niet per ongeluk dwingt met een bijzet teugel om hem na te laten geven. Dit doet hij namelijk vanzelf wel, het heeft alleen even tijd nodig!

Oja, ik zou persoonlijk mijn beugels 1 gaatje korter doen. Reed ook altijd met lange beugels, natuurlijk vrij logisch bij een dressuurzadel, maar ik val nu minder snel naar voren en blijf rechter zitten. Dus mss dat je dat eens kan proberen!

Have fun verder met je paardje!!

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:11

Oja nog een tip voor het naar voren kijken. Kijk waar je heen gaat! Dus je gaat rechtdoor en kijk dan waar je heen wilt! Ga je een stuk rechter van zitten *is mijn ervaring*

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 13:02

XlucienneX schreef:
je match met het dak hihi

Leg uit ??

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 13:04

Silvan schreef:
Vind dat het er wel goed uitziet hoor!! Gewoon lekker ontspannen..Mijn verzorgpaardje heeft dit ook heel lang gedaan..Nu een jaar verder loopt ze super, loopt braaf aan de teugel. En dat zelfs zonder te hangen op de teugels..

Zoals iemand net al zei, longeren helpt inderdaad erg goed!Let alleen wel op de je je paard niet per ongeluk dwingt met een bijzet teugel om hem na te laten geven. Dit doet hij namelijk vanzelf wel, het heeft alleen even tijd nodig!

Oja, ik zou persoonlijk mijn beugels 1 gaatje korter doen. Reed ook altijd met lange beugels, natuurlijk vrij logisch bij een dressuurzadel, maar ik val nu minder snel naar voren en blijf rechter zitten. Dus mss dat je dat eens kan proberen!

Silvan schreef:
Oja nog een tip voor het naar voren kijken. Kijk waar je heen gaat! Dus je gaat rechtdoor en kijk dan waar je heen wilt! Ga je een stuk rechter van zitten *is mijn ervaring*

Dank je wel!
Ik zal idd mn beugels is een gaatje korter doen en kijken waar ik heen ga

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 13:06

Sfieke schreef:
Heb je al les? Ze zou wat ronder gereden mogen worden

Succes!

Ja ik heb wel les, en ze mag idd ronder gereden worden maar daar ben ik nog niet zo mee bezig. Ik wil zelf dat ze eerst wat rustiger wordt en wat meer naar mij luistert (ik zei in het begin al dat ze een hele sterke eigen wil heeft, waardoor ze echt niet makkelijk is).

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:07

Oow oke Maar goed... door em goed te rijden gaat ie vanzelf luisteren Succes!

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:41

ymneuss schreef:
Silvan schreef:

Silvan schreef:

Dank je wel!
Ik zal idd mn beugels is een gaatje korter doen en kijken waar ik heen ga

Astuw

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:57

Ik vind dat je hartstikke goed bezig bent! Eerst aan de gehoorzaamheid en ontspanning werken, 't plaatje komt later wel. Fijne instelling !
Voor het onder je uitlopen is het inderdaad verstandig om je teugels iets korter te nemen en duidelijk zijn met het terug rijden op je zit. Wanneer ze dreigt te versnellen diep gaan zitten, ophouding maken (buitenteugel) en tegelijkertijd je bovenbenen aanknijpen. Blijf niet in je ophouding hangen als het niet werkt maar ontspan even en maak weer een ophouding.
Voor je zit denk ik dat het inderdaad verstandig is om je beugels iets korter te maken, je hebt dan wat meer steun en je zit wordt er wat stabieler door.
Blijf lekker lessen dan zul je hard vooruitgaan! Succes

Verder ben ik ook een voorstander van longeren met touwtjes, je zult zien dat ze losser wordt en beter haar rug gaat gebruiken. Ook zal ze tijdens het rijden meer je hand gaan zoeken.
Opzich kan longeren met bijzetteugel ook werken, maar ik ben daar niet zo'n voorstander van aangezien de bijzet het paard nogal 'vast zet'. Touwtjes zijn een stuk flexibeler.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 16:52

Bedankt voor je tips!
Dat diep in het zadel zitten en ophouding maken vergeet ik nog wel is, ga er op letten!