Silver Ranch Show 19 februari

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 14:14

Tsja bij western moet je nou eenmaal met wielsporen rijden.. Maar je hebt wel gelijk dat er mensen zijn die denken dat als je vooruit wilt dat je dan hard met je sporen moet schoppen.. Maar dat komt ook in de Engelse sport voor

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:15

Niseyra schreef:
Tsja bij western moet je nou eenmaal met wielsporen rijden.. Maar je hebt wel gelijk dat er mensen zijn die denken dat "been geven" betekent dat je dan hard met je sporen moet schoppen.. Maar dat komt ook in de Engelse sport voor

Ja ik weet het, maar nogmaals je hebt een prachtpaard onder je kont

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 14:19

Haha dank je Jou Haf is ook een mooi ding!

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:20

Niseyra schreef:
Haha dank je Jou Haf is ook een mooi ding!

Dankje, ik vind vooral die kleur zo mooi van de jouwe..

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 14:23

Een vriendin van mij noemt haar heel vaak drol vanwege haar kleur

Malkesta

Re: Silver Ranch Show 19 februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:10

[/quote]Zo ziet het er niet altijd uit hoor Ik ga in april in Zeijen starten, jij ook[quote]

Ojee ja ik ook Trail om mee te beginnen denk misschien gaat een vriendin pleasure met hem doen.

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 16:52

Ik doe meestal 2 onderdelen, ik ga denk ik kiezen uit trail, horsemanship en reining

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:57

Heb ik dat!!! Bij wie les jij?

Missymerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:02

Ik ben best wel tegen western ik vind het er ook best wel heftig uitziet... maar wel leuke foto's verder..

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 23:10

escadron schreef:
Heb ik dat!!! Bij wie les jij?

Bij Westernstable Westerkwartier, en jij?

Missymerel schreef:
Ik ben best wel tegen western ik vind het er ook best wel heftig uitziet... maar wel leuke foto's verder..

Waarom ben je tegen western als ik vragen mag?

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 01:54

Ik krijg sinds kort les van Aaltje Visser. Heb 5 jaar geleden altijd les gehad van Anneke de Jong. Paard staat in Een vlakij Haulerwijk.

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 02:18

Toffe foto's, gefeliciteerd met je prijs in de reining!

Missymerel schreef:

Heb je daar ook een goede reden voor ?
Dressuur met S en T die in de mond geragt wordt is ook niet vriendelijk en wat te denken van al die vreemde bitten in combi met meppende ruiter bij het springen ?
In elke tak van sport heb je rare snuiters erbij zitten die de paarden vernielen, heeft met de tak zelf niks te maken.

Ik vind het bij de TS er super beheerst uit zien en heel vrij, ik kan hier geen enkele negatieve druk ontdekken.
Ben geen Westerndeskundige, maar kan wel zien of een paard ergens plezier inheeft of niet, deze heeft er zeker wel plezier in

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 10:34

escadron schreef:
Ik krijg sinds kort les van Aaltje Visser. Heb 5 jaar geleden altijd les gehad van Anneke de Jong. Paard staat in Een vlakij Haulerwijk.

Oh ja Aaltsje Visser ken ik wel, van naam dan . Waar zit Anneke de Jong dan?

@Sanex: Dank u

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:52

Leuke fotos man! Leuke pony ook! Wat gaaf dat je westernwedstrijden rijd!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:37

Idd Sanex! Western is een wel een bekende tak van de paardensport maar onbegrepen en helaas worden onbegrepen dingen over het algemeen als negatief bestempeld, voor je het weet word je in een hokje geplaatst. Erg jammer. Maar als mensen zich er nou eens echt in zouden verdiepen zullen ze er heel anders over denken. Ik vind de foto's er btw echt niet heftig uitzien, juist heel vriendelijk.

Maar ik vind de foto's echt tof! Gefeliciteerd met je prijs! Je paard is ook echt schitterend, lekker sprekend koppie Trek je niets aan van dat gezeur over sporen etc.

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 18:47

Dank je! Het is jammer dat er geen foto's van de horsemanship zijn, want dat is eigenlijk net zoiets als Engelse dressuur, alleen rijd je dan niet op letters maar op pionnen en het proefje is iets korter. Bij horsemanship worden ook overgangen, cirkels, wendingen, e.d. gevraagd. En bij reining heb je ook echt een ontspannen paard nodig, want als ie gestressed is rent ie liever nog een stukje door dan dat ie een nette stop inzet. En een ontspannen paard krijg je echt niet door te trekken en schoppen met sporen.

calemity_jane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:53

Je Moet helemaal niet rijden in de westernsport met een spoor.
Hoe haal je het in je hoofd ik rij nooit met een spoor en mijn paard luistert toch erg goed!

Een spoor is een hulpmiddel

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 19:27

Niseyra schreef:
Tsja bij western moet je nou eenmaal met wielsporen rijden

@Calemity_Jane: Bedoel je mij? Ik bedoelde hiermee dat ALS je met sporen wil rijden dat je dan met wielsporen moet rijden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:20

Calemity_Jane: Wees blij dat wij als westernruiters die keuze uberhaupt nog hebben om met of zonder sporen te rijden. In de Z dressuur ben je verplicht met S&T en knopsporen te starten. Terwijl het toch geweldig zou zijn als iemand precies dezelfde proef als Anky v. Grunsven op een bustrens en zonder sporen zou kunnen afleggen? Maargoed, beetje offtopic.

Idd jammer van de horsemanship foto's, dan maar de volgende keer wanneer je weer prijzen gaat winnen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:30

Niseyra schreef:
Thnx allemaal

pony25 schreef:
Vraagje hoe heb je dat aan je paard geleerd of kon ze het al?

Euhm.. Wat bedoel je?

Het westernrijden
Ik heb zelf ook 5 jaar western gereden maar mijn pony het nog niet geprobeerd te leren
Ik vindt het wel leuk maar ben bang dat dan de dressuur die ik erin probeer te krijgen er weer uit gaat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:09

Een paard verleert niets, er zijn heel veel mensen die aan dressuur en western doen. Je kan alleen niet verwachten dat je op topniveau mee kan gaan rijden. Je zou je pony neckreining aan kunnen leren om te beginnen maar meeste mensen laten net als bij dressuur en springen hun paard trainen door mensen die daar erg veel verstand van hebben.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 19:17

pony25 schreef:
Het westernrijden
Ik heb zelf ook 5 jaar western gereden maar mijn pony het nog niet geprobeerd te leren
Ik vindt het wel leuk maar ben bang dat dan de dressuur die ik erin probeer te krijgen er weer uit gaat.

Mijn pony heeft ook eerst 3 jaar engels gereden en dat ken ze ook nog steeds wel hoor

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:56

Miss_Montana schreef:
Een paard verleert niets, er zijn heel veel mensen die aan dressuur en western doen. Je kan alleen niet verwachten dat je op topniveau mee kan gaan rijden. Je zou je pony neckreining aan kunnen leren om te beginnen maar meeste mensen laten net als bij dressuur en springen hun paard trainen door mensen die daar erg veel verstand van hebben.

Ik heb mijn pony zelf ingereden Ik heb dat ongeveer 9 jaar lang gedaan bij een stal en heb toen Shy gekocht en dat is nu bijna 3 jaar geleden.
Ik vindt dat ze nog niet bevestigd genoeg is om iets anders erbij te leren al zou ik het wel een leuke afwisseling vinden

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:24

ziet er leuk uit en je hebt ene leuk paard, hij viel me op in oosterwolde, erg aansprekend koppie
ik heb ook gestart maar we waren er nog niet klaar voor met zoveel ruiters en paarden in een ring

Ssusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:26

Wat gaaf Gefeliciteerd met je 1ste prijs!