Badirah@springen over rare dingen…kkkkoud

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Macha876

Re: Badirah@springen over rare dingen…kkkkoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:28

heey
de sprongen zien eropzich wel goed uit
gaat het topic nu niet meer over de bak als over het rijden
trouwens ik rijd zelf ook in een wei.
En dat gaat goed ,je moet gewoon niet over de gladdestukken gaan .

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:03

Ben het met veel reacties eens...maar dat je de emmers om zou moeten draaien niet!
Inderdaad, stel dat het paard ín zo'n emmer stapt....dat is link en kan heel fout aflopen, maar stel dat het paard óp zo'n emmer stapt....dat kan nog veel fouter aflopen, dan heeft ze straks de scherven plastic in d'r benen staan want zo'n emmer houd zo'n paardenvoet natuurlijk niet...

Maar vind het sowieso link zulke dingen bij een hindernis te zetten...
Als je je paardje wilt laten wennen aan vreemde dingen ofzo...kun je ook gewoon lintjes of een handdoekje of zo iets op de hindernis leggen.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:08

Ik vind het er leuk uitzien hoor .

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:12

Ik kreeg inderdaad ook een beetje de kriebels bij het springen van die emmers etc. maargoed, dat is eigen keus.
Ik zou persoonlijk ook niet gaan springen in zo´n natte bak.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:16

hmm.. met die grond zou ik niet gaan springen. het kan toch verkeerd gaan, als ze verkeerd terecht komt of zo.

ik vind wel dat jullie heel erg vooruit gegaan zijn zeg!!! heel erg goed! ziet er ontspanne uit, en je zit ook netjes. je kan iets rechterop zitten, maar misschien komt dat ook we door de jas.

jullie zijn een leuk stel!

Babbelkous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:20

Ow ja Je spreekt tegen een expert..

Mijn pony vroeg sprong ook geen enge dinge, en mijn nieuwe, jonge paardje heeft het er ook wat moeilijk mee...

nog leuke ideeën zijn eventueel:
- een touw met balonnen onder de balk hangen
- zadeldekjes over de balk hangen (tafellakens, en andere dingen gaan ook)
- vlaggen aan de kant van de piste hangen, en op de grond onder de sprong (beetje het 'waterbak-effect') en die kunnen ook opzij van de sprong gehangen worden of over de balk gehange...
- Grote papieren schilderen of gekleurd papier onder de sprongen hangen
- tonnetjes
- kegeltjes
- emmertjes

je kan het zo gek niet verzinnen, of je kan het wel gebruiken denk wel om de veiligheid ervan... (eventueel uitstekende nagels, scherpe hoeken,... want stel dat je valt, of je pony raakt de sprong, kan het verwondingen vermijden,...) daarmee zijn balonnen en van die dingen leukere opties

Veel succes! Heel veel oefenen! Komt wel goed

missmartjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:38

veraA schreef:
Je valt weer een beetje in je oude fouten, namelijk onverantwoordelijk bezig zijn..
Die bak is écht te slecht om te springen, en ik trap niet in het grapje dat ie niet glad is, want daar heb je vaak toch wel anders zand voor nodig..(dan ziet de bak er ook anders uit)..
Daarnaast vind ik die emmers gevaarlijk, stel dat ze erin stapt Je moet dus altijd de onderkant naar boven zetten..

heeeeeeeelemaal mee eens!! sorry maar als je je pony kwijt wil moet je vooral in die drassige bak rijden

missmartjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:39

veraA schreef:
Je valt weer een beetje in je oude fouten, namelijk onverantwoordelijk bezig zijn..
Die bak is écht te slecht om te springen, en ik trap niet in het grapje dat ie niet glad is, want daar heb je vaak toch wel anders zand voor nodig..(dan ziet de bak er ook anders uit)..
Daarnaast vind ik die emmers gevaarlijk, stel dat ze erin stapt Je moet dus altijd de onderkant naar boven zetten..

heeeeeeeelemaal mee eens!! sorry maar als je je pony kwijt wil moet je vooral in die drassige bak rijden

missmartjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:40

veraA schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:02

als een bak nat is, is hij gewoon niet veilig... beetje erg egoïstisch om dan tóch e gaan springen......

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:25

Heeft je pony nou van die lange hoeven (foto 3 ) of zie ik het niet goed.?????

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:50

(bokt is weer eens bezig)
Kan níemand gewoon aardig reageren?!?!?!?
oké, het ziet er niet je-van-het uit, maar als 1 iemand dat grondig heeft uitgelegd, hoeft dat toch niet 20 x gezegd te worden?
Zou je zelf toch ook niet leuk vinden, want je wéét wat je fout doet, en ik neem aan dat ze dit niet enorm vaak meer zou doen! ZE HEEFT ER NU WEL VAN GELEERD!!

Idd, ik doe dat ook vaak met mijn paard, over enge dingen springen, vind hij vét eng :p Echt heel cool is dat.
Maar ik had nog een vreselijk offtopic vraagje...
In mijn manege les, vertelde mijn instructrice dat paarden géén enkele kleuren kunnen zien, terwijl ik op tv heb gezien dat ze alleen het groene kegeltje missen.
Wat klopt :s Want ik weet 't niet meer, ik ben een nogal de les lezer in mijn lessen dus ben er maarn iet tegen in gegaan :p
Groetjes, veel succes!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:57

heey

ziet er leuk uit hoor

ik zou ook de emmers met de onderkant boven zetten..een geen touwen of iets bij de balken doen.
wel die pionnetjes enzo

dekens of handoeken erover. een stuk zeil enzo..
kan je ook op de grond leggen met een balk erop enzo

heb met mijn vorige pony ook wedstrijdje gesprongen en daar hadden ze toen een soort bonus hindernissen..
met paraplu's aan de zeikanten
en opblaasbeesten en luchtbedden enzo..
dat sprong ze gewoon allemaal..

soraya zou dat ook niet doen..ga het ook eens proberen

ik rij zelf ook in de wei en spring ook welis..gewoon op de droge stukken en niet kort draaien en niet hard door de bochten, dan gaat t best..

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:59

opentopbokt hier weer

Ik srong vroeger ook rustig in een natte bak, wist ik veel Ging altijd goed. Ze draaft over de hindernis ipv in galop... dat scheelt al heel wat!

Verder vind ik alleen dat losse touw erg eng liggen, en de emmers! Dat de volgende keer anders, en zorgen dat als je springt, de bak iets minder nat is!

Succes ermee!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:04

ziet er goed uit mijn paard zou er niet overgaan met zakjes en emmers
maarre verzorgster van me paard heeft laatst ook nog gesprongen, was nix aan de hand het was ook zo blubberig

en zo'n laag sprongetje maakt op zich niet uit, als het nou echt hoog was oke maar met zo'n sprongetje komt een paard nog goed op de benen terrecht en ze zal zelf ook wel weten wat wel of niet kan met haar pony

Temeraire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:10

Ik vind dat je stukken vooruit gegaan bent! (heb eerdere topics van je gezien) Je zit er netjes op, en met dressuur loopt de pony vrij netjes aan de teugel, en heb je de teugels op een fijne lengte en lijk je inderdaad niet te trekken
Met springen ga je ook goed mee met de pony.
Goed idee van je om enge dingen te oefenen, dat moet op een wedstrijd ook inderdaad

Maar ja, de bak is inderdaad te slecht om te springen, en dat maakt het toch weer gevaarlijk. maar dat is het enige! (oke, de emmers misschien ook nog )

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:11

machie schreef:
Verder vind ik alleen dat losse touw erg eng liggen,

Ik dacht al dat ik de enige was die dat zag. Zo'n los touw is net zo gevaarlijk als die emmers! enig id wat er gebeurd als je paard daar in springt??
Je kan indd beter dekjes over de balken leggen of zeiltjes. Pionnetjes is ook een goede optie, die zijn van zacht materiaal en kunnen ze vaak niet kapot springen.

En inderdaad, in een cross zijn er gevaarlijke hindernissen maar... deze mensen hebben ervaring genoeg

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:20

Misschien kan je een deken over de sprong leggen, of van die hele kleine kinderstoeltjes onder de sprong zetten? Veel succes met je wedstrijd!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:29

Je pony heeft idd wel wat lange hoeven maar ik neem aan dat ze binnenkort weer naar de hoefsmid gaat?
De bak lijkt idd wel wat nat, misschien had je de hindernis beter een stukje kunnen verplaatsen. Verder is dat jouw verantwoording, als jij denkt dat het nog kan, prima.

Voor de rest ziet het er goed uit, pony ziet er ontspannen uit en je zit goed boven de sprong.
Ik zou geen touw meer gebruiken, je kunt de volgende keer misschien een zeiltje regelen om onder de hindernis te leggen. Anders misschien een paardendeken, en wissel dan ook af met buiten of binnenkant. Een van de pony's hier sprong wel braaf over zijn eigen deken met de buitenkant naar buiten(donker-rood) maar schrok zich wild toen hij andersom lag(beige). Dus daar kun je ook aardig mee varieren, of anders kun je misschien een felgekleurde zweetdeken of zadeldekjes gebruiken.
Je kunt trouwens ook heel makkelijk een brede plank zo maken dat hij ook in de lepels kan hangen, die kun je dan lekker fel verven aan beide kanten.
Veel succes de volgende keer!

kivas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:34

missmartjuh schreef:
veraA schreef:

Typisch bokt weer!!

Denk dat ik ook heeel erg onverantwoord bezig ben als ik dit allemaal lees..natte bak glad?? Bij ons is die ook niet glad als deze nat is...en rijd daar met mijn (inmiddels) 4 jarige paard ook gewoon in...geen enkel probleem!! Wat ben ik slecht zeg, en wat wil ik me paard graag kwijt
Tja van die rare sprongen valt natuurlijk wat te zeggen, maar ach, als je er pleziert in hebt en alles gaat goed...who cares?? aldoende leert men..Iedereen heeft vast ook wel eens dingen gedaan toen men jong was en waarvan je nu denkt...oeps dat was wel erg onverantwoord...Ik in ieder geval wel..
Als iedereen het gewoon bij zijn/haar eigen paard/pony houdt komt het vast goed!!
Veel succes verder...misschien weet je itrainer/trainster wel een oplossing voor verdere sprongen??

lindsy_hjv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:38

goed idee over enge dingen springen!!!
ennuh over die bak...wij springen ook wel eens met een beetje blubber!!volgens mijn instructrice kan t wel als je maar niet te hoog en te hard gaat...(wij hebben geen binnebak dus ik ben wel wat gewend)ik vin dat t wel kan als je maar voorzichtig doet....veel plezier verder hoor!!

cha_mira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:08

bokt kan toch zagen he
nou mijn bak ligt ook zo hoor blubberig, en ik ben het eens met lindsy_hvj als het niet te hoog gaat en niet te snel gaat , dan gaat het best, en die enge dingen ik vind het leuk dat je dat doet en durft demijne zo in een straal van 5 m niet in de buurt willen komen .
En ik en mijn paard werken al de hele week in een blubber bak en springen en we zijn nog niets tegen gekomen hoor.
nog heel veel plezier met je verzorgpaardje.

Peet_Paneel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:22

ik wou dat d emijne ook overaal over heen sprong

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:24

nou ik moet zeggen dat je wel vooruit gaat, het ziet er netjes uit

ik zou persoonlijk ook niet springen in zo;n natte bak, onze bak is ook wel eens nat maar dan spring ik echt niet, vindt ik te gevaarlijk dus ja. ik rijd wel gewoon dressuur in zo;n bak.

en enge dingen springen is idd heel erg goed, doe ik ook regelmatig, zoals zeil, zaagselpakken, stropakken enz. alleen vindt die touwtjes echt doodeng!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:29

Krukje vind ik ook niet zo heel safe, als je het had aangetikt en het viel, dan krijg het paard zo die poten tegen zich aan. En je hebt ook touw oid om de hindernis balken heen: wat zou er gebeurd zijn als er een lusje was onstaan je paard met zijn hoef erin kwam? Eerst denken dan doen!