primeur: July vrijspringen over 1.20!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:26

Jongens waarom zit iedereen hier te zeuren over beenbescherming? Dat is toch eigen vrije keuze? Bij ons op de manege lopen de manege paarden ook zonder bescherming in de lessen, ook met springen en er wordt weleens wat aangetikt, maar we hebben eigenlijk nog nooit problemen met de benen gehad met springen die voorkomen hadden kunnen worden door beenbescherming om te doen.
Verder vind ik het wel leuke foto's, ik vond het touw er eerst ook eng uitzien, maar als het losligt zal het wel goed gaan.
Ik wil dat eigenlijk ook nog een keertje doen, Duvel laten vrij springen, is er eigenlijk nog nooit van gekomen.

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:58

Oeh gevaarlijk die touwen. Als die daarin komt met zn been, ben je flink de pineut. Maar verder leuk dat ie het zo goed doet

honey007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:18

kroetietjuh schreef:
HaileysComet schreef:
Mag ik vragen waarom er een touw om de balk zit en waarom er plastick zakjes aan de staanders vastzitten?

Nog nooit eens een ''enge'' hindernis gemaakt? zie soms op wedstrijd ook mensen, die hun dek /zadel op de hindernis leggen, en er dan ok over heenspringen...

dat is minder gevaarlijk als touw, want ookal ziet het touw niet vast om de hindernis heen.. het kan wel om ze benen gewikkeld raken!

maargoed,, leuk paardje verder

mayim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:34

je paard kan goed springen

Goldie

Re: primeur: July vrijspringen over 1.20!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:54

Leuk beestje Vind dat ze niet helemaal op de juiste manier springt, maar ze komt er wel overheen

loveSaros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:58

Mooi paardje, hoe groot is ze eigenlijk?
Misschien kun je de volgende keer de touwtjes weglaten, verder ziet het er super uit!

Chantalll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:48

Het paardje heeft wel plezier hierin, maar volgende keer wel bescherming om zeker springschoenen bij de hogere hindernissen en de touwtjes weg laten ... Denk je eens in meid: Paard gaat eroverheen, komt vast te zitten in de touwen en het touw raakt NIET los ...
Ik wil hier de gevolgen niet van weten ...
Ik zou inderdaad dan zadeldekjes gebruiken ... of iets in die trant.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:59

ChingYi schreef:
Daar hoef ik geen commentaar op, zoiezo het touw sleept ze dan mee en niet de hindernis, ja hindernis kan omvallen..
Touwen zaten er los overheen (ik heb ze er al speciaal niet omheengewikkelt)

nou dat kun je verwachten dat je daar commentaar op krijgt en je -hebt nog niet eens peesjes of wat dan om

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:12

HaileysComet schreef:
Mag ik vragen waarom er een touw om de balk zit en waarom er plastick zakjes aan de staanders vastzitten?

Nog nooit eens een ''enge'' hindernis gemaakt? zie soms op wedstrijd ook mensen, die hun dek /zadel op de hindernis leggen, en er dan ok over heenspringen...
[/quote]

dat is minder gevaarlijk als touw, want ookal ziet het touw niet vast om de hindernis heen.. het kan wel om ze benen gewikkeld raken!

maargoed,, leuk paardje verder
[/quote]

Dat vind ik écht heel knap als dat paard dat zó voor elkaar kan krijg van 1 keer over een hindernis heen springen :p als ze het touwtje meeneemt en nog een galopssprong neemt, dan wikkelt hij er meteen om heen zitten ze met alle 4 de benen aan elkaar en valt ze zo om!
Jah dat heeft mijn paard ook altijd!
('t is geen prikkeldraad hoor )
Bovendien is hij los!
Ik snap het punt niet (net zoals bij dat andere topic)

Ik zal maar niet zo uitbundig meer reageren, maar om sommnige mensen moet ik zo lachen!
[/quote]

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:16

Heey!
Leuk paardje! Hoe groot is ze?

Leuk zulke hindernissen! Hoeveel paarden flippen niet als er alleen een dekentje overheen ligt ...
Tja..die touwtjes zitten niet vast dus kan niet zoveel kwaad...of anders kan je bijna niks meer doen..aan alles kan je de ergste scenario's bedenken..bokkers..get a life

Veel plezier nog met de paardjes!

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:40

Wat is er nou erg aan geen beenbescherming.. Dat is iedereens vrije keuze toch..

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:43

'Erg' is een groot woord, maar als ik de TS was zou ik er volgende keer wel een paar peesjes omheen doen. Ik vind de touwen ook vrij onverantwoord, en volgende keer zou ik gaan springen als de bak er droog bij ligt. Verder leuk paardje hoor.

HaileysComet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:46

Het begin van de quote is van mij, maar de rest niet. Het zou fijn zijn als mensen een quote willen plaatsen, dit op de juiste manier doen. Nu staat mijn naam boven het commentaar van een ander. Ik heb nl. geen commentaar gegeven. Ik wou alleen weten waarom het op de hindernis zat, en ben er inmiddels achtergekomen

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:47

Woow die kan springen!

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:55

mooi paardje
die kan idd erg goed springen

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:07

je paard kan mooi springen

de touwtjes vind ik niet zo slim maar je moet het zelf weten!

verder zou ik de volgende keer toch maar peesjes aandoen! en de bak was wel nat dus daar zou ik wel mee uitkijken

maar dit is allemaal eigen keus!!

ik hoop dat hij het onder het zadel ook zo goed doet

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 21:25

Bedankt
Ze is zelf maar een klein paardje, zo'n 1.60.
Ze heeft idd nog geen techniek, maar ze komt er idd wel gewoon overheen, ook doorgalopperen kan ze niet
Maar ik ga binnenkort weer eens onder het zadel springen en gewoon laag aan haar techiek proberen te sleutelen

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:45

alsof een paard met peesjes zijn benen niet kan breken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:37

ik ga met amie_x_mij op de vorige pagina mee.
behalve over de touwtjes, die zijn echt té gevaarlijk, wacht maar tot je paard er in verstekt raakt, touwtjes die er losjes om heen zitten of strak, dan piep je wel anders!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:18

waarom moeten er in godsnaam touwen om die hindernis? levensgevaarlijk man!! k ben zowieso al geen voorstander van niks om de benen of wat..het voorkomt toch nog meestal verstappingen, of in aanraking komen met bakrand, balken/hindernissen..maar die touwen is echt zeer waardeloos!! *(slordig)

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:30

Nou er is al wel genoeg commentaar gegeven over dat touwtje en die peesjes, maar ik ben het wel met ze eens, dat het er nogal gevaarlijk uitziet. En als mijn pony zo hoog zou moeten springen in die bak zou ze echt wel gevallen zijn hoor haha.

Verder is het een heel erg leuk paardje!

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:53

Ze raakt de balk met haar voorkant van haar peezen.Ik zou dus echt iets om doen,want ze haalt het maar net.

Het gaat niet erom hoe hoog ze gaat,maar op de manier hoe ze het doet.

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:13

ja zou wel lukken onder zadel maar natuurlijk nog niet zo hoog eerst veel oefenen en trainen
zijn die touwtjes neit gevaarlijk ?
ziet er wel leuk ook

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:56

Melanie15 schreef:
Oeh gevaarlijk die touwen. Als die daarin komt met zn been, ben je flink de pineut. Maar verder leuk dat ie het zo goed doet

Dat is wat ik ook dacht ja..

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:11

hey,
leuk paardje, als je een enge hindernis wil maken leg er dan een deken ofzo over , natuurlyk zou ik dat ook niet echt doen met zo een natte bak(je deken helemaal vuil )
maar ik zou wel bij de hogere hindernissen de hindernis opvullen met een balk

veel succes ermee