Timo dressuur de foto's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 19:22

klopt
vaak na afloop rij ik nog even zonder iets, heerlijk!

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:58

watr een stoere maanen
mooie fjord
ziet er goed uit

Kamide

Re: Timo dressuur de foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:52

die manen zijn GAAAAAAAF
echt, hoe kom je erop? leuk gedaan joh!
moest eerst ff 10 keer kijken hoe het nou zat met die manen, maar heel leuk!

xDaphne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:30

haha Cristelie dacht je het even beter te weten wordt je zelf recht gezet!!!! hahahah

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:34

Leuke fjord, ziet er leuk uit. En tuurlijk kan je in een natte bak rijden, daarna gewoon de beentjes lekker droog maken! Weer of geen weer hoor.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 08:08

maar benen droogmaken, waarom? Ik heb het nog nooit gedaan en nooit ergens last van gehad. Ik ken mensen die het wel doen en die paarden krijgen echt vanalles.

Op school moesten we de benen altijd afspuiten omdat er zand aan de beenharen bleven hangen (droog zand dus) nou veel paarden hebben/hadden daar mok.

christellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:28

MENSEN MENSEN LIEVE MENSEN

een natte bak is gevaarlijk!!!! Dat jullie nou zo dom zijn, ik heb het al minstens 3x zien gebeuren dat er iemand met zn paard onderuit ging omdat hij / zij dacht dat het wel kon.. Gevolg: Paard kreupel, ruiter gebroken ledemaat.

christellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:30

Eelcotjuh schreef:
haha Cristelie dacht je het even beter te weten wordt je zelf recht gezet!!!! hahahah

Wat bedoel je daar nou weer mee? Ik snap het echt niet, en bovendien is mijn naam met Ch. (btw )

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:46

ik rijd ook altijd in een natte ba hoor, ik leef nog steeds. Mijn stalgenoten ook trouwens. Ik spuit daarna wel de benen af, en droog ze ook. Maar goed ff ontopic: leuke fjord! ziet er ontspannen uit. En die manen-- geweldig!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:52

Als je een bak hebt die blubber wordt is het gevaarlijk ja. Maar als je gewoon een bak met (zee) zand hebt komen er gewoon alleen plassen op te liggen. Dat is alleen misschien wat zwaarder, maar verder absoluut niet gevaarlijk hoor... Anders zouden heel veel mensen de hele winter ook niet kunnen rijden. Benen afspuiten/droog maken doe ik nooit.

Ontopic: het ziet er leuk uit en zijn manen zijn gaaf!

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 23:43

Ow en een droge bak dan? Daar vallen ook zoveel combinaties in, en die breken vast ook wel het een en ander.

christellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:39

Ja...je kunt ook zelf meer risico nemen dan nodig is...Fijn voor t paard trouwens als de bak veel zwaarder wordt...

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:44

leuk fjordje hoor echt stoer zijn manen

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:23

het is echt niet gevaarlijk, kom op hee. Dan kan je bijna nooit meer rijden aangezien we in Nederland wonen

En onze bak is veel minder zwaar als ie nat is. En ookal is ie zwaarder, dan is het misschien wel even een keertje lekker wat pittiger trainen.
Tjaa mijn mening hoor

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:31

Leuke manen zeg!!
Ziet er ook wel netjes uit, zo op de foto s ( toch altijd moeiljk te beoordelen, blijven momentopnames )

Ik rijd ook wel als de bak nat is, weet natuurlijk neit hoe het dan bij jullie is, maar di evan ons in niet erg glad, of zwaar, dus kan best.

JANNEKEx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:38

wat een vet mOoie fjOrdjj zeg ik ben mega fan van fjOrden ....ik rij ook heel vaal in een natte bak hoor maakt niX uit... die manen zijn tof geknipt

annet155

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:42

ziet er goed hoor! en echt super gave manen! En in een natte bak rijden kan echt wel. niet iedereen heeft een binnenbak!

JANNEKEx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:43

srry vaal moet vaak zijn

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:46

ah, wat een gezeur, de meeste mensen hebben wel een natte bak op dit moment denk ik, wij iniederigegeval wel, maar spuiten ze altijd af na het rijden!!

en, ik vind het er echt heel leuk uitzien wat je met zijn manen hebt gedaan

leuk beesie!

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 21:58

Dank jullie hoor!

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:12

ziet er leuk uit mandy.. ene die bak.. lkkr boeiend.. alsof ie er dood van gaat ofzo.. je doet zijn manen echt altijd appart en leuk.. vind het echt cool!

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:25

wat een gave manen joh Ziet er goed uit ( rijden)

Bruuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:38

Hej mandy
Timo loopt er netjes!
Ze manen zijn erg gaaf zo!

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 19:56

dank je hoor, gaat erg goed met hem, op naar de wedstrijden maar denk ik.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:26

Ik zie een goedgeconcentreerde maar toch ontspannen pony werken op een niet ideale ondergrond. Heel mooi.
Amazone heeft een prachtige klassieke zit, die ik in een ander topic beter kon zien dan in deze foto´s, vandaar dat ik even afga op wat ik weet en niet helemaal overal naar wat ik zie.
Je kijkt helaas naar beneden op de tweede foto. Zelf heb ik graag dat een ruiter bij het lichtrijden iets naar voren komt om niet helemaal achter te blijven in de beweging, want met het bekken naar voren gooien onder een rechte rug komt men vaak te ver uit het zadel. Dat is bij jou niet het geval, dus ik vind het prima zo.
De handen kunnen misschien nog een tikje hoger (moeilijk te beoordelen op deze foto´s), maar lijken in elk geval niet star.
Goede knik in de elleboog. Daar gaan de meeste ruiters de fout in. Probeer (mensen die meelezen) het eens als je gewoon staat. Zonder knik is je arm stug en mestal gaat het gepaard met platte handen. Je kunt dan eigenlijk geen hulpen geven vanuit je polsen. Zorg je nu voor de knik in je elleboog, dan heb je ineens ontzettend veel bewegings vrijheid, staan je handen bijna automatisch rechtop en kun je dus ook vanuit de polsen werken. Je pony voelt echt wel verschil. In het eerste geval zal hij weerbarstig zijn en terugtrekken of hangen, in het tweede geval zal/kan hij onspannen in de nek en kaak, wat de bedoeling is, en wat je hier ziet.
Tja, wat kan ik verder zeggen? Laat je door niemand wijs maken dat je te lang bent voor deze pony, ik vind dit dus een heel mooi plaatje.
Graag weer eens wat foto´s maar dan wat meer van opzij, en schuin van voren, maar dan dichterbij...
Ik vraag me af waarom hij in de eerste foto zijn achterbeen zo kruist? Weet je nog wat je deed?