welsh met springtalent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:46

wat heefd ie nou om ze borst?????????//

Fysiomeid

Re: welsh met springtalent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 08:08

Oke sorry voor mijn wat "hetftige reactie". Ken hem al1 niet meer editen, maar hierbij vervallen de kleine letters
Dat van de beenbescherming was ook meer als tip bedoelt, en de TS heeft dat ook zo opgevat.

Ik hoop dat er nu genoeg over gezegd is, dan kan het weer on-topic verdergaan

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:18

leuk paardje

sjimmeltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:22

Caprice14 schreef:
hij is nu bijna 7 jaar.. en hij is al 1 en een half jaar onder het zadel en hij legt sinds de zomer zijn talent voor springen aan... en dat gare borst-ding gebruik ik omdat anders het dekje gaat schuiven..

heb je geen zadel dan?

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:27

Caprice14 schreef:
hij is nu bijna 7 jaar.. en hij is al 1 en een half jaar onder het zadel en hij legt sinds de zomer zijn talent voor springen aan... en dat gare borst-ding gebruik ik omdat anders het dekje gaat schuiven..

en in je profiel staat dat die 5 is .. en je bent hem aan het in rijden en nu is die al anderhalf jaar onder het zadel.

Goh wat gaat de tijd snel

Caprice_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 11:35

jah in me pro staat idd dat hij 5 jaar is maar dat heb ik verkeerd getikt,, ik dacht aan hem toen k hem net mocht verzorgen toen was hij 5. ik verzorg hem nu bijna 2 jaar dus dat klopt,, hijs nu bijna 7
zadel heb k wel maar dat past niej schuift naar voren en we hebben nog geen staart riem..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 18:21

Ze heeft 2 zadels, die beiden niet goed passen.

Dat dekje is er voor extra bescherming van de rug, zodat deze minder snel kan beschadigen (als dat al gebeurd.)

De pony komt ruim over de sprong heen (ik heb al deze foto's gemaakt en heb het dus met eigen ogen gezien.) En probeer maar eens leuke peesbeschermers te vinden als je weinig geld/tijd hebt en ook nog in een kleine maat .

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 18:25

Zoo.. zonder zadel, zonder cap en dan nog eens zo hoog springen, jij durft!

Ziet er verder wel leuk uit hor

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 18:31

wow, leuk beesie zeg!!

is dat een A pony??

hij heet wel een goede techniek, en springt wel hoog vink voor een A

Manderino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:02

Vet gaaf ! trek je er niks van je kan nog makkelijk op die pony
en als ie geen '' beschadigingen'' bij z,n benen oploopt hoef je heus geen peesjes hoor ,maar altijd opletten
echt leuk hoor veel plezier met em , en spring ze !

DoubleD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:32

vet stoere pony joh!!
hij kan echt goed springen!!
en je past er nog prima op vind ik!!
veel plezier er nog mee he!!
doeioeidoei

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:33

annepaardoes schreef:
het paardje springt leuk alleen ik vind de houden van de ruiter eerlijk gezegt vreselijk. Als je zo'n houding hebt moet je eerst gewoon springen met zadel i.p.v. zonder zadel.
Het lijkt mijn zowiezo niet al te best voor je houding om met zo'n houding te gaan springen zonder zadel.

ik vind haar houding nog zo slecht niet hoor. zonder zadel kun je niet perfect zitten maar ze is helemaal niet achter in de sprong en hindert de pony ook niet zo erg. Ze licht er niet op, hangt er enkel boven. Een huppeltje over 50 is niet dezelfde sprong voor deze pony als over deze hindernissen.

sjimmeltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:34

Hey..heb je nou een zadel ja of nee??

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:47

Rebel_Jits schreef:

Dat dekje is er voor extra bescherming van de rug, zodat deze minder snel kan beschadigen (als dat al gebeurd.)

De pony komt ruim over de sprong heen (ik heb al deze foto's gemaakt en heb het dus met eigen ogen gezien.) En probeer maar eens leuke peesbeschermers te vinden als je weinig geld/tijd hebt en ook nog in een kleine maat .

uuhhm srry hoor maar dat van die peesjes slaat nergens op.
ik rij zelf ook 5 a welch's en ik loop een winkel in vraag naar de kleinste maat peesbeschermers dat was shetland maat,dus heb 1 grooter gekocht.
dat heb ik al wel aantal keer gedaan want hij staat er in het land ook mee en maakt ze dan stuk!
en steeds bij verschillende winkels geweest net waar ik in de buurt was en ze hadden ze allemaal en zo duur vind ik ze niet hoor :S
maarja zal wel aan mij liggen

let graag niet op mijn texst op stel heb daar erg moeite mee

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:54

Caprice14 schreef:
jah weet k, ik ga met m'n bovenlichaam te ver naar voren. daardoor lijkt het alsof ik op hem hang, maar dat is niet zo

Dit los je op door met een zadel te gaan rijden

Vind het erg overstandig om hoog te gaan springen en dan geen bescherming om te doen helemaal als je over takken heen springt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:56

Rebel_Jits schreef:

Een dekje beschermt echt neit tegen beschadigingen van de rug. Misschien een oplossing verkoop beide niet passende zadels bel en ruitersportzaak en laat ze langs komen met de passervice en koop van het geld van beide zadels een 2dehand of een nieuwe. Peesbescherms in die maat zijn er in overvloed, als vanaf 15 euro. Als je er geen geld voor hebt misschien kan je het dan beter bij cavaletti's houden

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:04

karoliena schreef:
Rebel_Jits schreef:

Een dekje beschermt echt neit tegen beschadigingen van de rug. Misschien een oplossing verkoop beide niet passende zadels bel en ruitersportzaak en laat ze langs komen met de passervice en koop van het geld van beide zadels een 2dehand of een nieuwe. Peesbescherms in die maat zijn er in overvloed, als vanaf 15 euro. Als je er geen geld voor hebt misschien kan je het dan beter bij cavaletti's houden

idd ik ga helemaal met jou mee je hebt ze zelfs al vanaf 10 euro!! en kijk anders is op marktplaats staan der ook heel veel

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:18

Fysiomeid schreef:
BEENBESCHERMING??!!! Sorry hoor maar je ziet toch duidelijk op een paar foto's dat hij met zijn benen over die balken (of palen) schuurt. Over je eigen veiligheid moet je zelf beslissen vind ik, maar die pony kan niet over zichzelf beslissen.

hier sluit ik me helemaal bij aan. ik vind het rg onverantwoord om te springen zonder peesbechermers. ik zou het niet in mijn hoofd halen.

een cap in eigen keus, maar ik zou het toch toen bij dingen zoals springen. ik ben er laatst afgevallen, en ik heb geluk gehad met mijn cap.

ik vind het een heel leuke pony, en je houding is wel ok, je geeft hem de ruimte met je handen, en je tenen zijn wel naar buiten, maar je springt ook zonder zadel, dus dat kan daardoor komen. je hebt in ieder geval geen sporen om gelukkig!!!!!!

veel plezier samen, probeer de volgende keer wel aan bescherming te denken.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:33

hoi.

wat een leuk beest zeg.
je bent misschien wel aan de groote kant voor hem maar je kan er verloopig nog wel even op blijven. als je hem maar niet elke dag intensief traint:P

ik zelf heb een tuiger en een welsh.
die welsh kan ook egt geweldig springen
wat de verzorgster van die welsh ook doet als ze gaat springen. ze doet dan bandage's om voor de versteviging. maar dit is egt niet special nodig.

weet je wat je ook kan proberen er nog een balk/tak voor de hindernis leggen zodat de pony eerder afzet

ik hoop dat je er wat aan heb
wel een beetje lang verhaal voor mijn doen

doeg

VoOdOo_lOvE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:58

is dat en a-pony? Hij ziet er groter uit! Let idd wel op je tenen,want ik vind het er mega lelijk uitzien (sorry).Je bent idd wel wat te groot voor hem en hangt soms een beetje op hem (komt misschien omdat het zonder zadel is).Ik denk dat het daarom is dat ie niet op alle sprongen overschot heeft.Maar ik vind het wel knap dat je zonder zadel zo hoog met hem kan springen! Mooi pony'tje,heeft springtalent!! groetjes

utopian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:06

wat kunnen jullie hier zagen zij zal zelf wel weten wat ze doet he k rij ook een welsh pony in voor iemand omdat hij echt stout is bij zijn eigenaar (te klein) iik spring met haar een meter vijftien en het is een welsh a en heeft hier ook geen beenbescherming nodig deze pony's kunnen wel tegen een stootje hoor!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:08

Dat heeft niks met ras te maken de bescherming er worden alleen maar tips gegeven.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:33

Leuk hoor zo'n ukkie die zo de hoogte in gaat.
Leuk ook voor dat zoontje, kan hij er ook lekker mee gaan springen.
Doe je wel voorzichtig dat ie zich niet overspringt? Je springt er nog maar een half jaar mee lees ik, sprongen van 1 meter zijn behoorlijk heftig voor een A-tje, pezen en botten hebben ongv. 1,5 jaar nodig om zich aan te passen aan zwaardere belasting, dus die zijn daar nu nog niet op gebouwd. dus van mij een tip om niet te veel zo hoog te springen (om blessures te voorkomen)
en tja zonder cap, volgens mij als je valt, val je niet van zo hoog

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:46

je houding is echt verschrikkelijk.
met zadel zou dit waarschijnlijk een stuk beter zijn

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:51

ik vind het een leuke pony hoor;)
en kan super goed springen...