Tivara (v. Metall) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:12

Poeh, dat paard kijkt alles behalve blij . Mond open, oren naar achteren, rug strak...

Waarom ga je niet eerst proberen om haar met wat longeerwerk, bijv. met een pessoateugel, wat los en ontspannen te krijgen. Dit kan nooit goed zijn voor haar rug en lijf . Ze staakt ook niet voor niets!

QueJira

Re: Tivara (v. Metall) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:32

Dit schuimen is extreem ook dat kauwen op het bit is niet zoals het moet.Schuime is niet per defenitie eenm teken van ontspannen hoor,het kan ok gewoon zo zijn dat dit paard zoveel druk op de tong heeft dat ie niet kan slikken en daardoor overmatig schuimt

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 17:41

@Anoukie: Ik ben al een poosje bezig geweest met longeer werk, zeker 2 weken. Maar ze zal toch ook weer onder het zadel moeten. Ze is namelijk helemaal nagekeken, en daarvoor heeft ze er best last van gehad. Maar nu zit het tussen haar oren dat als ze aandraaft/galopeerd dat het zeer doet.

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:04

Hm, ik vind het er netjes uitzien, alleen ik heb écht het idee dat je te veel in de mond zit. is het daarom niet dat je paard zo gaat ‘staken’ ik heb niet echt het idee dat het paard ontpannen loopt.

Verder een super leuk paardje.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:52

ben heel benieuwd hoe ze er uitziet als ze wat voller is en weer wat meer spiertjes heeft
dat schuimen dat doen wel meer paarden zo extreem
maar wat me wel opvalt is dat haar achterhand erg achterblijft, zelfs tijdens het balkjes draven
is een tijdje longeren niet een oplossing? dat ze lekker vwnw loopt, haar rug los kan laten zonder dat er iemand opzit en dan als afwisseling wat balkjes meenemen

Ramiro schreef:
Mooi paardje. Ik heb zelf een Metall ruin, tja het zijn niet de makkelijkste he, maar ik vind het er toch goed uitzien naar omstandigheden. Succes Verder

degene die ik gereden heb juist wel metall x hamilton was dat.
hij was erg slim en als je ff niet oplette vloog ie er vandoor omdat ie wat 'engs' zag, maar zette je hem aan t werk had je er een gouden diertje aan, wel een heethoofdje dus niet geschikt voor iedere ruiter/angstige ruiter
maar beslist niet gemeen of staken oid wat mn eigen beestje wel erg goed kan

[edit] lees net dat je al bezig bent met longeren, dat is prima
maar dat het tussen ahar oren zit dat het soms pijn doet dat geloof ik niet
ik heb zelf een extreme staker, gaat gerust met zn voorbenen op de bakrand staan(bakrand is 1.60 hoog, haakt ie zn voorbenen omheen en dan hang je erg l.ullig bakrand bij instructeur is 1.40 daar ging ie met zn voorbenen opstaan en bleef dan staan, heeft er zelfs al een gat in gemept ))
3 jaar langvan DA naar DA gesleept, fysio erbij etc en hij was 100% gezond en moest er gewoon ff doorheen zeiden ze allemaal
bleek achteraf toch echt vanalles te mankeren en is nu afgekeurd
schudig dat ik me voel dat ik hem soms met geweld t/m Z1 heb gekregen terwijl hij pijn had en daarom staakte maarja alle DA's zeiden dat ie gezond was...
laatste periode staakte hij niet meer, zeker niet als ie mn instructeur zag, maar dat was gewoon uit schrik omdat hij gruwelijk werd bijgewerkt als ie weer eens op de bakrand ging staan...

nu is ie een lekker in zn vel zitten niet stakend recreatiepaardje, t rijden in de bak heb ik gedag gezegd

maargoed dat wil niet zeggen dat t met jouw paard precies hetzelfde is hoor, maar alle paarden die ik ken die echt regelmatig staken, die doen dat niet vanwege iets wat tussen de oren zit maar omdat er iets ergens niet lekker zit.
maar iig fijn dat ze de laatste 3 dagen niet meer gestaakt heeft

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 08:35

@Renske20: Ik heb Tivara nu een half jaar, dus ben er heel erg druk mee bezig. En ze begon na een poosje een beetje te miepen met aanspringen. Toen ben ik er afgevallen, en heb mijn kuitspier gescheurd.. Daardoor heeft ze een hele poos stil gestaan. Toen ik er voor het eerst weer opwilde begon ze dus met staken.. Toen is ze gekraakt, en omdat ik nog steeds niet kon rijden met mijn been, heeft ze een poosje alleen maar aan de longeerlijn gelopen. Toen ging het telkens beter, en ben ik er rustig aan weer eens opgestapt. Toen begon ze weer met staken, en natuurlijk was ik wel boos op haar. Maar ik heb haar niet écht aangepakt. En nu rijd ik haar zelfs zonder zweep of sporen (reed eerst alleen met zweep) en nu gaat het dus iedere dag beter En dat haar achterhand niet mee komt.. Dat komt omdat de bak waar ik iedere dag in rijd de laatste tijd, erg zwaar is. Dus als het niet hoeft zegt Tivara doe het maar alleen Zodra ik les heb (op de manege) is de bak veel lichter en loopt ze meteen véél beter..

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 09:01

leuk beestje!!

is ze niet een beetje dun? of lijkt dat zo? misschien om dat ze nog niet helemaal vol bespiert is

Tivara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 09:02

Ze is inderdaad een beetje dun, maar dat komt door haar nieren.. En omdat we het eerst niet wisten kreeg ze het verkeerde voer enzo, en nu krijgt ze goed voer maar dan is ze niet van de een op de andere dag op het juiste gewicht

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:03

Renske20 schreef:
Ramiro schreef:
Mooi paardje. Ik heb zelf een Metall ruin, tja het zijn niet de makkelijkste he, maar ik vind het er toch goed uitzien naar omstandigheden. Succes Verder

degene die ik gereden heb juist wel metall x hamilton was dat.
hij was erg slim en als je ff niet oplette vloog ie er vandoor omdat ie wat 'engs' zag, maar zette je hem aan t werk had je er een gouden diertje aan, wel een heethoofdje dus niet geschikt voor iedere ruiter/angstige ruiter
maar beslist niet gemeen of staken oid wat mn eigen beestje wel erg goed kan

Nee zo bedoelde ik het ook niet. Mijn Metall ruin is een schat van een paard helemaal niet gemeen of echt staken. Wat ik bedoelde is dat het idd ook een ontzettend heethoofd is, je moet hem constant aan het werk zetten, even op het gemak naar buiten ofzo zit er niet echt in. Je moet hem constant in de gaten houden, en laten weten dat jij de beslissingen neemt, mijn knullie is nl erg dominant, maar beslist niet gemeen

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:02

he wat leuk!

in je profiel staat het zwarte paard, die precies dezelfde dekens heeft als rambo! die blauwe deken met halsdeken. rambo is ook een zwarte, echt grappig om te zien

Tivara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 17:49

Die van mij is ook wel super lief en absoluut niet gemeen..
Alleen een beetje onstuimig

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 16:44

Ze heeft weer een paar dagen stil gestaan door het slechte weer..
Maar gisteren heb ik haar weer opgepakt..
En ze liep echt super
(in de zware bak zelfs!)

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:13

Leuk paardje, succes met al het "gedoe" !

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 00:37

zelfs een paard van 6 jaar wisselt hoor !! tsja na een hoop gedoen,ziet het er helemaal niet zo slecht uit, uiteindelijk zal alles goed komen,heb je ook les, heb ik zo snel niet gelezen, misschien over het hoofd gezien ??
tsja dr achterhand komt niet mee, maar ze loopt ook wel heel erg op de voorhand, en dat komt ook door de houding waar in ze loopt!!

veel succes verder, vindt het een leuk beest, en leuke combi, denk wel om je handen !!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 14:48

Ik heb wel les, alleen ik heb even geen les gehad omdat er telkens iets tussen kwam
Maar nu ben ik weer 2x per week aan het lessen
En ze loopt al weer veel beter, staakt niet meer..
En omdat ik haar daardoor weer iets omhooog kan rijden,
komt haar achterhand er ook beter bij!