Amor en Léfoe @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Re: Amor en Léfoe @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:29

soniep schreef:
hj
Mietje: DFewoon 1x

1 x is juist onvriendelijker als 2 x of helemaal niet!
1 x heeft een notekraker werking zegmaar..
Als je beide teugels aantrekt, gaan de ringen naar elkaar toe, en word je paard z'n mond ertussen "geplet"

2 x gebroken is dan weer vriendelijker. Dat beweegt mee met de mond, dus dat is wel weer onrustiger
zoals hier zegmaar; Klik

Ongebroken bitten liggen heel stil in de mond, maar hebben in de pelham vorm dan wel een kantelwerking, wat ook weer scherper is.

Als ik jou was, zou ik - als je persé met een pelham wilt rijden- een dubbelgebroken, of een stang kopen.
Dat is dan nog een stuk vriendelijker als dit bit.

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 20:14

Dabo schreef:
Heee meiden, leuke foto's!!!
Vooral die eerste van Amor, met Sanne erbij.. echt, zo lief!

De rijfoto's vind ik ook erg mooi, en niemand heeft nog geraden wat Léfoe voor 'typje' is.. ( ik zeg niets, want ik weet het namelijk) Jullie zien er super uit!
Het bit van amor heb ik zelf ook, maar ik rijd er alleen mee buiten, dus niet in de bak. Misschien ook een optie, Sanne? Een gewoon bitje in de bak, en de pelham voor buiten houden. Amor zal denk ik ook wel onderscheid maken dan

Nee niemand heeft nog geraden wat foe voor typie is inderdaad;)...

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:25

[quote]En wat betreft het bit:
1- het is een gebroken bit dus GEen stang
2- ik trek of ruk niet in de mond en hang ook niet dat lijkt zo door het bit.
3-Het bit zorgt ervoor dat ik niet vlieg
ik ging 1 x met een gewoon bit het recreatiegebied in en toen kon dii opeens nog alleen maar bokke nit goed dus!

Dit vind ik altijd zo vreselijk om te lezen..Hoeveel ruiters dit wel niet opschrijven: Nee hoor ik trek niet, lijkt alleen maar zo!
Maargoed, dat even terzijde...Wat een rot reden om met zo`n bit te rijden! Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen zo`n bit, je moet alleen wel een ervaren ruiter met een stille hand zijn om goed met zo`n bit om te kunnen gaan! En eerlijk gezegd..kom je niet zo op mij over! Hij is onnodig scherp...in de bak heb je dat heus niet nodig en anders moet je ( sorry dat ik het zeg) beter leren rijden en meer aan de basis gaan doen! Vind je haflinger een leuk ding, zou zonde zijn alssie verpest werd door dit soort dingen toch?!

Ik bedoel het niet echt kwaad, maar ik vind dit eerlijk gezegd een voorbeeld van een pony die de dupe wordt van de onkunde van de ruiter...Als het perse moet, hang dat ding dan alleen tijdens een buitenrit in zijn mond!

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:53

leuke paardjes
lefoe

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:10

1- Je kent mijn paard niet!!
2-Ik trek niet!!jullie hebben me nog nooit zien rijden!!
3- Als amor dit bit te scherp zou vinden was die allang in protest gegaan.
4- Als ik in de bak een gewoon bit neem dan kan k niet meer sturen luistert die niet...
5-Ken mijn paardje door en door dus bemoei je met je eigen zaken .

ALS JULLIE PERSE WAT ZEGGE MOETE ZEG DAN WAT POSITIEFSS!!!

E kistaah: Ik heb wel een stille hand day kan je niet bekijken vanaf fotos

riskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:19

soniep schreef:
4- Als ik in de bak een gewoon bit neem dan kan k niet meer sturen luistert die niet...

Hey sanne, ze zeiken je niet af, maar hebben er een mening over. Ze zeggen toch niet dat je een dierenbeul bent ofzo, zij zouden het anders doen dan jij, en alleen positieve dingen, daar heb je niet altijd wat aan.

Maar ik geef toe, dit topic gaat niet over het bit, er kunnen best wat meer tips gegeven worden over de houding etc.

LEFOE----> NEW FOREST?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:21

soniep schreef:

Ik hoop dat je hiermee niet op mij doelt?
Ik bedoel het namelijk totaal niet naar!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:21

Ik vind het bit ook wel meevallen. Heb ook zo'n idee dat het trekken ook wel meevalt. (zie oa galopfoto en ik zie nergens een foto met open mond, ten teken van verzet oid) Bovendien lijkt het me ook erg onwaarschijnlijk dat je erg hard kunt trekken als je niet zo lang geleden je beide armen hebt gebroken.

Ik vind de haf er eerlijk gezegd beter bij lopen dan de andere. Die vind ik nogal kort in de hals (verkeerde knik) en het lijkt alsof ie zn rug weg drukt. Alleen de laatste actiefoto is wel weer heel erg mooi.
De eerste is ook redelijk, al zou ik m iets meer lengte geven/uitschuiven.

Verder voor jou tip, denk om je tenen
En zoals je zelf zegt houding, maar dat komt ook vanzelf wanneer je pony beter gaat lopen. Dan is het makkelijker om ook goed te gaan zitten. (En veel basiswerk, want het lijkt me wel eentje waarvoor je echt bezig moet blijven om m lenig te houden )

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 21:26

*volcano* schreef:
Ik vind het bit ook wel meevallen. Heb ook zo'n idee dat het trekken ook wel meevalt. (zie oa galopfoto en ik zie nergens een foto met open mond, ten teken van verzet oid) Bovendien lijkt het me ook erg onwaarschijnlijk dat je erg hard kunt trekken als je niet zo lang geleden je beide armen hebt gebroken.

Ik vind de haf er eerlijk gezegd beter bij lopen dan de andere. Die vind ik nogal kort in de hals (verkeerde knik) en het lijkt alsof ie zn rug weg drukt. Alleen de laatste actiefoto is wel weer heel erg mooi.
De eerste is ook redelijk, al zou ik m iets meer lengte geven/uitschuiven.

Verder voor jou tip, denk om je tenen
En zoals je zelf zegt houding, maar dat komt ook vanzelf wanneer je pony beter gaat lopen. Dan is het makkelijker om ook goed te gaan zitten. (En veel basiswerk, want het lijkt me wel eentje waarvoor je echt bezig moet blijven om m lenig te houden )

Ik (lefoe) was degene met de gebroken armpjes .. Ik vind haar op sommige fotos ook inderdaad wat kort, komt omdat we er allebei nog wat moeite mee hebben, maar soms gaat het ook super!

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:32

Haha okey, ik moet beter opletten
Maar ik blijf er wel bij dat het niet uitziet alsof er aan het bit getrokken word bij die haf.

En wat jou en en Lefoe betreft, gewoon zorgen dat ie van achteruit loopt, iets meer lengte geven in de hals en dan is het helemaal goed.
Hoger instellen zou ik pas doen als het lager ingesteld ook goed gaat. Als je m laag eenmaal lekker over de rug hebt is het makkelijker dat zo te houden als je m straks wat hoger wilt hebben.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:40

soniep schreef:

Als je daar niet tegen kan plaats dan geen foto's, ben ik ook allang afgeleerd..
En veel positief kan ik er ook niet op zeggen sorry!
Verder ga ik mee met Mietje..

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 21:54

riskie--> Nee geen new forest

riskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:22

Lefoe schreef:
riskie--> Nee geen new forest

Hmm, mensen help eens!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:13

Wat grappig dat ze dat niet raden he Emma?
En als ze het straks weten zeggen ze: waatt?? een.....!! Neeee. dat zou je niet zeggen he!?
Echt leuk. Deze type paarden zijn gewoon 'the best' (ik ben bevooroordeeld, ik heb er ook een).. oh, nu gaat iedereen onze profiles checken natuurlijk

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 09:51

Even een kleine opmerking: alles wat een hefboomwerking heeft is een stang, of hij nu een gebroken middenstuk heeft of niet. Dit is dus wel degelijk een stang!

Verder vind ik de bruine pony er netjes bij lopen, over de haf ben ik iets minder te spreken.

ninaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:35

irish_lady schreef:
Even een kleine opmerking: alles wat een hefboomwerking heeft is een stang, of hij nu een gebroken middenstuk heeft of niet. Dit is dus wel degelijk een stang!

Verder vind ik de bruine pony er netjes bij lopen, over de haf ben ik iets minder te spreken.

daar ben ik het niet mee en want het is een gebroken pelham bit en geen stang wat een stang is ongebroken .

ninaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:51

kistaah schreef:
Citaat:
En wat betreft het bit:
1- het is een gebroken bit dus GEen stang
2- ik trek of ruk niet in de mond en hang ook niet dat lijkt zo door het bit.
3-Het bit zorgt ervoor dat ik niet vlieg
ik ging 1 x met een gewoon bit het recreatiegebied in en toen kon dii opeens nog alleen maar bokke nit goed dus!

Dit vind ik altijd zo vreselijk om te lezen..Hoeveel ruiters dit wel niet opschrijven: Nee hoor ik trek niet, lijkt alleen maar zo!
Maargoed, dat even terzijde...Wat een rot reden om met zo`n bit te rijden! Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen zo`n bit, je moet alleen wel een ervaren ruiter met een stille hand zijn om goed met zo`n bit om te kunnen gaan! En eerlijk gezegd..kom je niet zo op mij over! Hij is onnodig scherp...in de bak heb je dat heus niet nodig en anders moet je ( sorry dat ik het zeg) beter leren rijden en meer aan de basis gaan doen! Vind je haflinger een leuk ding, zou zonde zijn alssie verpest werd door dit soort dingen toch?!

Ik bedoel het niet echt kwaad, maar ik vind dit eerlijk gezegd een voorbeeld van een pony die de dupe wordt van de onkunde van de ruiter...Als het perse moet, hang dat ding dan alleen tijdens een buitenrit in zijn mond!

sorry hoor kistaah maar ze heeft wel gelijk, ik ken het paard als de besten en ze is zeker niet onervaren. het probleem is amor houd totaal niet van in de bak rijden , hij is enorm sterk, en met een bustrens pakt hij het bit vast tussen zijn tanden en is hij onstuurbaar en wat die onkunde betreft daar moet je al helemaal niet over oordelen als je de ruiter geen eens kent.

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:10

G0 Zus!!!
Je kan niet oordelen over met wat voor bit je rijd als je het paard niet kent!!!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:17

Hey, ik ken lefoe ook van vroeger!
Ik stond toen in ilpendam en zij ook. Ze was toen van een man. En is toen doorverkocht aan Sanne (die verzorgde volgens mij lefoe toen)
Ben ook nog een keer op vakantie geweest (naar de veluwe) met een grote groep en lefoe was toen ook mee en toen hebben ik en de eigenaar een paar keer samen gereden en dat ging echt heerlijk!
Ze is trouwens wel heeeel snel

_Renatee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:18

Ik vind jullie beide leuke combinaties.. En over dat ras raden.. ik zou eerst zeggen gewoon kwpn maar dan zouden wij natuurlijk niet zeggen 'gooh echt dat zou je niet zeggen' En toen heb ik even op het profiel van dat meisje gezien (profielnaam ff kwijt) Lusitano ?

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:20

Ze is draver toch

Cranberry90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:02

Een draver volgends mij ook? of heb ik het verkeerd ben slecht in raden Ik ga niet beoordelen over het bit ofzo trouwens, is al genoeg over gezeurt, maar je hoeft niet zo boos te worden op sommige commentaar, je had het kunnen verwachten.
Maar aan sommige foto's te zien trek je niet dus ik zeg er niets over.

Lefoe is trouwens een echte lekkerding
Leuke stelletjes zijn jullie!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:26

ninaaa schreef:
irish_lady schreef:

daar ben ik het niet mee en want het is een gebroken pelham bit en geen stang wat een stang is ongebroken .

Maakt me geen donder uit of je het er wel of niet mee eens bent, het is gewoon zo. Punt uit!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:27

wat een vreselijk bit, niet het bit, maar hoe er hier mee omgegaan word... en je zweep staat boven je paard uit ena laatste foto.

Maar het zijn wel leuke paardjes!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:37

Iedereen heeft zo zijn eigen spullen en bitten om mee te rijden, als het met een ander bit echt niet gaat, dan rest haar geen keus toch??

En als zei zegt dat ze er niet mee trekt, dan moeten jullie dat gewoon aannemen, Wij zien haar niet rijden, en kunnen dus niet oordelen of ze trekt aan het bit!

Sommige mensen gaan inderdaad vreselijk trekken met zon bit terwijl die al zo scherp is, maar als je een heel heet/sterk paard hebt, dan kan je ze hier gewoon even mee op de rem zetten.

Verder vind ik het super leuke paardjes!!

vooral die lefoe, mooie nek, en wat zit jij netjes zeg!!

en met die Amor vind ik het super meevallen met je armen, ik vind wel dat je netjes zit, behalve die galop foto vind ik het er netjes uitzien!!

ik heb zelf nog nooit met zo'n bit gereden, omdat ik het altijd wel anders op los, maar als er geen andere oplossing is, en ze trekt echt niet, snap ik niet waar er over gezeurd word...

het is niet gemeen/rot/k*t/aanvallend (of hoe je het ook wil noemen) bedoeld op die mensen die er een andere mening erover hebben, maar dit is mijn mening!!