Mijn super Ushi weer @ work ! nu meer foto's!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:12

missmiekie schreef:
liza van loon schreef:
Probeer anders maar kleine stukjes achter elkaar te doen en dan echt voor je binnenbeen opzij gaan.

dat achterhand voor komt in mijn ogen doordat hij niet wil buigen en dat moet tijdens het wijken officieel gezien wel, door de achterhand dan voor te ''doen'' hoeft hij niet te buigen om het binnenbeen. Dus om het wijken goed te krijgen, zou ik eerst aan de slag gaan met de buiging, als je dat voorelkaar hebt, weet ik zeker dat je hem(het wijken) perfect kan rijden, want scharen doet hij wel

Ja nu vliegt ie gewoon snel opzij lijkt wel met zn achterhand eerst om idd die buiging te vermijden. Maar door kleine stukjes te doen hou je zelf het initiatief.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:18

ja, maar ik zou eerst de basis in orde willen hebben, als je hem alle kanten op kan buigen, dan kun je verder gaan met wijken, wat dan ook beter zal gaan. B=Basiswerk en dan pas komt de L->wijken en dergelijke(verdere africhting). Tuurlijk kun je af en toe wel een klein stukje meenemen, maar dan moeten dat wel kleine stukjes zijn en op het moment dat hij z'n buiging verliest, stel je hem weer recht.
Maar zelf zou ik eerst de basis goed willen hebben, dat wijken komt wel, dat leer je ze zo als je basis in orde is.

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:20

ziet er heel netjes uit, leuk paardje ook
Van wijken ed heb ik niet heel veel verstand heb alleen als opmerking dat je misschien iets meer op je hakken mag letten
verder helemaal toppie!

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:10

Ik vind het er echt leuk uitzien, scharen kan hij iig genoeg

Even een aanvulling: ik zie hier dat er over buiging bij wijken wordt gesproken, maar bij wijken komt er toch nog geen buiging aan te pas. Lichte stelling, maar geen buiging, dat maakt van wijken ook geen echte zijgang, maar een gehoorzaamheidsoefening. (Lengte)buiging en verzameling komen daar nog niet bij kijken.
Tenminste, dat is hoe ik het altijd geleerd heb

ilovelucky

Re: Mijn super Ushi weer @ work ! nu meer foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:17

Ziet er goed uit !!! Leuke bandages heb ik ook maar dan andere kleur

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:26

Hey, wat een gaaf ding heb jij zeg! Ziet er al goed uit voor die korte periode dat je hem hebt. Scharen doet hij zeker wel, nu nog de puntjes op de i en je hebt hem lekker voor elkaar! Succes.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 03:27

Wat een onwijs gaaf paard en wat een onwijs gave bandages!!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 08:19

Idra schreef:

Even een aanvulling: ik zie hier dat er over buiging bij wijken wordt gesproken, maar bij wijken komt er toch nog geen buiging aan te pas. Lichte stelling, maar geen buiging, dat maakt van wijken ook geen echte zijgang, maar een gehoorzaamheidsoefening. (Lengte)buiging en verzameling komen daar nog niet bij kijken.
Tenminste, dat is hoe ik het altijd geleerd heb

Als je nu naar de foto's kijkt, zie je dat dit paard te recht blijft als de amazone stelling vraagt, hij drukt dan zijn achterhand naar buiten, zodat hij niet ''om het binnenbeen''(niet zoals in een volte oid, maar wel in lichtere mate) hoeft te komen.
Dan zou IK dus eerst werken aan de buiging in voltes en dergelijke en als hij zich daar niet meer aan onttrekt, kun je heel makkelijk een goed stukje wijken doen.
Je hebt inderdaad gelijk dat wijken officieel geen zijgang is en dat daar officieel gezien, geen buiging bij nodig is, maar in dit geval moet je dit paard eerst rechtsom meer om je binnenbeen kunnen buigen, zodat hij makkelijker de stelling gebruikt en daarom dan dus niet(in tegenstelling met wat hij nu doet) meer zijn achterhand voor doet.

ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, maar het is best wel moeilijk uitleggen via internet

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 08:32

ziet er nettjes uit
gave bandages ook

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:26

Wat een fijne foto's! Hij ziet er lekker voorwaarts uit! Mooi hoor!
Die bandages zijn geweldig!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:35

Het recht stellen van het paard tijdens het wijken is imo geen probleem. Ik vraag eigenlijk ook nooit stelling tijdens het wijken, maar houdt mijn paard vrij recht. Er mag een klein beetje buiging zijn in de hals, maar verder blijft mijn paard in zijn lichaam vrij recht (lichte buiging in het lichaam is altijd aanwezig in zekere zin). Het is zoals iemand voor mij al zei een gehoorzaamheid oefening. Er wordt in principe geen buiging in zijn lichaam gevraagd zoals bij bv schouderbinnenwaarts wel het geval is. Wel kan ik wanneer ik wil mijn paard buigen, dus daar ligt het probleem niet. Ik vind het gewoon fijner om mijn paard wat rechter te houden, dan heb je minder kans op taktverlies. De oefening lijdt er verder niet onder. Ik weet natuurlijk niet of dit dezelfde reden van de TS is om haar paard recht te stellen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:51

Heej!!
Ik vind het een onwijs gaaf paard, loopt er ook achter erg actief bij.

Van het wijken, ik vind het er op zich wel redelijk uitzien, soms gaat de achterhand inderdaad iets voor om de stelling te vermijden, zoals veel al gezegd hadden.
Wat ik wel vind, toen mijn vorige paard het begin van appuyement leerde, zag het er het zelfde uit ( rechtzetten, andere buiging aan nemen, alleen de achterhand niet voor laten gaan ) Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat dus eerst dacht, paard zijn hals is te recht.

Wijken:
Wijken is het opzij gaan voor druk. Jij legt jouw been aan, je paard moet daar voor opzij gaan, dus vanuit waar jij jou been aan legt, moet het paard ligt buigen, doordat als het goed is je been iets achter het midden legt (nee niet je been ver naar achteren leggen, maar op de juiste plek zal het niet precies het midden zijn), zal de achterhand verder 'achter blijven' dus niet voor of recht gaan, maar doordat je dus je been iets achter het midden legt zal de hals en de voorhand van het paard netjes voor gaan.
Dus er is WEL buiging om goed te kunnen wijken nodig, eigenlijk moet je dit gewoon heel logisch zien.

Vaak ( Dit geld NIET voor jonge paarden, die dit dus nog voornamelijk moeten leren ) als je je been op het midden legt, zal je paard 'recht' wijken, leg je je been iets voor het midden van het paard, zal dus de achterhand voor gaan en de voorhand achterblijven.

Maar blijven oefenen, het ziet er erg vriendelijk uit, geen gesjor in de mond en sporen 10 meter in het paard, netjes!

En bij de jury's waar ik geschreven heb krijg je hier al een 7 misschien 8 voor, je paard schaart erg mooi en duidelijk, de basis er verder in en je kan straks wijken voor een 9!

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:19

missmiekie schreef:
Als je nu naar de foto's kijkt, zie je dat dit paard te recht blijft als de amazone stelling vraagt, hij drukt dan zijn achterhand naar buiten, zodat hij niet ''om het binnenbeen''(niet zoals in een volte oid, maar wel in lichtere mate) hoeft te komen.
Dan zou
IK
dus eerst werken aan de buiging in voltes en dergelijke en als hij zich daar niet meer aan onttrekt, kun je heel makkelijk een goed stukje wijken doen.
Je hebt inderdaad gelijk dat wijken officieel geen zijgang is en dat daar officieel gezien, geen buiging bij nodig is, maar in dit geval moet je dit paard eerst rechtsom meer om je binnenbeen kunnen buigen, zodat hij makkelijker de stelling gebruikt en daarom dan dus niet(in tegenstelling met wat hij nu doet) meer zijn achterhand voor doet.

ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, maar het is best wel moeilijk uitleggen via internet

Ja nu snap ik wat je bedoelt, het is eigenlijk een kwestie van het soepeler maken van het paard zodat hij zich niet ontrekt aan de rechterstelling.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:52

ziet er alweer super toppie uit.
jullie zijn echt een geweldige combi.

ga vooral zo door. leuke bandages. zeg

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:34

Mooi paard! Ziet er goed uit. Waar haal je die bandages?

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:07

Ten eerste wat een geweldig paard!

Met wijken ben ik het eens met de anderen. Doordat het paard zich aan de buiging ontrekt zou ik het wijken beginnen op de volte. Vanuit een gesloten volte (waarin je wat meer buiging vraagt) een stukje naar buiten wijken. De stelling houden is zo makkelijker.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:30

Als ik zo naar de foto's kijk denk ik niet dat het wijken zonder (of met verkeerde) stelling door het paard komt maar door de ruiter.
Ze zit in een knik en zo te zien ook meer aan de linkerteugel.
Probeer mooi recht boven je paard te zitten.
Het is heel goed dat je hem op je buitenteugel rijdt maar in het geval van het wijken is het net iets teveel.

Scharen kan hij in ieder geval super!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:04

Het plaatje ziet er heel actief uit, maar ik ben erg benieuwd naar jullie als combinatie zonder zweep én sporen.

DioxideJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:48

Oehhh Oes weer! Blijft echt echt een lekker ding! D'r is trouwens niks veranderd bij Miranda, misschien zie ik je wel weer een keer als ik evt een keer met Amber een lesje bij Opperheide mee mag pikken!

marjoleyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:19

Hey het ziet er super uit, zijn goed vooruit gegaan de laatste maanden! Inderdaad het wijken en de stelling, maar de tips zijn hier allemaal gegeven. Nu wachten op de startkaart en dan lekker op wedstrijd gaan.

groetjes

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:13

mooi paard..alleen vind ik de hoofd/halshouding nietzo heel mooi!
op de ena laatste fotos is haar rechter voorbeen best vreemd..

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 21:33

Ja bedankt iedereen voor de leuke reacties,
en voor de tips.