Ik & Bino @ work ! **Véel**

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:32

Mooie ponies, allebei. Maar rijtechnisch vind ik dit vreselijke foto's, vooral voor de ponies zelf.

Probeer rechtop te zitten, let op je (piano)handjes, je tenen vliegen af en toe helemaal naar buiten en je lijkt nogal streng met je handen.
Je zet je handen helemaal vast. Prima manier van rijden als je je ponies hoofd en nek in een 'mooie' houding wilt krijgen.. maar heeft met 'aan de teugel' en 'nagevelijkheid' niets te maken.
Ik krijg hier ontzettend de indruk dat men zich hier teveel op de voorkant (het hoofd) van het paard concentreert, en niet op de achterkant.
Zou degene die hier op deze pony rijdt mij willen uitleggen hoe zij probeert de pony nagevelijk te rijden?

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 10:43

PriscaZ schreef:
Om te beginnen vind ik het wel een leuk ponytje. Ziet er echt uit als een beertje in die wintervacht (staan zeker zonder deken buiten?)

Verder: Ook al is het je verzorgpony... Het bit komt zo uit de mond, omdat er aan getrokken wordt aan een kant. Heeft verder niets met het bit te maken, maar met de handen die aan de teugels zitten. Probeer de (lichte)druk op beide teugels hetzelfde te hebben, dan kan dit niet gebeuren. Veel drijven en dan met je handen opvangen, moet genoeg zijn om te gaan ontspannen. Daarbij nog veel overgangen en figuren, om het lijf lekker los te maken. iig geen trekken.

En eigen keus op jouw (verzorg)pony is er niet. Dat iemand zonder cap op jouw (verzorg) pony zit is jouw keuze, niet de keus van de ruiter.

ja staat in een inloopstal met nog een paar andere pony's en ze hebben een klein stukje om op te lopen

Het meisje zonder cap rijd ook bij ons hé dus moet ze het zelf weten wat ze doet en is het niet mijn verandwoordelijkheid...

Ja zal er meer op letten maar heb ook op de achterhand gelet!!

soms vraag ik mij af of het bit niet te groot is ?? maar ik weet niet hoe je dat kan zien/weten.. weet iemand dat?

als ik eens geld heb zal ik een mss een nieuwe neusriem kopen ! want ik snap het ook niet meer.. jullie zeggen dat het boven het bot moet (en dat denk ik ook !) maar elly(bazin) zegt dat hij eronder moet .. :s

@WildWings : ik speel wat en los dan weer .. en drijf haar goed vooruit ! TIPS ZIJN ALTIJD WELKOM.. !

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:47

dan ids de eigenaar toch echtfout. want deze neusriem moet niet oinder de riempjes achter het bit maar voor op de neus voor het bit

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 11:22

We weten ook wel dat onze handen erg zijn!Drm moet je niet zo aanvallen toch?We rijden beiden nog niet zo perfect hoor!!Enne dat bit en de neusriem,van dat bit lijkt het echt wel erg op de foto,maar dat valt wel mee.En daar heb je altijd last van bij haar,of je trekt of niet!De neusriem is idd niet onze schuld. Enne @Steffiej: Er is niets mis met dat zadel.Wat heb jij dan Kieffer ofzo?Dat leeft dan in ieder geval minder lang of da van ons,en ge voelt er u paard niet mee aan.En haar rug is al heel veel verbeterd,vroeger liep zehelemaal niet ontspannen en we hebben haar nu ook geleerd haar achterhand deftig te gebruiken.En van dat 'we gaan niet deftig naar de hindernis' Was gwn omdat we onnozel aan het doen waern en ons een kriek aan het lachen waren,dan spring je niet deftig!!:-D We hadden trouwens gevraagd commentaar te geven op BINO & niet op de andere ruiters,wel op Yoicka(ebony_lover)!Steffiej,ik wil wel eens foto's zien van jouw ''rijkunsten''. Kan me er al iets bij voorstellen..Bedankt voor degene die wel vriendelijke commentaar hebben gegeven!!;-)

Een vriendin van Yoicka, die ook daar rijd !

VoOdOo_lOvE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:02

Geen reacties meer?Vriendin van ebony_lover

Anora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:26

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:47

ja inderdaad daar word nog al aan de teugel gehangen om hem aan de teugel te laten lopen.

verder vind ik dat je best op je handen mag letten en als die goed zitten zou ik je pas druk maken over dat je pony niet aan de teugel loopt!

ik vind de foto's verder wel heel leuk! nog veel plezier met hem!!

Anika_Ses

Re: Ik & Bino @ work ! **Véel**

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:28

Ik denk indd dat het bit te groot is op de witte pony, want op bijna alle foto's is er nog 'n paar centimeter van het bit úít de pony zn mond, en normaal gesproken mag je bit er niet zo ver uitsteken. Miss is het bit niet te groot maar trekken jullie ontiegelijk hard omstebeurt aan elke teugel, en ja dan snap ik dat je pony in een krulletje loopt...

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 21:08

die foto is ianthe..
enneuh.. ik Trok nie omter hardst aan elke kant hoor ! en ze viel altijd naar binnen of naar buiten ! mn teugels zijn altijd gelijk want daar let ik altijd op ! en de druk is ook (ongeveer) gelijk !

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 12:58

Niemand meer??

Missymerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:11

Ik vind het er persoonlijk niet zo goed uitzien.. Op veel foto's lopen beide pony's met hun hoofd de verkeerde kant op en op 1 foto worde de pony al de andere kant op gestuurd terwijl hij met ze achterkant nog over de sprong moet! je moet een paard rechtdoor rijden tot hij er helemaal netjes overheen is.. en hem niet meteen insturen! Vaak zie je het topruiters wel doen maar die weten wel wat ze doen en bij hun zie je ook dat als de achterkant op de grondkomt ze hem dan omsturen.. Erg leuke pony's voor de rest, sucses nog

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 20:48

ik zie zo geen foto hoor ! .. welke is het dan wel!?
en ik rijd altijd door tot ze met vier benen op de grond staat hoor ! zo dom ben ik niet hoor.. !!

sachkeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:00

Hmm..al veel slechte commentaar.
Ik zou zeggen..Pak het niet al te persoonlijk op.. (en leer hier vooral uit..). Je pony is echt lief! Verdere commentaar ga ik niet geven

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:11

Vaag verhaaltje vertel je daarboven.. beter nederlands zou al helpen. Verder ben ik het met de anderen eens. Leuke ponys, maar rijtechnisch is dit natuurlijk 3 maal niks. Ik vind de meeste fotos er zeer onvriendelijk uit zien.
Het meeste commentaar is verder al gegeven. Lessen jullie eigelijk ook? Lijkt me wel een verstandige keuze namelijk, voor je zelf wat aan gaat rommelen. Succes er verder mee, en hopelijk plaats je in het vervolg vriendelijkere fotos.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:16

op foto 15 gaan ze te hard, waarom ga je nog voorover zitten?

op foto 16 heeft diegene haar handen wel erg laag. Het is toch niet verplicht om aan de teugel te moeten, als ze het niet willen dat is dat meestal een teken dat ze nog niet helemaal los zijn. Zorg daar dus eerst voor.

Groetjes

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:24

Erg leuke pony's en super schatiig met al dat vacht maar ik zou iemand nog geneens op mijn verzorgpaard laten rijden als ze met hun handen naast hun knieen zitten. Zijn ze de schoft van de pony soms kwijt, aangzien ze daarboven moeten. Als ze haar zo in een les zou zien rijden zou mijn instructrice haar van die pony afschoppen.

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 21:41

dat meisje rijd ook bij ons !
en ja we nemen soms les.. morgen heb ik nl. springles !
en was de bedoeling om hier uit te leren ! niet om afgebroken te worden!

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:46

sorry als het zo aankomt. haar handen naast zijn schoft oke, maar haar handen bij haar eigen knieen is iets te veel. dat is ook de reden da ik zie dat hij erin word getrokken (terwij hij miss. een nog stroeve nek heeft), dat lijd tot spierpijn en dan wil hij het helemaal niet meer. Het is wat je zegt, dat hij er moeilijk in doet om aan de teugel te lopen. Oefenen, oefenen en oefenen, maar niet iemand erop laten die hem er zo intrekt. daar krijgt hij alleen maar nare ervaringen van en wil hij helemaal niet meer. Nog veel succes en plezier met en nogmaals sorry als ik iets te haard overkwam.

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 21:49

maar ze rijd zelf bij ons op boerderij.. dus ik kan moeilijk zeggen dat ze er niet op mag ! ze heeft Bino trouwens ingereden ! is ook beetje haar verzorgpony hé, dusja..

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:25

o nee , niet weer die 'inrij' verhalen van meisjes die niet eens weten wat er precies bedoeld word met ""nagevelijkheid", in hun mond beter bekend als 'aan de teugel'. Arme Bino, dat hij zo gereden word . En inderdaad, als mij instructrice deze combinatie zou zien zou ze dat meisje er ook aftrekken!

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 10:38

op deze foto's is ze allang ingereden hoor ! en toen heeft ze het niet zo gedaan !

Libbertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:43

Mhmm.. Je trekt wel heeeell erg arme pony het bit komt bijna uit zijn mond
Je moet het anders eens proberen met stootteugels, mijn verzorgpony kon nog niet aan de teugel lopen, ik heb ze 5 keer om gehad en nu doet mijn verzorgpony het bijna uit zichzelf, helpen echt goed die dingen!!!!
Maar op foto 34, daar kiept je zadel helemaal naar voren als je over de sprong gaat probeer eens beter aan te singelen want dit is niet fijn voor je pony als het zadel na de sprong weer op zijn rug bonkt.
Ook letten op die handen, is echt erg!! dat andere meisje zit een heel stuk ACHTER der knieen
Maja,, verder leuke ponytjes!!!

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:07

tjees...kun je nog harder in zn mond trekken? en ik zie in het begin dat die pony heeel erg mt zn hoofd de lucht in loopt...misschien een martingaaltje erop..zodat dat wat minder word?

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 20:00

dat was uit frisheid! ze was nogal fris die dag..
en dat trekken.. ze viel naar binnen en naar buiten...
mn zadel was door volwassene aangesingeld en kregen het niet beter.. !

maar GEEN commentaar op de anderen !!!! (oke dan moet ik ze er ook niet op zetten maarja..)

_Kelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:09

Afbeelding

k vond dat ze op deze foto teveel in het bit zat..kan natuurlijk ook een moment opnamen zijn maarja tog wil ik je er even op wijzen. en denk ook met het filmpje aan het springen dat je genoeg meegeeft..voorderest leuke paardjes