5-Jarige Gribaldi Ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hennutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 19:03

Cinnepin schreef:
maar als hij er zelf voor kiest om laag te lopen waarom bind je er dan nog een slof aan? das dan toch niet nodig?

(dit bericht wijkt een beetje af van het onderwerp )

het is er voor dat die niet met zn kop de lucht in loopt.
hij loopt gewoon lekker los over zijn rug

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:05

hmm ok, vind het alleen niet leer eruit zien maar ok

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:36

erg mooi paard, mijn keus zou het ook niet zijn om hem zo vast te zetten. Ik weet natuurlijk niet hoe die verder loopt, maar op deze foto's mag hij zijn achterhand er wel meer onderplaatsen als hij zo laag loopt, op deze foto's vind ik hem wel op de voorhand vallen. Daarnaast geeft het mij een beetje het beeld alsof hij op de slof hangt, vandaar dat hij ook zo zakt. Ik zou als je hem lekker lang en laag over de rug wilt hebben eerder een pessoa gebruiken. dit stimuleert ook de achterhand, en je hetb niet zo snel de kans dat ze er op gaan hangen

elmiran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:23

loutjuh schreef:
Ik weet natuurlijk niet hoe die verder loopt, maar op deze foto's mag hij zijn achterhand er wel meer onderplaatsen als hij zo laag loopt, op deze foto's vind ik hem wel op de voorhand vallen. Daarnaast geeft het mij een beetje het beeld alsof hij op de slof hangt, vandaar dat hij ook zo zakt. Ik zou als je hem lekker lang en laag over de rug wilt hebben eerder een pessoa gebruiken. dit stimuleert ook de achterhand, en je hetb niet zo snel de kans dat ze er op gaan hangen

Hier ben ik het mee eens. Ze gaan zo veel sneller op de voorhand lopen. Misschien kun je hem beter in het begin even zo longeren en later weer wat hoger instellen, of met een pessoateugel gaan longeren, werkt bij mijn Gribje erg goed (neemt de achterhand soms niet zo goed mee, met pessoa is dat een stuk beter geworden)

Anoniem

Re: 5-Jarige Gribaldi Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:30

Hennutjuh schreef:
amarinsjuh schreef:
Idderdaad erg laag..
Mijn vezorgpaard doet dat uit zich zelf zijn hoofd zo lekker laag als hij ontspannen is maar om je paard daar zo vast te zetten zal ik zelf niet doen...
Wel mooi paard

de slof is los genoeg hij kan als hij wil helemaal met zn hoofd nog op schoft hoogte komen. dit paard gaat zo van zich zelf lopen hij wordt niet vast gezet.
dus wordt hij niet gedwongen zo laag te lopen en bovendien loopt die in de stap altijd al graag wat lager.
zo gauw als die in draf gaat, komt die wel wat omhoog.

verder nog even een reactie op een ander berichtje..
dit paard zou nooit met zijn benen in de slof kunnen komen.
dan zou die zijn benen op zij moeten gooien en hij gooit ze recht voor uit.

Ik heb toch echt een paard gezien die dit deed... Je wil niet weten hoe dat afgelopen is!

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:50

Okeee bedankt voor jullie leuke reacties! Ik zou er aan denken! Maaaaaaar dan wil ik er nog wel even aan toevoegen.. Mijn paardjj was aan het uitstappen en in de stap mogen ze lager zijn maar in de draf looptie wel hoger!;) Maja boeieeeeeeeeeeeeeee

MliesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:53

En toen waren de foto's niet meer te zien..

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:11

foto's weg ...

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:17

Jammer dat de foto's niet meer te zien zijn, ik had jou Gribaldi graag gezien (ik had je eens over hem gepbt.)

Ik kan dus niet beoordelen hoe laag hij liep, maar ik wil wel even aangegeven dat mijn eigen paard (zonder bijzet) regelmatig met zijn neus over de grond gaat, terwijl hij draaft! Als of hij voor buldozer speelt En dan draaft hij vrij actief, dus ik vind het altijd er knap van hem. Vooral omdat het er nog erg ontspannen uitziet ook. Sommige paarden vinden dat blijkbaar lekker lopen?

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:17

ben nu wel benieuwd

Hennutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 22:21

Javayo schreef:
Jammer dat de foto's niet meer te zien zijn, ik had jou Gribaldi graag gezien (ik had je eens over hem gepbt.)

Ik kan dus niet beoordelen hoe laag hij liep, maar ik wil wel even aangegeven dat mijn eigen paard (zonder bijzet) regelmatig met zijn neus over de grond gaat, terwijl hij draaft! Als of hij voor buldozer speelt En dan draaft hij vrij actief, dus ik vind het altijd er knap van hem. Vooral omdat het er nog erg ontspannen uitziet ook. Sommige paarden vinden dat blijkbaar lekker lopen?

hahaha ach jaah sommige mense vinde alles al laag maar hij had ze oortjes naast ze hoofie dus hij was super ontspanne en als ik hem daar beter van vind worde dan doe ik dat gewoon;)! je mag wel fotos zien moet je bij in de picture kijke daar staat tiestO 5-jarige gribaldi ruin

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:25

Bokt zou bokt niet zijn als er eens niet een hoop gezeik zou komen over slof teugels en laag en diep en rond in stellen van de paarden!
Mensen hou toch eens op zeg! Een slofteugel is helemaal niet schadelijk als je er goed mee omgaat. Net zoals LDR! Even leuk om te weten: Bonfire (al erg oud) en Salinero vertonen beide geen enkele tekens van slijtage op rontgenfoto's van hun hele lichaam. Waren helemaal kern gezond! Ze lopen er ook heel vrolijk bij en iedereen weet dat een paard dat slecht behandelt wordt geen vrolijke indruk maakt! Een paard liegt niet!
Zo laag instellen aan de longe is juist goed, lekker over de rug en lekker ontspannen, in deze houding rijdt ik mijn paarden dagelijks, en dan zit er dus iemand op hun rug en nu niet, nu loopt hij zonder enige druk of verstoring van de ruiter lekker over de rug en geloof me dat hij dat heerlijk zal vinden!
En op de vraag waarom ze hem dan niet zonder slof longeert als hij toch zelf ervoor kiest om laag te lopen:
Dan ben je niet aan het longeren, maar nutteloos je paard in de rondte aan het jagen! Dat heeft niets met longeren te maken. Als je een paard NUTTIG wilt longeren moet je hem gewoon correct bijzetten en met deze manier van bijzetten is niks mis hoor! Zolang beginners zich hier maar niet aan wagen, want dan gaat het wel mis!

Hennutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 22:28

Mlies schreef:
En toen waren de foto's niet meer te zien..

jah ik heb ze maar weg gehaalt! ze deden er niet echt leuk over! dus ik heb hem maar met andere foto;s bij in de picture gezet

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 22:34

Desire schreef:
Bokt zou bokt niet zijn als er eens niet een hoop gezeik zou komen over slof teugels en laag en diep en rond in stellen van de paarden!
Mensen hou toch eens op zeg! Een slofteugel is helemaal niet schadelijk als je er goed mee omgaat. Net zoals LDR! Even leuk om te weten: Bonfire (al erg oud) en Salinero vertonen beide geen enkele tekens van slijtage op rontgenfoto's van hun hele lichaam. Waren helemaal kern gezond! Ze lopen er ook heel vrolijk bij en iedereen weet dat een paard dat slecht behandelt wordt geen vrolijke indruk maakt! Een paard liegt niet!
Zo laag instellen aan de longe is juist goed, lekker over de rug en lekker ontspannen, in deze houding rijdt ik mijn paarden dagelijks, en dan zit er dus iemand op hun rug en nu niet, nu loopt hij zonder enige druk of verstoring van de ruiter lekker over de rug en geloof me dat hij dat heerlijk zal vinden!
En op de vraag waarom ze hem dan niet zonder slof longeert als hij toch zelf ervoor kiest om laag te lopen:
Dan ben je niet aan het longeren, maar nutteloos je paard in de rondte aan het jagen! Dat heeft niets met longeren te maken. Als je een paard NUTTIG wilt longeren moet je hem gewoon correct bijzetten en met deze manier van bijzetten is niks mis hoor! Zolang beginners zich hier maar niet aan wagen, want dan gaat het wel mis!

Dees ik ben het HEEEEEELEMAAL met je eens!!!! Wat je verteld klopt PRECIESSSSSSS !! mijn paardje had ze oren vrolijk aan de zij kant van zijn hoofie dus hij was super blij en vond het fijn!! Ik ben mijn foto's er alleen af gehaalt omdat ik geen comentaar wil wat op onzin duid! Mijn paard,, deze foto's waren gemaakt na het longeren dus tijdens het uitstappen! Je traint een paard aan de longeerlijn zodat die ontspannen en los wordt! dat wou ik ff kwijt:P hahahaha VOOR MEER FOTO'S CHECKKKKKKK [[[[[[[[[[[[ IN THE PICTURE ]]]]]]]]]]]] TIESTO 5-JARIGE GRIBALDI RUIN!! kenne jullie als nog mijn moppie bewondere:P

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:44

waarom heb je de foto's nou weggehaalt? tegen een beetke kritiek kan je toch wel??
Ik zal ff temmen voor een slotje, zonder foto's is dit topic beetje nutteloos dnek ik

moes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:20

jammer dat er geen foto's meer zijn ik had graag je paard gezien...

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:56

Desire schreef:

deels kan ik me hier wel in vinden, ik ben ook van mening dat een slof niet schadelijk is als je er goed mee omgaat. En zelf LDR kan wel eens goed zijn (mits paarden over hun rug blijven lopen). Maar wat het belangrijkste is, is dat een paard van achter naar voor blijft lopen. Dus continu de drang naar voren heeft, hiervoor moet hij zijn achterhand er dus onderplaatsen. op de foto's miste ik dit (zover ik kon zien), en op die manier kan een paard wel ontspannen lopen, maar of het lichamelijk ook klopt hoe het paard loopt voor een correcte training is maar de vraag.

En juist bij het uitstappen, als de training met resultaat is verlopen zou een paard van achter naar voren moeten lopen.

(nogmaals het gaat maar om 2 longeer foto's dus het is lastig te bekijken, maar goed je reageert op het geen wat je ziet)

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:58

loutjuh schreef:
deels kan ik me hier wel in vinden, ik ben ook van mening dat een slof niet schadelijk is als je er goed mee omgaat. En zelf LDR kan wel eens goed zijn (mits paarden over hun rug blijven lopen). Maar wat het belangrijkste is, is dat een paard van achter naar voor blijft lopen. Dus continu de drang naar voren heeft, hiervoor moet hij zijn achterhand er dus onderplaatsen. op de foto's miste ik dit (zover ik kon zien), en op die manier kan een paard wel ontspannen lopen, maar of het lichamelijk ook klopt hoe het paard loopt voor een correcte training is maar de vraag.

En juist bij het uitstappen, als de training met resultaat is verlopen zou een paard van achter naar voren moeten lopen.

(nogmaals het gaat maar om 2 longeer foto's dus het is lastig te bekijken, maar goed je reageert op het geen wat je ziet)

Ik snap ook niet waar jij vandaan haalt dat het paard niet van achter naar voren doorloopt. Ga maar eens goed de stap van een paard bestuderen, aangezien dit een gang in 4 tempi is en niet net als bijvoorbeeld de draf een gang in 2 tempi valt het op foto's niet te zien of dit paard van achter naar voren doorkomt! In een draffoto is dit beter te zien, maar ook niet op alle foto's natuurlijk.
Dit paard laat voor de momentopnames nog een schitterende stap zien, meestal zien de foto's van de stap er namelijk niet zo mooi uit, dit komt ook door de beenzetting. Op deze foto's tilt het paard een van de achterbenen op om alweer naar voren te plaatsen, dat betekent dat het lichaam al weer over het andere achterbeen heen geplaatst is en deze dus nooit meer midden onder de massa kan staan, als dit wel het geval zou zijn zou ik maar snel de dierenarts bellen, want dan is het paard harstikke hoefbevangen waarschijnlijk, aangezien hij dan niet meer goed over de benen gaat, maar beide achterbenen zover mogelijk naar voren wilt plaatsen. De stap moet natuurlijk wel gewoon een vloeiende gang blijven en geen krampachtige.
Veel mensen verwarren foto's van de stap helaas met die van de draf, waarin je het achterbeen wel duidelijk onder de massa ziet (in een goede draf tenminste) en ook nog eens alle vier de benen individueel ziet. Als een van de achterbenen in stap mooi onder de massa staat op een foto, dan zijn beide voorbenen op ongeveer dezelfde plaats, waardoor je de 4 benen dus niet allemaal afzonderlijk kunt zien. In dit geval zie je wel alle 4 de benen en dus is het achterbeen ook niet meer in het midden onder de massa maar de massa heeft zich daar alweer overheen verplaatst.

Om een lang verhaal kort te maken: Aan de hand van deze foto's uit de stap kun je echt noooooooit opmaken of hij mooi van achter naar voren doorkomt, in draf en galop wel (mits op het juiste moment genomen)

Daarnaast wil ik nog even kwijt dat mijn paarden zowel bij het losstappen als bij het uitstappen even actief moeten zijn en gewoon van achter uit komen hoor. Aan een stap kun je ook weinig verbeteren, je kunt hem wel eenvoudig verpesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 01:54

Wegens niet meer werkende foto's een slotje