Vision @ dressuurtraining

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:00

Wat een mooi paardje is dat toch

Ziet er goed uit hoor Kim

Aeris

Re: Vision @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 12:59

Vis liep wel goed gisteren hoor
Veel succes vandaag!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:08

leuk paard, succes op wedstrijd, maar wel ff een ding.. voor zover ik kan beoordelen van de foto's ( t zijn en blijven natuurlijk momentopnames ) loopt hij wel in de aanleuning, maar geeft hij niet na, daar zit wel dégelijk verschil in.. je zal zien, als je hem zover kunt krijgen dat hij na geeft kun je je teugels ook korter pakken omdat hij dan meer gaat zakken/buigen in zijn hals. Succes ermee

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:41

Hoi Kim,

Heb HROV gereden, volg de site nog wel een beetje voor de wedstrijdplanningen.
Heb dit jaar mijn licentie niet verlengd omdat ik heel problemen heb met vervoer vinden om op de plaats van wedstrijd te geraken met mijn paard.

Btw: hoe is het gegaan vandaag?

BelleFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:43

Verdorie, gewonnen in de LRV, blijf nog maar een beetje in B1 want tegen zo'n combinatie kunnen wij niet op GRAPJE, proficiat, ik hoop dat je mij niet bezig gezien hebt want zo slecht liep mijn knolletje nog nooit... Hoop dat het vandaag ook zo goed was.

Ontopic : mooie foto's wat een fijn beestje heb je toch...

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:47

mooi paard heb je zeg! ik hoop dat je het goed doet op wedstrijd
probeer in het vervolg hem iets ronder te rijden, ik zou hem zelfs een beetje te diep rijden, maar wel met ronde hals. Hij moet echt leren zijn hals niet te lang te maken en dan gaat ie een betere aanleuning hebben. Vereet ook niet op tijd na te geven niet constant spanning te houden. Is ie echt 3 jaar? Dan vind ik het wel chapeau voor je!

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:53

Mooi paard heb je. Jullie zijn een mooie combinatie. Mag ik vragen wat voor een dekje je hebt? Wat een prachtige kleur.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:32

Mooi paardje hoor, ziet er netjes uit!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:31

he kim! ziet er top uit! echt een leuk dier, als je die wat verder traint heb je er volgens mij een leuk paard aan!!
ben benieuwd hoe je vandaag hebt gereden!

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:34

Mooi paardje heb je zeg!!
Ben ook benieuwd naar hoe het gegaan is
Commentaar heb je zelf al gegeven

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:26

KimS schreef:
venusjah schreef:
Jep Was écht barslecht! Wanneer heb je me dan gezien? Was de laaste wedstrijd met m'n paard met artrose dus tjah

ik weet niet wanneer ik je al gezien heb, kan alleen zeggen dat ik je ooit al een keer gezien heb
Wanneer heb je gereden? zaterdag of zondag?
Ik had in de eerste reeks op zondag gereden, en gewonnen (165 ptn)
xxx

Ik heb op zaterdag gereden. Maar heb vroeger (vorig jaar) ook HROV gereden. Dus het kan zijn dat je me al gezien had. Ben vandaag niet naar de dressuur geraakt, hoe waren je punten?

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:12

peerke schreef:
Mooi paard heb je. Jullie zijn een mooie combinatie. Mag ik vragen wat voor een dekje je hebt? Wat een prachtige kleur.

(ik neem even de vrijheid van te antwoorden, ik wil namelijk ook wel graag weten of ik het goed zie) Als ik het zo zie is het een dekje van Kerckhaert, de zus van mijn vriend heeft die ook, bordeaux met gouden sierkoord en donkerblauw biesje.

Overigens, ik denk dat ik je probleem wel snap, rijd ik mijn paard ronder dan gaat de ontspanning verloren dus rijd ik hem liever niet altijd te kort en te rond. Ik vind dit er heel eerlijk uitzien, een combi die nog ver zal komen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:38

hey
bedankt voor alle leuke reacties!
Spijtig genoeg heb ik geen foto's van de wedstrijd vandaag, heb mijn teugels kort genomen, en hij liep er nu wel door
Alleen de punten vielen echt tegen, maar ja. Ik had ook niet zo goed gereden om veel meer te krijgen.
Ik had 57.5 id e8 en 55.5 in de a6. Ben niet gebleven voor de prijsuitreiking, zater verre van. Maar ja, in de a6 reden zeker 12 mensen mee die nationaal starten, maar in de winter maar effe een rustig proefje komen meerijden
Het dekje is idd van kerckhaert!

@ JoAnn, ik heb je wel gezien denk ik! Een vos met een rood dekje in de B2 toch he? En jij hebt kort bruin haar? Ik heb je ook nog zien uitstappen op de buitenpiste, je was een beetje boos en daarom dierf ik niet hallo zeggen (als ik de juiste voor heb toch )
xxx

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:29

kimS : ik had net nog een bericht achtergelaten bij je topic van coberlina, zag nu pas dat ook het topic van vision van jou is, als je mijn bericht leest die ik eerder hier had neergezet en het bericht wat ik bij coberlina heb neergezet, zie je dat dit vrijwel hetzelfde commentaar is : aanleuning/nageeflijkheid.. ook werden er een paar dingen gezegt over momentopnames e.d. nu ik zie dat beide topics van jou zijn ( en jij -als ik het goed heb gezien- op beide topics de ruiter bent, denk ik dat we momentopnames wel weg kunnen strepen.. ) vooralsnog: succes

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 18:18

@ Dresslover: ik heb maar 1 vraag voor jou: heb jij ooit al een keer het reglement gelezen van de FEI???

Ik doe momenteel jurycursus, en het enige dat ze me daar constant, maar dan ook CONSTANT vertellen is, dat het paard VOOR de loodlijn moet met zijn neus, en dat de nek het hoogste punt moet zijn.
Als ik Vision dieper rij dan dit en ronder, dan is de 3de of 4de nekwervel het hoogste punt. Dan krijg ik weer iedereen op m'n dak omdat dat zielig is, en dat ik hem naar beneden zou trekken
xxx

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 18:24

Om mijn mening hierover kracht bij te zetten, de volgende twee foto's. Deze zijn ook van zaterdag.
Hier loopt hij "erdoor". En ja, over deze foto's ga ik nog een hoop meer gezever krijgen, want dan lijkt het wel alsof ik hem helemaal rond trek. Wat absoluut niet het geval is. Maar ik bedoel hiermee, dat hier dus wel de 3de of 4de nekwervel het hoogste punt is. EN is dat nu niet net hetgeen waar het afgelopen jaar zoveel over geruzied is?
Afbeelding
Afbeelding

Dit kan dan misschien zijn wat jij veel liever ziet, dresslover, maar ikzelf niet!!! Het kan toch nooit fijn zijn voor het paard?? (dan heb ik het over m'n laatste foto)
xxx

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:40

@ Kim S. Nee, ik doe geen jurycursus, en nee nog nooit het fei reglement gelezen. en nee, ik ben niet zo kinderachtig om te gaan liggen zeuren over een foto waarop lijkt dat je je paard in de krul trekt. dat even als eerste. en nee de 2e foto zie ik ook niet liever. ábsoluut níet, maar er zit ook nog wat tussenin.. En wat betreft jou verhaal over 3e en 4e nekwervel.. het zal allemaal wel, als jij dat zegt geloof ik je, maar ik heb het niet zo zeer over wat het hoogste punt van zijn nek moet zijn, en het boeit me ook niet al loopt hij énorm laag, of énorm hoog, of zoals jij zegt met de 3e en 4e nekwervel als hoogste punt, want waar ik het over heb, heeft niet zoveel te maken met de hoogte (of laagte) waarin een paard loopt, wat ik hier zie is een paard wat er nét niet doorheen loopt, het is voor mij moeilijk uit te leggen wat ik beschouw als een paard wat er wel doorheen loopt, maar a.d hand van deze foto zal ik het laten zien: [/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=NVGKNWHM[img] (sorry voor de kwaliteit, let op de manier waarop ze haar hals houd, niet laag iig.. volgende foto: [/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=FTAV7F6M[img] hier is niet zo goed te zien wat ik nou precies bedoel, maar het geeft wel aan wat ik bedoel met : een paard kan er op allerlei hoogtes/laagtes doorheen lopen, nageeflijk zijn. volgende: [/img]http://www.suetersstables.com/pics/dressuur.jpg[img]
dit is een goed voorbeeld, dit paard loopt niet te diep/laag (waar zoveel commentaar op is geweest) maar wél in de aanleuning en véél belangrijker, geeft na, is nageeflijk, iets wat ik op jouw foto's (zowel bij coby als bij vision (overigens allebij mooie paarden, vooral vision;) ) niet zie.. (sorry trouwens voor de slechte kwaliteit van de eerste foto's ) wát ik beschouw als een paard wat nageeft is dus moeilijk te omschrijven, maar ik hoop dat je nu aan de hand van deze foto's ziet wat ik bedoel. en hier is ook geen sprake van hyperflectie of de rollkur, waar jij op doelde. ik wens je veel succes met je jurycursus, en met je paarden, en ik hoop dat je ziet/snapt wat ik bedoel, ik kijk uit naar je volgende reactie.

(op de eerste foto (donkerbruin paard) lijkt alsof ik haar met mijn ene hand érg streng doorwerk, dat is níet het geval, ik rij met handschoenen en mijn ene mouw (trui) is opgestroopt en de andere naar beneden gezakt waardoor het er misschien wel zoo uit ziet. )

Groetjes Anne

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:43

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:04

hey
ik snap wel dat je bedoeld dat hij er meer door moet, dat is ook zo. Maar zeker bij Vision is het dan heel snel dat het té rond wordt, dat al veel gaat lijken op mijn laatst geplaatste foto. Daarom rij ik hem ook niet zo diep.

Kijk, ik stel voor dat we gewoon stoppen met ruzie maken.
Ik ga werken aan zijn nageeflijkheid, sowieso Maar dat weet ik zelf ook al langer dan vandaag. Het is niks nieuws voor ons.
xxx

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:21

kimS. Ik snap wel wat je bedoelt, je paard heeft een wat kortere nek, waardoor het dan snel (lijkt) alsof hij te diep loopt.

Ben het met je eens, al zie ik dit niet echt als een ruzie, meer als een catfight (nee grapje meer als een discussie) (kan af en toe zeer verhelderend zijn) Ik hoop dat je ondanks dat we het niet helemaal met elkaar eens zijn, toch wat hebt gehad aan mijn commentaar. Je bent het toch wel met me eens als ik zeg dat aanleuning en nageeflijkheid twee verschillende dingen zijn die wel met elkaar in verband staan (het een kan niet zonder het ander)
Succes ermee, ik hoop voor je dat je een middenweg met je paardje kan vinden waardoor het niet te diep is/lijkt en hij toch lekker nageeflijk is!
Succes
Anne

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:39

ik zat al de hele tijd mezelf af te vragen wat de b1 en a6 en al die dingen waren, maar nou zie ik t.. je komt uit belgie die klasses heten natuurlijk heel anders als die in nederland agjaah.. blonT

cha_mira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:49

mooi paard heb je !! liep de mijne ook maar zo goed .En ik vind dat het er ontspannen aan toe gaat.
Stekene , niet zo ver van mij
heb het dekje ook van kerkhaert alleen is ie bij mij wat klein uitgevallen ,en wat gekrompen in de was.Heb hem in het lichtgroen.
Waar heb je wedstrijd gereden ?

nog veel plezier

vicky

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 21:30

@ dresslover: ja ik ga eraan werken. Maar ik wou net de laatste tijd hem langer maken in zijn hals, omdat er steeds op mijn protocol stond dat hij te kort was in de hals

Ik rij trouwens in het lrv B1 (das dezelfde proeven als in ned.) maar ik ben net lid, dus moet daarin beginnen. In het hrov (federatie op provinciaal niveau) rij ik met hem e5 / e8 en a5/a6

@ omiratje: dank je wel Je woont idd niet zo ver weg! ik heb zelf ook nog een jaar ofzo in Lokeren gewoond
Die dekjes van kerkchaert mag je ook alleen maar wassen op 30° en zeker nooit in de droger doen, want dan krimpen ze idd.
De wedstrijd was op 't Overdijk.
xxx

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:35

Ik snap wel wat dresslover bedoeld, komt ongeveer op hetzelfde neer als wat ik een paar berichtene erder naar je getypt had.. ik had t zelfde probleem, je kan het eerder noemen 'de kaak niet los willen laten' misschien een tip om hem met het losrijden wat lager en dieper in te stellen en dan achter de loodlijn en niet te zwaar op de teugel. dan laat hij na een tijd de kaak wat losser en als je hem dan de laatste 20min boveninstelt ziet het er heel anders uit en heb je ook lengte in de hals! misschien een tip.. beetje moeilijk uitgelegd maar dit heeft bij mijn paard zeer goed geholpen
Heb je trouwens ook les? heb je dit probleem al eens bij diegene voorgelegd?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 21:41

ik heb les ja, en daar wordt helemaal niks van gezegd. Omdat die probleem dan juist alleen thuis in de buitenbak is. Op andere plaatsen en op wedstrijd, is hij helemaal anders om te rijden. Klinkt misschien helemaal dom, maar het is zo.
Ik zou niet weten hoe hij dan wel loopt op training (ik ga ergens anders rijden voor de les) want daar heb ik geen foto's van.
Ik krijg juist altijd de commentaar dat het goed gaat
Ik weet zelf ook wel dat hij dikwijls meer nageeflijk moet zijn, dat is ook zijn grootste probleem. In het begin liep hij gewoon als een giraf
Mijn grootste probleem is dat ik mijn benen er niet genoeg bijhou (ik heb dit zadel ook sinds augustus, en heb beetje verkeerde keuze gemaakt. Mijn benen schuiven teveel naar voren. Vroeger reed ik met een passier grand gilbert en kon ik er beter been aanhouden) maar goed, ik weet het zelf allemaal wel, maar het is verdomd moeilijk om het allemaal elke keer goed te doen..
Moet wel zeggen dat ik Coberlina met veel been moet rijden, omdat ze anders ook helemaal niet nageeflijk is. En dat heeft goede resultaten bij Vision, omdat ik nu bij hem ook meer been geef.
Ik zal het alleszins deze week in de les voorleggen.
Vanaf half maart zijn er trouwens eindelijk ook weer clublessen dressuur, en die worden gegeven door een prix st george ruiter. Hopelijk daarmee meer succes
xxx