Dressuur haflinger(in choco bruin)@work. En fotoshoot boris.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:26

heej naamgenoot
wat een stoere haf heb je

samantha5

Re: Dressuur haflinger(in choco bruin)@work. En fotoshoot bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:31

Deze haf lijkt heel erg veel op een halflinger die ik kende. Heb jij hem al lang? Volgens mij is het Nielen.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:38

Dat ziet me er een supervoorwaarts beestje uit!
Strekfoto is leuk,maar het lijkt net iets meer op weglopen Maar toch, het voorwaarste is er al, de aanleuning zal ook wel komen!

Leuke haf voor de rest, wat is zn afstamming?

Groetjes

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:43

heyyy kijk ik toch is ff bij je fotos!!!
wat een uitslover is die boris toch!!!
eventjes voor de duidelijkheid deze haflinger is niet van haar ze verzorgt hem en het gaat heel erg spr!!!!
ook die strekfotos hij gebruikt duidelijk wel zijn achterhand je ziet dat beentje helemaal opweg zijn!!!!

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:22

Wel een mooi beesje, maar zoals al gezegd is. De pony valt heel erg op de voorhand en valt uitelkaar.
Ik vind dit niet strekken, maar gewoon crossen. Zet eerst maar lekker dat achterhandje eronder en houdt hem bijelkaar.

Trouwens, nageefelijk rijden is niet in de mond\krul trekken.
Ik heb het over nageefelijk rijden dus met je been je paardje naar benden rijden. En zorgen dat je paardje netjes aanleuning heeft. Niet je paard in de krul trekken.

Steefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:11

Nikitaatje schreef:
En wat vinden jullie dan van boris??

Ik vind `t een leuk paardje !!

Hij ziet er alleen wat gespannen uit, niet echt alsof hij plezier heeft in het rijden. Het komt op mij over dat hij constant (te) flink voorwaarts wordt gereden.

Maar goed, dit idee krijg ik van deze foto`s..

Forcalquier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:56

Uhhm ja voor de duidelijkheid boris is van de longeerfoto's.
En over het strekken: dit is voor het eerst dat ik een haflinger zo pittig zie lopen, meestal zijn het van die slome beesten.
En ja hij loopt niet perfect maar is het nou toch altijd zo belangrijk voor iedereen dat het hele plaatje perfect is, koppie keurig in de aanleuning en een juiste manier van lopen,de mensen die dat soort commentaar geven zie je in het bos ook rijden met het koppie naar beneden.Als het er maar voor het oog goed uit ziet maar hoe ons paardje zich voelt dat maakt niet uit, als mijn paarden los in de paddock lopen hebben ze toch echt hun hoofd omhoog en dan hebben ze ook plezier.Of moet boris zie long foto ook meer met zijn hoofd naar beneden, laten we eerlijk zijn een paard loopt van nature met zijn hoofd omhoog en wel omdat ze alles in de gaten kunnen houden en voor hun evenwicht.En voor de perfectelingen zorg dat je maatje 36 hebt, loopt als een model en je huid eruit ziet als een perzik is dat je gelukt, heel goed van je maar ben je ook gelukkig?????

Nikiet ik vind het er hardstikke leuk uitzien Carlo had er zin in en trek je van dat gezwam hier niks aan, dat zijn meestal mensen die zelf niet kunnen rijden op een heethoofd maar rijden op een perfect geprogrammeerde robot.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:24

Waarom rijd je je paard niet eerst nageefelijk? En ga je dan pas bezig met strekken enze.

Want nu drukt hij gewoon de rug eruit en hobbelt onder je weg, sorry, maar dat vind ik weinig met dressuur te maken hebben.

En nageefelijk is 'in de krul trekken?' Dan doe je toch iets verkeerd, want het is verre van dat.

Een paard correct nageeflijk rijden doe je met je kuiten. Je zorgt dat je paard netjes reargeerd op een zachte beenhulp, en dat hij goed rechtgericht gaat lopen. Door actief en gehoorzaam te lopen zal het paard gaan onspannen en ruggebruik gaan tonen. Als je zelf zorgt dat je je beide handen stil houdt met een licht contact met de teugels zal hij het bit op gaan zoeken en zo nageeflijk gaan lopen. Zorg dat je gelijke druk hebt op beide teugels, anders gaat je paard scheef lopen en kantelen met zijn hoofd.

Is niet aanvallend bedoeld, maar onderbouwd commetaar
En neem goede lessen hoop de volgende keer betere foto's te zien

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:49

wendyashley schreef:
Uhhm ja voor de duidelijkheid boris is van de longeerfoto's.
En over het strekken: dit is voor het eerst dat ik een haflinger zo pittig zie lopen, meestal zijn het van die slome beesten.
En ja hij loopt niet perfect maar is het nou toch altijd zo belangrijk voor iedereen dat het hele plaatje perfect is, koppie keurig in de aanleuning en een juiste manier van lopen,de mensen die dat soort commentaar geven zie je in het bos ook rijden met het koppie naar beneden.Als het er maar voor het oog goed uit ziet maar hoe ons paardje zich voelt dat maakt niet uit, als mijn paarden los in de paddock lopen hebben ze toch echt hun hoofd omhoog en dan hebben ze ook plezier.Of moet boris zie long foto ook meer met zijn hoofd naar beneden, laten we eerlijk zijn een paard loopt van nature met zijn hoofd omhoog en wel omdat ze alles in de gaten kunnen houden en voor hun evenwicht.En voor de perfectelingen zorg dat je maatje 36 hebt, loopt als een model en je huid eruit ziet als een perzik is dat je gelukt, heel goed van je maar ben je ook gelukkig?????

Nikiet ik vind het er hardstikke leuk uitzien Carlo had er zin in en trek je van dat gezwam hier niks aan, dat zijn meestal mensen die zelf niet kunnen rijden op een heethoofd maar rijden op een perfect geprogrammeerde robot.

AMEN!!! Hier ben ik het helemaal mee eens.

Boreas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:38

Absoluut..... ook helemaal mee eens.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:18

wat een leuk paard!!!! heel actie. maar hij drukt wel zijn rug helemaal weg, met zijn hoofd zo in de lucht. misschien helpt indraven aan een langere teugel, om hem te laten ontspannen.

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 14:13

Nimmedor schreef:
Waarom rijd je je paard niet eerst nageefelijk? En ga je dan pas bezig met strekken enze.

Want nu drukt hij gewoon de rug eruit en hobbelt onder je weg, sorry, maar dat vind ik weinig met dressuur te maken hebben.

En nageefelijk is 'in de krul trekken?' Dan doe je toch iets verkeerd, want het is verre van dat.

Een paard correct nageeflijk rijden doe je met je kuiten. Je zorgt dat je paard netjes reargeerd op een zachte beenhulp, en dat hij goed rechtgericht gaat lopen. Door actief en gehoorzaam te lopen zal het paard gaan onspannen en ruggebruik gaan tonen. Als je zelf zorgt dat je je beide handen stil houdt met een licht contact met de teugels zal hij het bit op gaan zoeken en zo nageeflijk gaan lopen. Zorg dat je gelijke druk hebt op beide teugels, anders gaat je paard scheef lopen en kantelen met zijn hoofd.

Ik kan me niet herrinderen dat ik ook heb gezegd in de krul trekken.. Ik heb het trouwens hellemaal niet over zijn hoofdhouding gehad.

Maargoet eventjes voor de duidelijkheid!.. Ik ben al lang blij dat ie die dag eens normaal draafde en niet alleen maar ging wegrennen. Deze haflinger is niet van mij maar ik ben zowat wel de enige waarbij hij iedergeval nog een beetje normaal doet. en dat van onder me weglopen dat was hellemaal niet zo je zag toch duidelijk dat ze achterhand er goed bij zat en hij dus niet onder me weg was aan het rennen, ik gaf been hij versnellde.... En okey hij loopt met ze koppie in de lucht maar dat is toch niet het belangerijkste?? ik vind het beter als een paard eerst op ze eigen benen leert lopen en dan pas ze koppie erbij.

Maargoet daar veschillen de meningen hier nog al over.

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:31

Hey ik vind het er erg netjes uitzien hoor! Vind het helemaal niet storend dat hij niet nageeflijk loopt. Je zit er lekker ontspannen op, ondanks dat je pony zo gespannen was. Klasse hoor!

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:37

Als de haf al zo vooruit stond, waarom rijd je hem dan nog met sporen ??

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:52

ziet er leuk uit

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:54

Grappig om te zien dat een haf zo ruim kan lopen, die van mij doet het ook als ik gewoon aan de hand loop met hem....
(hij is ook nog te jong om te rijden)

Maar inderdaad wie is de vader van deze haf?

De vader van mijn haf is Stroganow en vader van moeder is Midas.
(Ik geef niks om dit soort papietjes, maar is wel handig en leuk om te zien wie ouders zijn en waneer hij jarig is

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:56

Mietje schreef:
Nikitaatje schreef:
Jah hij heeft indderdaad best wel een streke achterhand en hij begint het strekken hellemaal door te krijgen.

Als hij zo'n sterke achterhand heeft, waarom klettert ie met het "strekken" dan helemaal op de voorhand, en valt hij totaal uit elkaar?

Ik vind het persoonlijk weinig spectaculair strekwerk.
Dit is gewoon hard gaan. Strekken komt als het goed is vanuit verzameling en vanuit de achterhand.
Ik zou als ik jou was, eerst eens aan de nagevelijkheid van je paardje werken voordat je hem zo laat crossen.
Zo loopt hij ontzettend op de voorhand, en slijt die sneller. Probeer hem goed op het achterbeen te krijgen door veel overgangen en tempowisselingen te rijden, van achter naar voren!
En pas als je je pony netjes bij elkaar kunt houden zou ik zo gaan "strekken".
Ik zie liever iets minder spectaculair voorbeen met een netjes verzameld paard, als een op de voorhand vallende, totaal uit elkaar lopende
Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Ik vind het wel een érg gave haf! Wie is zijn vader als ik vragen mag?

Hier kan ik helemaal in mee gaan. De pony loopt helaas onder je vandaan. Het is wel een leuke haflinger en Boris ... tja die naam he????( kijk maar in mijn profiel )

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:00

milo schreef:
misschien helpt indraven aan een langere teugel, om hem te
laten ontspannen.

En dan...? Denk niet dat je met lange teugel meer verbinding krijgt dan dat ie nu aangeeft

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:42

Nimmedor schreef:

Ik vraag me af of je hiermee echt nagevelijk bedoeld of je paard bij elkaar kunnen houden.

Als je dat laatste bedoeld ben ik het met je eens, dat nagevelijkheid slaat echt op stront.

Leuke paardjes hoor! Vooral die haflinger vind ik erg stoer, dat dekje staat m goed.

Forcalquier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:47

Ik ben blij om te lezen dat niet iedereen alleen maar kijkt naar de aanleuning,ik heb altijd geleerd dat je een paard/pony altijd eerst moet leren goed voorwaarts te lopen.Zoals we zien heeft carlo dat wel onder controle en kan nikiet hem nu rustig aan op gaan pakken,zo lang rijd ze nog niet op carlo en hij schijnt dus best wel dwars te zijn met rijden.Zorg eerst maar dat ie goed naar je (stem)hulpen luistert en ga m dan proberen wat meer verzameld en met aanleuning rijden,want het rijd natuurlijk wel een stuk relaxeter.
Veel succes ermee, en ik moet snel weer eens komen kijken.
Ps. is angelo al verkocht.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:27

Als dit paard onder je vandaan loopt, waarom ben je dan zo bezig met uitgestrekte draf? Rij em dan eerst wat aan elkaar en probeer het tempo goed onder controle te houden. Als je dan voldoende balans hebt bereikt en je het paard goed van achteren naar voren hebt kan je bezig gaan met uitgestrekte draf. Ik kan me best voorstellen dat het leuk is als je paard zo loopt, hij gebruikt immers zijn achterbenen en gooit het voorbeen er wel wat uit, maar het is een beetje nutteloos als hij nog niet toe is aan dit soort praktijken. En daarbij komt dat het juist op zo'n moment makkelijk is voor het paard om onder je uit te lopen.

Misschien is het handig om (goede) lessen te nemen en zo te rijden naar nageeflijkheid, balans en uiteindelijk uitgestrekte draf

Succes in ieder geval!

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 23:05

Nou goede lessen heb ik al genoeg hoor.. En zoals ik al meerdere keren heb gezegd doe ik carlo afentoe voor die mensen. En kijk ik weet zelf ook wel dat het er niet super goed uitziet.. En ik was ook hellemaal niet bezig met de uitgestrekte draf ofsow, maar het was namelijk zo dat op het moment dat Danielle(bailykarlos op bokt) foto´s was aan het maken. Dat we een beetje lollig waren aan het doen. En dat hij dus ineens zo begon te lopen (want voor een haflinger is dat heel wat) en dat zijn we hellemaal niet gewend van hem.. Dus vandaar dat ik het een beetje een tikkeltje overdreven hier op bokt heb gezet.

Groetjes Nikita

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 23:09

ohwjah ff offtopic naar wendyashley:

Angelo is indderdaad zo goed als verkocht!

Hebben jullie kjelt al opgehaald??

Samanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:26

Hmm wou toch even iets kwijt, ik heb ook een haflinger en die was in het begin ook erg loperig.
Het is per paard wel verschillend maar het is ook wel lastig om een haflinger ontspannen nageefelijk naar beneden te rijden als ze loperig zijn.
Ik ken het ik heb precies hetzelfde gehad...
Ondertussen is dat allang niet meer zo en krijg het niet meer op mijn protocollen maar het vrij lastig.

Als ik een tip mag geven.. Probeer niet te veel te strekken want dan word ie helemaal loperig... probeer rustig overgangen te rijden .. VRAAG of ie wil zakken maar ga niet trekken.
Probeer dat zo rusig te doen, ik vind dat ie er gehaast uitziet, hij heeft zijn oortjes ook al zo naar achteren alsof ie alleen maar moet vliegen van je ( wat vast niet zo het geval is maar dat oogt zo)
Het is negatief bedoeld maar ik weet hoe het is, ik heb er ook zo een (zo was ze dan)
Probeer later te strekken, die van mij is daar ondertussen een ster in geworden..

Succes

Samanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:30

HET IS NIET NEGATIEF BEDOELD MOET ER STAAN ALS LAATST
SORRY