wat een stoere haf heb je
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar toch, het voorwaarste is er al, de aanleuning zal ook wel komen!
Nikitaatje schreef:En wat vinden jullie dan van boris??
!!
hoop de volgende keer betere foto's te zien
wendyashley schreef:Uhhm ja voor de duidelijkheid boris is van de longeerfoto's.
En over het strekken: dit is voor het eerst dat ik een haflinger zo pittig zie lopen, meestal zijn het van die slome beesten.
En ja hij loopt niet perfect maar is het nou toch altijd zo belangrijk voor iedereen dat het hele plaatje perfect is, koppie keurig in de aanleuning en een juiste manier van lopen,de mensen die dat soort commentaar geven zie je in het bos ook rijden met het koppie naar beneden.Als het er maar voor het oog goed uit ziet maar hoe ons paardje zich voelt dat maakt niet uit, als mijn paarden los in de paddock lopen hebben ze toch echt hun hoofd omhoog en dan hebben ze ook plezier.Of moet boris zie long foto ook meer met zijn hoofd naar beneden, laten we eerlijk zijn een paard loopt van nature met zijn hoofd omhoog en wel omdat ze alles in de gaten kunnen houden en voor hun evenwicht.En voor de perfectelingen zorg dat je maatje 36 hebt, loopt als een model en je huid eruit ziet als een perzik is dat je gelukt, heel goed van je maar ben je ook gelukkig?????
Nikiet ik vind het er hardstikke leuk uitzien Carlo had er zin in en trek je van dat gezwam hier niks aan, dat zijn meestal mensen die zelf niet kunnen rijden op een heethoofd maar rijden op een perfect geprogrammeerde robot.

Nimmedor schreef:Waarom rijd je je paard niet eerst nageefelijk? En ga je dan pas bezig met strekken enze.
Want nu drukt hij gewoon de rug eruit en hobbelt onder je weg, sorry, maar dat vind ik weinig met dressuur te maken hebben.
En nageefelijk is 'in de krul trekken?' Dan doe je toch iets verkeerd, want het is verre van dat.
Een paard correct nageeflijk rijden doe je met je kuiten. Je zorgt dat je paard netjes reargeerd op een zachte beenhulp, en dat hij goed rechtgericht gaat lopen. Door actief en gehoorzaam te lopen zal het paard gaan onspannen en ruggebruik gaan tonen. Als je zelf zorgt dat je je beide handen stil houdt met een licht contact met de teugels zal hij het bit op gaan zoeken en zo nageeflijk gaan lopen. Zorg dat je gelijke druk hebt op beide teugels, anders gaat je paard scheef lopen en kantelen met zijn hoofd.
Is niet aanvallend bedoeld, maar onderbouwd commetaar
En neem goede lessenhoop de volgende keer betere foto's te zien
Mietje schreef:Nikitaatje schreef:Jah hij heeft indderdaad best wel een streke achterhand en hij begint het strekken hellemaal door te krijgen.
Als hij zo'n sterke achterhand heeft, waarom klettert ie met het "strekken" dan helemaal op de voorhand, en valt hij totaal uit elkaar?
Ik vind het persoonlijk weinig spectaculair strekwerk.
Dit is gewoon hard gaan. Strekken komt als het goed is vanuit verzameling en vanuit de achterhand.
Ik zou als ik jou was, eerst eens aan de nagevelijkheid van je paardje werken voordat je hem zo laat crossen.
Zo loopt hij ontzettend op de voorhand, en slijt die sneller. Probeer hem goed op het achterbeen te krijgen door veel overgangen en tempowisselingen te rijden, van achter naar voren!
En pas als je je pony netjes bij elkaar kunt houden zou ik zo gaan "strekken".
Ik zie liever iets minder spectaculair voorbeen met een netjes verzameld paard, als een op de voorhand vallende, totaal uit elkaar lopende
Ik hoop dat je hier iets mee kunt!
Ik vind het wel een érg gave haf! Wie is zijn vader als ik vragen mag?
) milo schreef:misschien helpt indraven aan een langere teugel, om hem te
laten ontspannen.
Nimmedor schreef:Waarom rijd je je paard niet eerst nageefelijk? En ga je dan pas bezig met strekken enze.
Want nu drukt hij gewoon de rug eruit en hobbelt onder je weg, sorry, maar dat vind ik weinig met dressuur te maken hebben.
En nageefelijk is 'in de krul trekken?' Dan doe je toch iets verkeerd, want het is verre van dat.
Een paard correct nageeflijk rijden doe je met je kuiten. Je zorgt dat je paard netjes reargeerd op een zachte beenhulp, en dat hij goed rechtgericht gaat lopen. Door actief en gehoorzaam te lopen zal het paard gaan onspannen en ruggebruik gaan tonen. Als je zelf zorgt dat je je beide handen stil houdt met een licht contact met de teugels zal hij het bit op gaan zoeken en zo nageeflijk gaan lopen. Zorg dat je gelijke druk hebt op beide teugels, anders gaat je paard scheef lopen en kantelen met zijn hoofd.
Is niet aanvallend bedoeld, maar onderbouwd commetaar
En neem goede lessenhoop de volgende keer betere foto's te zien