help mijn paard krijg je moeilijk in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 21:46

Bienotje schreef:
kimmie16 schreef:
helemaal geen tips meer?

Dr zijn al een heleboel tips gegeven, de juiste nog wel.. Je kunt wel op meer tips gaan wachten maar het komt allemaal op hetzelfde neer.

Gewoon beter dressuurmatig gaan oefenen, zodat je tijdens het buitenrijden op de dressuur kunt terugvallen. Als je je paard in de bak dus beter aan de hulpen leert zijn, heb je hier profijt van tijdens het buitenrijden. Ook een buitenrijpaard heeft training nodig. Dit hoef je niet perse in de bak te doen, maar maakt het allemaal wel makklijker. Anders moet je instructrice al die einden tijdens je buitenritten achter je aan lopen om je hints te geven..

Heb je eigenlijk les?

heel af een toe heb ik l es
op de camping waar ik sta.
maar echt lessen kan i niet nemen is te duur

doeg

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:37

Kijk ook eens naar je eigen houding ...... mensen kunnen een paard ontzettend in de weg zitten waardoor het dier niet eens aan KAN galoperen.

Blijf rechtop zitten, kijk naar de lucht, als je de galophulp geeft

Niet je teugels korter maken omdat je aan gaat galoperen...... geef het dier iets de ruimte om weg te kunnen.

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 09:59

Ik heb ook problemen gehad met aangalopperen. Bleek dat als ik ging doorzitten voor het aangalopperen, ik veel te veel met mijn handen zat te bewegen (ik kan niet goed doorzitten ivm rug klachten). Dus geprobeert, op aanraden van mijn instructrice, mijn bontje vast te houden, zodat het niet te onrustig werd in z'n mond. Alleen dan werden de teugels weer te lang en had hij niet genoeg contact. Dus dat werkte ook niet. Vervolgens zijn we overgegaan op niet doorzitten, maar blijven lichtrijden en dan aanspringen in galop. Sindsdien gaat het stukken beter! Verder moet ik goed contact houden met de buitenteugel, terwijl ik hem ruimte geef aan de binnen teugel. Dus in dit geval lag het helemaal aan mij.

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 00:50

OneDesire schreef:
Ik heb ook problemen gehad met aangalopperen. Bleek dat als ik ging doorzitten voor het aangalopperen, ik veel te veel met mijn handen zat te bewegen (ik kan niet goed doorzitten ivm rug klachten). Dus geprobeert, op aanraden van mijn instructrice, mijn bontje vast te houden, zodat het niet te onrustig werd in z'n mond. Alleen dan werden de teugels weer te lang en had hij niet genoeg contact. Dus dat werkte ook niet. Vervolgens zijn we overgegaan op niet doorzitten, maar blijven lichtrijden en dan aanspringen in galop. Sindsdien gaat het stukken beter! Verder moet ik goed contact houden met de buitenteugel, terwijl ik hem ruimte geef aan de binnen teugel. Dus in dit geval lag het helemaal aan mij.

ik spring meestal aan als ik doorzit en daarna ga k over naar de verlichte zit ruimte geef ik hem genoeg maar hij gaat dan ook heel hard rennen zodat ik hem weer terug moet nemen

maar ik geef ook gelijk antwoord op de andere mijn zit is nu redelijk goed. heb er de laatste tijd erg op gelet en geoefent ik zit alleen nog met mijn pinguin voeten.

Equidea

Re: help mijn paard krijg je moeilijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 00:51

Ik heb de antwoorden niet doorgelezen dus sorry als ik een herhaling post maar ben nogal moe.

Misschien zou je meer moeten oefenen met aanspringen en terug halen en dat weer aanspringen enz.

Oefening baart kunst

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 00:54

laartjuh schreef:
Ik heb de antwoorden niet doorgelezen dus sorry als ik een herhaling post maar ben nogal moe.

Misschien zou je meer moeten oefenen met aanspringen en terug halen en dat weer aanspringen enz.

Oefening baart kunst

jah dat is wel een goed idee. in de bak gaat het nu ook wel maar buiten nog niet egt. dan neem ik soms een zweep mee maar dan rend die eigenlijk weg voor de zweep

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 01:01

Citaat:
jah dat is wel een goed idee. in de bak gaat het nu ook wel maar buiten nog niet egt. dan neem ik soms een zweep mee maar dan rend die eigenlijk weg voor de zweep

Dat valt ook te oefenen opzich maar ik heb makkelijk praten, ik heb een d-pony jij hebt een groot paard daar lijkt het me toch heel wat moeilijker bij om de angst voor zwepen te laten overwinnen (mijn pony had het in het begin namelijk ook).

Maarja ik hoop dat je wat hebt aan alle tips die je van bokkers hebt gehad

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 01:08

laartjuh schreef:
Citaat:

Dat valt ook te oefenen opzich maar ik heb makkelijk praten, ik heb een d-pony jij hebt een groot paard daar lijkt het me toch heel wat moeilijker bij om de angst voor zwepen te laten overwinnen (mijn pony had het in het begin namelijk ook).

Maarja ik hoop dat je wat hebt aan alle tips die je van bokkers hebt gehad

nou jah hij is sterk en ik ook ( ben aan hem gewent)

en ik heb seker wat aan de tips. maar even een andere vraag. hoe krijg je die onndertekt er onder

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 01:10

In je profiel even zoeken staat volgens mij in het zelfde rijtje waar vrienden en foeis staan

Veel plezier met je paard

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 01:13

laartjuh schreef:
In je profiel even zoeken staat volgens mij in het zelfde rijtje waar vrienden en foeis staan

Veel plezier met je paard

hartstikke bedankt
maar heb je misschien msn of zo iets. want dan kunnen we het erover heeben hoe jij hem er heb aan laten wennen( als jke het niet wilt hoeft niet hor) stuur het maar in een pm ofzo

kus

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 01:14

pm is onderweg