Probleempaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shasadee

Re: Probleempaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:32

@SiSim: dank je voor je reactie en dit klinkt wel heel bekend inderdaad.
Okee ik ga dus veel geduld hebben, geeft niet als je er maar doorheen komt. Meestal is hij ook echt een liefie en heel braaf en dan ineens lijkt het wel of er een knopje omgaat en rent ie zo met me weg. Beetje groot paard is het ook nog dus dat is wel onhandig zeg maar. Probeer het wel steeds voor te zijn maar omdat ik hem pas een half jaartje heb ken ik hem nog niet goed genoeg om dat al te voorzien. Ook omdat hij iedere dag wel iets nieuws bedenkt.
Bedankt in ieder geval voor je reactie...

Sisim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:12

@ Shasadee: Bedoel je dat hij wegrent als je erop zit, of als je hem vast hebt? Losrukken is iets wat Racime gelukkig nog nooit heeft gedaan maar het paard van een vriendin van mij doet dat wel. Om de haverklap! Ik hoop dat die van jou dat niet doet want dat is wel heel vervelend. Als je gaat wandelen doe hem dan een hoofdstel in zodat je veel controle hebt. Als hij zich een paar keer niet kan losrukken van je, dan zal die streek ook wel weer ophouden.

Racime loopt door het grondwerk los met me mee (binnen de omheining!) maar dat ziet ze ook als grapje want ze probeert me altijd in mijn billen te bijten. Boos worden helpt niet en negeren doet pijn! Da's geen teken van respect dus... Er moet nog een hoop werk worden gedaan...

Succes jij en geef niet op! Doe ik ook niet al kan ze me helemaal dol maken.

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:13

Als ik erop zit is er echt geen enkel probleem, superbraaf met rijden en niet bokken gek doen of wat dan ook. Zelfs niet als het heel koud is, gewoon braaf en daar ben ik wel echt heel blij mee.

Ernaast is juist het lastige, maar ook niet altijd zodat je het voor kan zijn. Dat is juist het gekke hij verzint steeds nieuwe trucen en wisselt af.
Even wat voorbeeldjes: hij rent zijn stal uit als ik de box open doe, over mij heen en is niet meer te stoppen. Loop ik met hem over het terrein en ineens gaat hij aan de kletter en vliegt het erf af, de weg op. Ander voorbeeld, nu mag ik bijvoorbeeld niet meer opstappen, hij blijft rondjes om me heen draaien, of wil zich om laten vallen.
Uiteindelijk los ik het tot nu toe wel op met inderdaad hoofstel in als ik hem los zet, zet hem nu maar in zijn hok al vast voordat ik de box open doe. Met krukje opstappen terwijl iemand anders hem een snoepje geeft...maar creabea moet ik wel zijn.

En dat terwijl mijn andere paard het andere uiterste is, die loopt los mee. Kan je met je stem alles laten doen wat je wil. Misschien juist omdat ik dat zo gewend ben dat het soms zo frusterend is hoor.

Ga me ook maar eens meer verdiepen in grondwerk denk dat ik daar de oplossing in moet gaan zoeken samen met heel veel geduld en gewenning. In ieder geval weer bedankt.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:47

Shasadee schreef:
Als ik erop zit is er echt geen enkel probleem, superbraaf met rijden en niet bokken gek doen of wat dan ook. Zelfs niet als het heel koud is, gewoon braaf en daar ben ik wel echt heel blij mee.

Ernaast is juist het lastige, maar ook niet altijd zodat je het voor kan zijn. Dat is juist het gekke hij verzint steeds nieuwe trucen en wisselt af.
Even wat voorbeeldjes: hij rent zijn stal uit als ik de box open doe, over mij heen en is niet meer te stoppen. Loop ik met hem over het terrein en ineens gaat hij aan de kletter en vliegt het erf af, de weg op. Ander voorbeeld, nu mag ik bijvoorbeeld niet meer opstappen, hij blijft rondjes om me heen draaien, of wil zich om laten vallen.
Uiteindelijk los ik het tot nu toe wel op met inderdaad hoofstel in als ik hem los zet, zet hem nu maar in zijn hok al vast voordat ik de box open doe. Met krukje opstappen terwijl iemand anders hem een snoepje geeft...maar creabea moet ik wel zijn.

En dat terwijl mijn andere paard het andere uiterste is, die loopt los mee. Kan je met je stem alles laten doen wat je wil. Misschien juist omdat ik dat zo gewend ben dat het soms zo frusterend is hoor.

Ga me ook maar eens meer verdiepen in grondwerk denk dat ik daar de oplossing in moet gaan zoeken samen met heel veel geduld en gewenning. In ieder geval weer bedankt.

Dit deed een twenter bij ons ook een tijdje. Een keer heeft hij het zo bond gemaakt dat hij mij zowat overdraafde, ik heb haar toen een klap met het halster dat ik me handen had tegen haar hoofd gegeven en ze heeft het nooit en nooit weer gedaan.
Klinkt mischien heel hard, maar soms moet je gewoon even hard zijn als het gevaarlijk wordt.

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:58

Heb je helemaal gelijk in, maar het lijkt net of dat bij deze niet werkt.

Boos worden en dan bedoel ik echt boos lijkt eerder averechts te werken dan indruk te maken.... de volgende dag rent hij er zo weer uit en dan weer 2 weken niet..hahaha blijf wel lachen met hem zo. Altijd weer wat nieuws.

Onderhand heb ik met me paardje het hele topic zo overgenomen lijkt wel. Dat was echt niet de bedoeling hoor, wilde alleen graag meelezen hoe anderen hun met problemen omgaan. Maar tips en oplossingen uiteraard heel graag...