Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shasadee schreef:Als ik erop zit is er echt geen enkel probleem, superbraaf met rijden en niet bokken gek doen of wat dan ook. Zelfs niet als het heel koud is, gewoon braaf en daar ben ik wel echt heel blij mee.
Ernaast is juist het lastige, maar ook niet altijd zodat je het voor kan zijn. Dat is juist het gekke hij verzint steeds nieuwe trucen en wisselt af.
Even wat voorbeeldjes: hij rent zijn stal uit als ik de box open doe, over mij heen en is niet meer te stoppen. Loop ik met hem over het terrein en ineens gaat hij aan de kletter en vliegt het erf af, de weg op. Ander voorbeeld, nu mag ik bijvoorbeeld niet meer opstappen, hij blijft rondjes om me heen draaien, of wil zich om laten vallen.
Uiteindelijk los ik het tot nu toe wel op met inderdaad hoofstel in als ik hem los zet, zet hem nu maar in zijn hok al vast voordat ik de box open doe. Met krukje opstappen terwijl iemand anders hem een snoepje geeft...maar creabea moet ik wel zijn.
En dat terwijl mijn andere paard het andere uiterste is, die loopt los mee. Kan je met je stem alles laten doen wat je wil. Misschien juist omdat ik dat zo gewend ben dat het soms zo frusterend is hoor.
Ga me ook maar eens meer verdiepen in grondwerk denk dat ik daar de oplossing in moet gaan zoeken samen met heel veel geduld en gewenning. In ieder geval weer bedankt.