ziet er nettjes uit
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Leuk paardje. Jammer dat je er af was gedonderd
Sabotage schreef:Hoi,
Ten eerste, leuk paard. Alleen je houding, ik ben er zeker niet weg van. Je bent laat met je bewegingen, en stoort het paard boven de sprong. Of ik moet het helemaal verkeerd zien, maar je hebt je handen heel hoog en onrustig. Wanneer je paard afzet hoor jij eigenlijk al met je handen op het juiste punt te zitten waar je de hele vliegreis hoort te zitten met je handen. Ook zit je in de landing al weer helemaal in het zadel, dit moet veel lichter. Ik heb eerder altijd geleerd dat je je paard zo min mogelijk moet storen, en dus eigenlijk pas een pas na de landing weer in het zadel te gaan zitten, maar daar zijn de meningen altijd heel erg verdeeld over.
Je paard heeft leuke springtechtnieken, en daar kun je zeker profijt van hebben. Als een paard een hindernis eng vind kan het nog wel eens helpen je paard eraan te laten ruiken, zeker bij jonge paarden, dan hebben ze wat meer vertrouwen. En na een stuk of 2/3 weigeringen geef ik hun atlijd even een tik met de zweep, want na 2/3 word het meestal uitproberen, omdat het hun een paar keer echt is gelukt.
Misschien helpt het als je je beugels een gaatje korter doet, zodat je wat meer kunt steunen op de beugels, en wat minder op de hals.
Succes ermee, het komt vast helemaal goed!