dit is echt onzin joh! teica is niet sterk, heel lief .. je hoeft echt niet bang te zijn om met hem aan de kletter te gaan, hij heeft welles streken, maar je kan hem wel vetrouwen hoor,! gewoon gaan, hij is met zijn vorige eigenaar ook naar t strand geweest enzo, en ik heb hem ook een aantal keer in de duinen gereden, echt waar hij is heel braaf!
Hallo, ik ben thuis in de engelsevolbloeds, heb er zelf een aantal die nog deel nemen aan de koersen.
Het is een groot verschil tussen dravers en het engelse volbloed, het enige dat ze bijna gelijk hebben is hun uithoudings vermogen, hier worden ze op getraind en zijn hierop gefokt.
Het is inderdaad zo dat niet ieder ex-renpaard aan het rennen gaat, er zijn er die dat in de training ook niet doen, je hebt zelfs luie renpaarden het is echt waar.
De meerste renpaarden zijn ook hulpen aangeleerd, mocht je paard toch aan het rennen gaan, blijf hem ondersteunen, ga niet hangen aan de teugels, en vooral de teugels niet verpakken, dit is voor een renpaard het teken om te versnellen, blijf vooral rustig zitten en praat rustig tegen ze ( ho maar ) klinkt hun zeer bekend in de oren, echt ook zij stoppen van zelf.
Succes verder, en geniet vooral van je volbloed, een geweldig ras
Ik denk dat je zelf het vertrouwen er in moet hebben. Mijn eng volbl. kan behoorlijk te keer gaan in het bos. Ik weet dat ik hem altijd terug krijg, maar ik moet er wel eens even bij zagen. Dit is niet de juiste manier, maar het enige dat dan helpt.
Ik heb trouwens geen bak o.i.d. en moet altijd wel naar het bos. Heerlijk (les wel 1x per week en voor een wedstrijd, kan ik in een bak bij iemand terecht om even te oefenen)
Mijn bijrijdster,durft hem vast niet mee naar het bos te nemen.