leonie en tlainde 1.20 springen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:13

ga eerst maar eens oefenen met heel veel lage sprongetjes en in-uitjes !

de techniek is bar slecht, zoals het paard nu springt kan ze zich lelijk verspringen op deze hoogte, ervaring opdoen is het enigste wat dit kan verbeteren
ga dus nooit hoger springen als het paard het nog niet aan kan

Elodie1

Re: leonie en tlainde 1.20 springen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:03

heheh me profiel doet t weer!

allemaal bedankt voor de reacties.

ik spring nu helemaal niet meer omdat ik het niet leuk vind en al gauw heel eng op deze fotos heb ik inderdaad mischien 2 lessen gehad (met dit paard) en in de rest van de lessen hebben we idd veel aan men houding gewerkt parcourtjes gesprongen maar mischien dat ik het de zomer weer is ga proberen maar nu richt ik me vooral op de dressuur. jullie moeten dus ook niet denken dat als ik sprig altijd zo hoog spring want dat is heeeeleeemaaaal niet zo hoor hihi die moed heb ik meestal maar 1 keer. dat ik dus met een dressuurzadel rij is dus ook omdat ik maar heel weinig spring, ik ging hier ook niet mee naar voren omdat me dit eng leek aangezien we van die hoogte ook weer naar benee moesten. en de reacties over de tactiek zijn ook al meerdere keren herhaald dus lijk me wel weer genoeg zo! ciaoooo

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:54

Gurbe schreef:
Daar is mijn pleegkind!!
Ik weet niets van springen, dus daar ga ik me niet in mengen alleen vind ik het geweldig dat ze zo hoog durven te springen (allebei!)

Verosjaak, dit is een bericht van Leonie: Ik weet niet of je in de positie bent om tips te geven aangezien je zelf zo vaak van Zil bent afgekletterd en dat over 30 cm!!!

dat je dat nog moet zeggen. ze was zo aangedaan dat ze me gebeld had. hahaha. En het ziende oog hoeft niet zelf goed te kunnen rijden. En ik mag alleen geen tips geven omdat in status gezien ik lager ben als leonie en jullie dat van mij weten. Vind ook niet dat ik het aanvallend heb neergezet maar ach boeit niet egt. Ze zei ook dat als ik topics heb ze daar egt super veel commentaar op zou geven. Als ze dat nou metteen in de les had gedaan had ik er misschien nog wat van opgestoken. (sorry, leonie dat was ik vergeten te zeggen door de telefoon). Ben trouwens toen eraf gekletterd omdat ze een onverwachtse tussen sprong maakte, ik schaam me ook niet als ik val, het hoort er nou eenmaal bij...

@ melissa: western rijden gaat goed maar ik wou alleen kijke naar de wedstrijden. heb binnekort zelf western wedstrijd en dressuur interreseerd me nu nog minder als eerst. Maar als ik gelijk opgebeld word vanwege een of andere status weet ik wel hoe het daar nu is dus blijf ik lekker weg

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 19:45

ow oke
owja..enne Adil18...
ik heb eens haar ondervraagt whaha..
Vader:Neckar
vader van de vader:Goodtims
en die vader was weer Nimmedron
enne..leonie springt nooit daarom heeft ze dus ook geen speciaal springzadel voor talinde..haar familie van talinde in de afstamming hoort eigenlijk springen maar leo was eigenwijs en ging verder in de dresuur met talinde..en afentoe een sprongetje..bijna nooit eigenlijk.
nou dat was het weer..en leoie was dus ff zelf hierop geweest heb gezien...

Les_Fjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:53

Luwanie Volgens mij moet ik gewoon weer keertje langskomen om het live te zien, want deze foto's zijn sterk verouderd niet

Tot snel !

Elodie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:49

dat je dat nog moet zeggen. ze was zo aangedaan dat ze me gebeld had. hahaha. En het ziende oog hoeft niet zelf goed te kunnen rijden. En ik mag alleen geen tips geven omdat in status gezien ik lager ben als leonie en jullie dat van mij weten. Vind ook niet dat ik het aanvallend heb neergezet maar ach boeit niet egt. Ze zei ook dat als ik topics heb ze daar egt super veel commentaar op zou geven. Als ze dat nou metteen in de les had gedaan had ik er misschien nog wat van opgestoken. (sorry, leonie dat was ik vergeten te zeggen door de telefoon). Ben trouwens toen eraf gekletterd omdat ze een onverwachtse tussen sprong maakte, ik schaam me ook niet als ik val, het hoort er nou eenmaal bij...

je hoeft je ok niet te schamen voor als je van een paard afvalt, maar als je er zelf niet normaal overheen komt laat mij dan met rust! en over die lessen denk ik dat ik jou al een stuk heb gecorrigeerd (basis dressuur)al kreeg ik hier vaak niet ens de kans voor aangezien je toen ook al altijd ommentaar gaf. maak verder nie uit hoe je nu over de manege denkt maar blijf er dan ook daad werkelijk weg.. enne sucses met je western! ciao

Elodie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:51

Les_Fjal schreef:
Luwanie Volgens mij moet ik gewoon weer keertje langskomen om het live te zien, want deze foto's zijn sterk verouderd niet

Tot snel !

he alles goed? inderdaad lang nie gesien en gesproken we moeten maar weer is wat gaan eten bij magneet ofso! enne kom gerust eens langs bij de paarden kijken, tam moet nog een maand dan is het so ver...

ciao ciao

Elodie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:54

Bugsje_loveu schreef:
leuk beestje
kan goed springen

zij wel ik alleen niej

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:56

ben toevallig nog voor dat dit topic kwam met an nog een keer meegeweest. maar ik zeg wat ik doe..

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:57

P.S. heb typproblleem : dit moet zijn: maar ik zeg wat ik doe.. - ik doe wat ik zeg

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:02

Kunnen jullie die ruzie niet even ergens anders uitvechten! Wat betreft de foto's ben ik het eens met het commentaar dat al gegeven is.

Als je weer gaat springen TS zou ik echt alleen laag werk en techniek gaan doen! Juist ook als het paard zo hoog over lage sprongen gaat, ze moet leren dat hout niet bijt en dat ze er ook overheen kan stappen. En niet meer met een dressuurzadel gaan springen, als je niet mee durft te gaan met je paard en geen teugel durft te geven, kan je paard er een nare ervaring aan overhouden en helemaal niet meer durven springen. Succes!

Elodie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:53

Bramblerose schreef:
Kunnen jullie die ruzie niet even ergens anders uitvechten! Wat betreft de foto's ben ik het eens met het commentaar dat al gegeven is.

Als je weer gaat springen TS zou ik echt alleen laag werk en techniek gaan doen! Juist ook als het paard zo hoog over lage sprongen gaat, ze moet leren dat hout niet bijt en dat ze er ook overheen kan stappen. En niet meer met een dressuurzadel gaan springen, als je niet mee durft te gaan met je paard en geen teugel durft te geven, kan je paard er een nare ervaring aan overhouden en helemaal niet meer durven springen. Succes!

lees aub nou even naar at ik eerder al schreef normaal spring ik in een les dan werken we dus aan houdind, techniek lage in en uitjes en parcourtjes, met lage durf ik inmiddels wel mee te gaan maar hier schrok ik zelf even aan gezien ik nog naar beneden moest. ik heb een tijdje een vz zadel gehad voor erbij dan maar zodra ik de les in ging en er veel mee sprong glee t over haar schouders t lag dus niet helemaal meer goed en is dus verkocht ik wil ook geen nieuwe meer voor die paar keer dat ik spring en vooral die lage zit ik prima in dit zadel

Elodie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:58

en inderdaad ruzie zoeken moeten we inderdaad ergens anders doen en niet in het topic van MIJ EN MELIS

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:51

Talindee is zo'n schatjee :D
Wedstrijd ging best goed he Lee
Van springen weet ik niet zoveel af
Alleen we snappen het wel nadat 2 mensen het hebben gezegt hoor dus slaat nergends op dat de andere eigelijk er een kopie van maken :S

esmeejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 18:45

ik vind de techniek echt super en je paardje trekt haar/zijn wel heel erg naar voren! verder leuk dier

naugthytjhu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 19:54

esmeejj schreef:
ik vind de techniek echt super en je paardje trekt haar/zijn wel heel erg naar voren! verder leuk dier

huh die snap ik even niet ?

enne.leo..eigenlijk is het topic van jou maar ik had het voro jou gedaan hé..gemeen wijf gewoon mij vloeren en met je hol op mn kop zitten
stond voor banketstaaf
whaha volgende keer zal ik jou ff vloeren whahaha en ga ik met mijn big eas op jou hoofd zitten en komt gijs op jou af
whaha

owja jamie..ik von jou ook wel aardig goed springen hoor op flash wat ik toen van je had gezien..

Elodie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:08

gnagnanana kom maar op melis:P

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:15

naugthytjhu schreef:
esmeejj schreef:

huh die snap ik even niet ?

enne.leo..eigenlijk is het topic van jou maar ik had het voro jou gedaan hé..gemeen wijf gewoon mij vloeren en met je hol op mn kop zitten
stond voor banketstaaf
whaha volgende keer zal ik jou ff vloeren whahaha en ga ik met mijn big eas op jou hoofd zitten en komt gijs op jou af
whaha

owja jamie..ik von jou ook wel aardig goed springen hoor op flash wat ik toen van je had gezien..

Uhmm let je wel ff op je taal gebruik we zijn wel op bokt he

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:48

Sfiejj schreef:
Ligt het nou aan mij of springt jou paard heel komisch Met de achterbenen.. Alsof die erachter aan zuilen Maar 't ziet er netjes uit hoor!

Zoiets had ik ook gelijk in gedachten ja
Leuk paardje verder

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:50

skippy schreef:
1.20 is een mooie hoogte maar vind de techniek niet echt super
paard laat haar voorbenen hangen en de achterhand ziet er niet zo actief uit

en iets meer meegeven

Goldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:57

hvJ_VersaCii schreef:
En je moet je handen wat meer meegeven,

Die handen zie ik dus echt niks aan? Ze heeft gewoon lichte teugeldruk, dat hoort hoor. Je moet nooit je teugels in een boog gooien, dan heb je geen contact meer met je paard. Dat kan gevaarlijke situaties opleveren.
Verder ben ik niet zo gecharmeerd van hoe het paard springt. Paard lijkt een wat hangend voorbene te hebben en ik vind de nek erg raar naar voren uitgestrekt heel recht. Maarja kan je weinig aandoen, vind het wel een leuk paard En als je maar lol hebt toch Achter zie ik trouwens niets vreemds

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 10:31

oke hoor jamie..zal wel op mijn taal letten

Elodie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:35

XlucienneX schreef:
skippy schreef:

en iets meer meegeven

en ook dit is al vaker gezegt t heeft geen zin om met dat oude commentaar te komen! verzin is wat nieuws!

ciao

Elodie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:42

enne over de manier hoe ze springt, mischien omdat ze hier al moe was?? ze maakt zich altijd wel heel lang als we springen. tja en zoals ik eerder al zij verder heb ik geen verstand van springen, geef mij maar dressuur!
ciao

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:24

crossmonster schreef:
ga eerst maar eens oefenen met heel veel lage sprongetjes en in-uitjes !

de techniek is bar slecht, zoals het paard nu springt kan ze zich lelijk verspringen op deze hoogte, ervaring opdoen is het enigste wat dit kan verbeteren
ga dus nooit hoger springen als het paard het nog niet aan kan

AMEN!!!!