Ushara (v. Métall) @ work in vanille setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:36

Ik vind het er super netjes uitzien!
Je zit er netjes op, en paardje geeft lekker na!

Wat ik wel een beetje een aandachtspunt vind, is dat je je binnenteugel erg lang hebt.
Hierdoor zit je inderdaad met je hand op je been.. Ik zeg niet dat je hem vastzet,
maar ik zou de teugel iets korter pakken, maar wel gewoon zacht met je handen blijven!
Ik vind dat je wel ietsjes vriendelijker met je binnenhand mag zijn, ze geeft op deze foto's hartstikke netjes na, beloon haar daar dan ook een beetje voor, door iets meer mee te gaan!

Even voor de duidelijkheid; dit is absoluut niet om je af te kraken! Het ziet er super uit!
Naar mijn mening dit nog iets netter "afwerken" en het ziet er helemaal perfect uit!

love_FlAmE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:48

Ziet er heel goed uit! lekker laag en ontpannen, setje is ook heel leuk . Denk alleen aan je handen, die moeten hoger en dichter bij mekaar

hoiallemaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:23

ziet er goed uit.. mooi paardje

loopt echt mooi

Tanjake13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:32

Ik vind het er erg leuk uitzien!
Echt een prachtig paard trouwens!!
HELEMAAL mijn type
Spijtig van je handen, maar als het helpt zou ik het ook zo blijven doen
Erg leuk!
xxx
Tanja

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:45

Kijk zo zie ik een 4 jarige nou graag lopen lekker actief over de rug heen, ik weet niet wat iedereen zich nou stoort aan dr handen ik vind dit juist DE oplossing om het paard een handje te helpen, ik denk dat ze zelf ook wel weet dat het zo niet op de wedstrijden kan maar voor de training vind ik dit juist goed.

Mariel89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:07

xjessx schreef:
Kijk zo zie ik een 4 jarige nou graag lopen lekker actief over de rug heen, ik weet niet wat iedereen zich nou stoort aan dr handen ik vind dit juist DE oplossing om het paard een handje te helpen, ik denk dat ze zelf ook wel weet dat het zo niet op de wedstrijden kan maar voor de training vind ik dit juist goed.

helemaal mee eens
Ziet er goed uit Rilla! lekker ontspannen
en wat is het toch een leuk paardje

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:18

Wat een gezeur zeg, het ziet er toch goed uit zo
Ik ken Rilla, en ze zet haar handen écht niet vast, en ze kan ze ook heus wel mooi rechtop zetten, maar op deze manier helpt ze Ukkie om fijner in deze houding te lopen, dus wat is er mis mee?
Het ziet er heel netjes uit Rilla, ga zo door
Ukkie is trouwens heel sexy, echt mijn type

Temeraire

Re: Ushara (v. Métall) @ work in vanille setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:44

Ik vind het er goed uit zien! Het geeft een ontspannen beeld, dat vind ik erg belangrijk, zeker voor een jonge pony. Gaaf setje ook ! En een sjieke pony. Hoe groot is hij als ik vragen mag? Want het is een paardenafstamming maar toch wel een pony, of zit ik nou zo scheel te kijken?
Veel succes verder, volgens mij komt dat wel goed!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:46

Ik denk dat dit paard dit 'truucje' goed kan gebruiken! Zeker bij een jong paard is het gewoon belangrijk dat hij lekker over de rug loopt! En ik geloof dat ik dan toch ook wel mijn handen iets breder wil zetten, als je maar niet vast blijft houden!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:48

bonitobol schreef:
Mag ik even vragen hoe oud ze is ??

Ik vind ik het er idd zeer ontspannen uitzien, je handen breed houden is een hulpmiddeltje maar uiteindelijk zou het ook moeten lukken zonder dat je je handen breed houd. Ik rijd af en toe een 3jarige en daar houd ik geregeld mijn handen wat breder voor het haar iets duidelijker te maken, dit enkel als het echt nodig is... Die gewoonte zou ik wel afleren ...

Ik vind het een pracht van een paardje, je rijdt haar zeer vriendelijk en het plaatje is leuk Nog veel succes

edit: bericht aangepast, zat nog met een verkeerd topicfoto in mijn hoofd

Mee eens, handen breed houden is makkelijk om op momenten van mindere communicatie je paard toch wat om laag te 'dwingen' en hem of haar naar ontspanning te rijden maar het mag geen 'macht der gewoonte' worden!!!

Verder heb je een chique paard en komen de kleuren mooi uit bij jouw paardje!

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:51

xjessx schreef:

met jou reactie ga ik mee

en ik zie geen enkele foto waar ze het paardje hindert ofzo :S vastzetten kan niet want de teugels hangen daar te los voor

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 12:59

ponylovertje schreef:
Ik vind het er goed uit zien! Het geeft een ontspannen beeld, dat vind ik erg belangrijk, zeker voor een jonge pony. Gaaf setje ook ! En een sjieke pony. Hoe groot is hij als ik vragen mag? Want het is een paardenafstamming maar toch wel een pony, of zit ik nou zo scheel te kijken?
Veel succes verder, volgens mij komt dat wel goed!

Het is toch echt een paard , ze is 1.62 dus niet zo heel groot.

@ de rest, Ik zal de volgende keer proberen mijn handen toch wat meer bij elkaar te houden, eens kijken of dat wil lukken en dat ze dan toch in die lage ontspannen lijn blijft.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:03

ik weet het hoe on orgineel...

handen bij elkaar houden boven de manenkam. en niet proberen te vliegen

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:04

netjes hoor! paard loopt prima en je handen storen mij totaal niet, je handen ga je vanzelf hoger dragen als je verder in je training komt. super hoor!

My Dominique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:50

ziet er weer lekker uit hoor rilla
mooi paard heb je!
en niets mis met je handen als je het paard er zo mee kan helpen
als je verder komt in training zal je gerust wel rechter gaan zitten en je handen hoger.
maar dat is nu imo nog helemaal niet nodig.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:09

Ik ga lekker geen commentaar geven! ik geef alleen complimentjes Ziet er goed uit hoor!!
Groetje noraly

Karnaval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:57

Commentaar is al gegeven, Ziet er lekker ontspannen uit !

Ga zo door meid!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:15

love_FlAmE schreef:
Ziet er heel goed uit! lekker laag en ontpannen, setje is ook heel leuk . Denk alleen aan je handen, die moeten hoger en dichter bij mekaar

Onzin! In de training mag je je handen best wat breder zetten om je paard wat meer te helpen/begeleiden. Naarmate je paard zich zelf beter leert dragen, minder moeite heeft met zijn evenwicht te behouden en hierdoor gemakkelijker over de rug rond kan sjouwen, is er vanuit jou, als ruiter zijnde, minder ondersteuning nodig. Deze groei brengt dan vanzelf met zich mee dat jouw handhouding tijdens de training zich verbetert en het plaatje er, theoretisch gezien, net wat beter uitziet!

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:55

talented schreef:
love_FlAmE schreef:

Onzin! In de training mag je je handen best wat breder zetten om je paard wat meer te helpen/begeleiden. Naarmate je paard zich zelf beter leert dragen, minder moeite heeft met zijn evenwicht te behouden en hierdoor gemakkelijker over de rug rond kan sjouwen, is er vanuit jou, als ruiter zijnde, minder ondersteuning nodig. Deze groei brengt dan vanzelf met zich mee dat jouw handhouding tijdens de training zich verbetert en het plaatje er, theoretisch gezien, net wat beter uitziet!

Als 'amen' niet typisch Bokt was, zou ik het zeggen.

Ziet er hartstikke fijn uit, ga lekker zo door.

Saltoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:16

Ziet er goed uit hoor !
Alleen vind ik hem persoonlijk iets té diep lopen.
Maar jah , dat is mijn mening eh

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:55

Ikke vin al die reacties niet nodig zoals de TS zegt heeft zij er 4 weken niet op gezeten ik ken de TS goed en die Ushara kan sppr vervelend zijn dus niet zo zagen (zeuren) op die handen enz... want dat weet ze nu wel !!!!!

VeronicaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:57

leuke foto's rilla!
Je heb echt een pracht paard

Pommier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:11

mooi paard ik vind het er netjes uitzien.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:18

ziet er goed uit

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:22

mooi!! mooi beesje zeg!!

het is al gezegt maar echt je handen zitten veelste laag, ze liggen bijna op je knieën.. probeer ze idd hoger en dichter bij elkaar te houden, dan loopt ie denk ik ook nog wel aan de teugel hoor.. (ander oefenen..)
veel succes..