Nescio (te koop) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denica

Re: Nescio (te koop) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:10

Je zou maar in zo'n bak moeten rijden gelukkig blijft er in onze bak nooit water liggen, was het niet glad?
Leuke pony verder, leuk kleurtje. Dat 2,5 uur doorvragen vind ik ook een beetje TE.
Ik zie dat je op sommige fotos nog naar de pony kijkt, probeer vooruit te blijven kijken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:11

_KiMbErLeY_ schreef:
nee, hij word niet zo gauw gek, maar als hij te snel liep gaf ik een ophouding, en hield ik mijn been eraf, en ging ik weer verder met vragen enz, enz..

en ik vind dat hij maar behoort te luisteren, het is geen hobbelknol, en ik weet dat hij het kan, en ik weet ook dat ik het met een beetje doorzetten voor elkaar krijg!!

1. Vragen? Wat 'vraag' jij precies, als ik het mag vragen- hoe rijd jij je paard nagevelijk?

2. Hij behoort maar te luisteren, goedzo meis! Hartstikke goede instelling.. Luisteren moet'ie en luisteren zal'ie, want hij MOET ontspannen en desnoods rijden we twee-en-een-half uur want hij MOET EN ZAL ontspannen lopen, en als hij dat niet wil dwingen we 'm gewoon! Prima manier, jij gaat het nog helemaal maken in de dressuursport zo meissie!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:12

dat dacht ik ook al en noooit is het het probleem van de ruiter terwijl ik net zie op wat voor gruwelijke manier de sporen zitten en dat bij een 4 jarige ... trieste zaak

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:13

Arvensis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:16

heej kim !
leuke foto's ziet er leuk uit, vind het er nu niet uitzien alsof hij z'n dag niet had.
Probeer wel je handen wat hoger en meer voor het zadel te houden
en waarom de sporen?

Groetjes Stacey

{offtopic, kom je nog online? }

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:19

grappige pony
jammer alleen van die dikke manen, dat is een pokkewerk om die te vlechten

2 uur achter elkaar , in zo'n bak ! vind ook ik errug veel.
ik rijd een paard altijd kort maar krachtig, na een uur is de aandacht teveel verslapt om de pony nog iets bij te brengen.
dus ik snap de mensen helemaal die hierop negatief commentaar hebben.
en dat van dat aan het been en het scheren dat volg ik ook niet echt .

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:26

Het eerste wat ik dacht; wou je op zn hals gaan zitten?
Een zadel hoort precies achter het schouderblad, zodat de pony zijn been naar voren kan plaatsen.
De schouder draait namelijk een paar graden, als het been naar voren gaat.
Het zadel ligt zo OP de schouder, en belemmert je pony zo heel erg in zijn beweging.

Wat crossmonster inderdaad al zei; na een uur rijden word de aandacht van je pony alleen maar minder,
en steekt hij er waarschijnlijk ook nog maar weinig van op.

Probeer ook om iets meer mee te geven met je handen, het lijkt alsof je ze zo heel erg vastzet.
En zoals je waarschijnlijk al wel een aantal keer eerder hebt gelezen, dwing je je pony zo wel erg hard naar beneden.
Probeer om een korte ophouding te geven, en dan direct weer los, reageert hij niet, mag je het nog een keer doen, net zolang totdat hij nageeft, en als hij nageeft, jij ook doen he!
Constant teveel druk maakt je pony erg zwaar in je handen..

Net als je been. Als hij sloom is/was, heeft het weinig zin om de hele tijd je been aan te knijpen.
Daar ga je ten eerste zelf alleen maar verkrampt van zitten en krijg je spierpijn
Probeer eens om je knie als laagste punt te zien, en je onderbenen los van je paard te houden.
Als hij sloom gaat, een tikje met je been, en gelijk weer los! reageert hij niet, kan je desnoods een keer met een zweepje tikken, maar wel direct weer los!
Als je de hele tijd been blijft geven is het ook wel logisch dat hij daar op den duur gewoon niet meer op reageert.
Probeer het maar eens! Na een poosje zul je merken dat hij beter voor je been word!
Ik had namelijk hetzelfde probleem, en ben er nu wel vanaf

Zie dit niet als een aanval op jou, ik geef alleen maar wat tips zodat je het eventueel beter zou kunnen doen!
Wel een supermooie pony zeg! Gave kleur ook!
Jammer dat hij te koop is joh..

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:39

leuke pony! ik kom in maart ook daar stage lopen (je had me misschien wel gezien toen ik ging vragen ) maar commentaar is al zat gegeven dus daar ga ik niet op in

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:50

imker schreef:
Ben het met bovenstaande eens en nog even een opmerking: Je zadel ligt te ver naar voren, je zit echt bovenop zijn schoft. Dat kán niet prettig zijn voor hem.
Ik neem aan dat hij te koop staat omdat je te groot voor hem bent?

Dat wou ik net zeggen, idd veel te ver naar voren, hij mag wel ongeveer 20 cm naaar achteren.... Maar je hebt wel een mooie pony!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:01

ik wilde net zeggen, hij loopt nog netjes ondanks dat het zadel bijna in zijn nek zit. hoe zal hij lopen als er een zadel op ligt wat goed past?

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:06

hum ik ben het iedereen eens
enne de je handen kunnen wel wat hoger denk k

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:20

Tja, dat zadel..... Is er nou echt niemand op die stal die daar wat van zegt? Het is niet zo raar dat je je ellebogen bijna achter je lichaam houdt, anders zitten je handen bij zijn oren. Eigenlijk zou ik willen zeggen, niet meer op deze pony stappen zolang het zadel niet helemaal perfect ligt! Zeker bij een pony met weinig schoft is het heel belangrijk dat je zadel perfect ligt.

Ook de sperriem is natuurlijk met heel weinig moeite passend te maken, zo'n prop op zijn neus doet zeer!

En een 4 jarige 2 uur aan het werk zetten neigt naar kindermishandeling.

Vind ik dan echt niks goed? Jawel, je hebt doorzettingsvermogen. Alleen moet je dat goed gebruiken, goede les kan je helpen, want dit is een wereldpony! Als hij na 2 uur in deze omstandigheden nog steeds niet rechtop staat.

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:43

Mooie pony hoor, aparte kleur!

Hoop commentaar is al gegeven, ik ga mee wat betreft je handen (die liggen bijna in je kruis) en ik vind ook dat de pony wat opgekropt loopt.
Verder, reageerde hij misschien niet zo heftig op je benen omdat je sporen niet goed zitten?? Ze steken omhoog!

Verder vind ik het overdreven om 2 uur rijden met een 4-jarige kindermishandeling te noemen. De TS gaf zelf al aan dat deze pony 6 à 7 x per week gereden wordt, dus conditie genoeg lijkt mij! Neem aan dat ze niet elke dag zo lang doorrijden. En ik kan me heel goed voorstellen dat je niet af wilt stappen op het moment dat hij niet lekker loopt, want dat is wel wat de pony zich zal herinneren. Die laatste paar minuten...

Mijn "bijrij-paard" kan af en toe een enorme draak zijn en ook ik blijf dan net zo lang doorrijden tot ze wel luistert en ontspannen loopt, al moet ik er 3 uur op blijven zitten (dat is nog nooit gebeurd, meestal geeft ze na 3 kwartier op en gaat ze alsnog lekker ontspannen lopen).

edit: zadel idd wat verder naar achteren!!!

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:46

wat een superstoere pony heb je!

Youknowme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:54

Hoezo ze reageren niet vel?? Als zij dat beter vond voor de pony of haar zelf laat er dan lekker het paardje gaat er echt niet dood van hoor. ik rij ook wel eens 2 uur hoor maar mijn paard die vind dat gewoon leuk er zit heel veel energie in en die moet ik eruit rijden anders word ze gek,maar 2 uur in die bak vind ik niet zo heel erg.
supperr stoere pony:)

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:07

rustig lizzylover, zij proberen alleen maar tips te geven hoe ze het misschien kan verbeteren ( staat in haar post: graag commentaar!! (opbouwend natuurlijk ) ) .

Dat lijkt me wel duidelijk.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:19

Mooie pony, maar je hebt je teugels overal te lang. Daardoor ga je ze vastzetten bij het zadel.

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:20

Ja, het 1e wat mij opviel was inderdaad dat zadel.
Het ligt helemaal op zijn schouders, en daardoor liggen je benen zowat op dezelfde hoogt als z'n voorbenen.

Verder vind ik 2 uur ook veel, bij de mijne werkt dat idd niet.
Hoe langer ik ga doordrammen, hoe meer zij zich zal gaan verzetten.
Ik denk niet dat je hem daarmee enthousiast voor het rijden maakt.

Maar... ik vind het wel een leuke pony. Hij ziet er echt heel erg stoer uit door die manen en dat kleurtje.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:21

LizzyLover schreef:
Hoezo ze reageren niet vel?? Als zij dat beter vond voor de pony of haar zelf laat er dan lekker het paardje gaat er echt niet dood van hoor. ik rij ook wel eens 2 uur hoor maar mijn paard die vind dat gewoon leuk er zit heel veel energie in en die moet ik eruit rijden anders word ze gek,maar 2 uur in die bak vind ik niet zo heel erg.

- Deze pony is nog maar 4 jaar
- Deze bak is modderig / misschiel wel wat zwaar of glad daardoor
- De pony wordt 2,5 uur doorgereden omdat de pony perse ontspannen moet lopen, ofwel, je wilt je pony naar ontspanning toe dwingen.
Voor een pony van 4 jaar vind ik 2,5 uur achter elkaar rijden net zo lang tot het goed gaat te veel. In principe vind ik 2,5 uur achter elkaar rijden tot het goed gaat altijd verkeerd.

Dat is wat anders dan energie die je eruit 'moet' rijden.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:54

op buitenrit is 2,5 uur niet erg maar intensief met de aandacht erbij wezen is wel erg voor 2 uur .

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:04

WildWings schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:
nee, hij word niet zo gauw gek, maar als hij te snel liep gaf ik een ophouding, en hield ik mijn been eraf, en ging ik weer verder met vragen enz, enz..

en ik vind dat hij maar behoort te luisteren, het is geen hobbelknol, en ik weet dat hij het kan, en ik weet ook dat ik het met een beetje doorzetten voor elkaar krijg!!

1. Vragen? Wat 'vraag' jij precies, als ik het mag vragen- hoe rijd jij je paard nagevelijk?

2. Hij behoort maar te luisteren, goedzo meis! Hartstikke goede instelling.. Luisteren moet'ie en luisteren zal'ie, want hij MOET ontspannen en desnoods rijden we twee-en-een-half uur want hij MOET EN ZAL ontspannen lopen, en als hij dat niet wil dwingen we 'm gewoon! Prima manier, jij gaat het nog helemaal maken in de dressuursport zo meissie!

mee eens
en het klinkt mij een beetje in de oren als, dwingen en als het niet gaat geef de pony maar de schuld. Het kan zijn dat ik het fout heb hoor, maar zo komt het op mij over.
en ik vind 2 1/2 uur in een bak ook wel heel veel.
Jij wil je pony niet laten winnen, dat snap ik aan de ene kant wel, maar je kan toch ook wel gewoon als het niet gaat naar de ontspanning toe rijden en lekker over de rug laten lopen en dan stoppen? Je hoeft toch niet op alle fronten van je pony te 'winnen'? Want op deze foto's zie ik hem niet ontspannen lopen. Het ziet er nog steeds gespannen uit.
Dan kan je nog wel uren doorgaan. Een keer iets doorvragen, oke, maar 2 1/2 uur vind ik belachelijk veel. En je gilt bij ieder commentaar, 'ik rij hem op mijn been', maar ik vind dat op de meeste foto's, jij je hand veel te ver naar je toe zet en volgens mij zet je hem daar ook vast, dan snap ik dat je pony niet wil ontspannen als hij bij iedere stap wordt tegen gewerkt door die hand. Het is lastig om dat van een foto te zeggen maar het lijkt erop alsof je je hand toch wel vast zet.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 12:17

Nou ja, een hoop kritiek zo te zien

van dat zadel ben ik het inderdaad mee eens, maar mij was het niet opgevallen toen ik erop zat, ik zag het pas op de fotos!!
als ik dat had geweten/gezien/gevoeld had, dan was ik eraf gestapt en had ik hem er goed op gelegd

en dan van die 2 uur doorrijden, sommige mensen vinden het te veel, en sommige mensen vinden het goed dat ik zo doorzet!!

ik (en de eigenaresse ook) vinden gewoon dat een pony behoort te luisteren, en ook al rijden we 2 uur door, dat is heus niet het hele uur galloperen en draven.

ik rijd vooral veel overgangen met hem, en probeer er de ontspanning in te krijgen, soms wil dat nog niet echt lukken, maar het begint te komen!!

En ik rijd hem niet elke keer zolang, ik rijd hem ook wel eens een halfuurtje als hij goed zijn best doet en als het goed aanvoelt!!
het ligt maar net aan zijn dag hoelang ik rijd!!

Als hij super lekker loopt rijd ik rustig 20/30 min, en als hij niet lekker loopt dan vraag ik net zolang door totdat hij daar loopt waar ik hem wil hebben, dan doe ik stap, draf en galop, en als hij het dan nog goed doet, dan stop ik en prijs ik hem helmaaaal de hemel in!!

en dat van die bak, dat vind ik maar domme reacties:?
Natuurlijk ga ik niet in een bak rijden waar ze uitglijden!!

De bak ziet er misschien slecht uit, maar rijden gaat er prima in!!
De pony's hebben er geen last van en lopen precies hetzelfde als in een gewone bak!!

@ Antoontje ik rijd hem zoals de eigenaresse me daar geleerd heeft zo dus:

aan het begin laten we ze even warm lopen, en dan pakken we ze rustig op, natuurlijk met veel been!!

En dan gaan we aan het werk, véél voltes, we rijden bijna nooit 1 rondje lang op de hoefslag!!
we rijden dus veel figuren, en dan gaan we wijken en met de andere moeilijkere oefeningen bezig!!

en het is maar net wat voor instelling je hebt hoelang je rijd totdat een pony loopt zoals je wil!!

maar, bedankt voor alle reacties (goed of slecht) ik kan er wel tegen
en inderdaad van het zadel wat ik hierboven al zei ik had het niet gemerkt slecht van mij? slecht van degene die het wél heeft gezien die in de bak reden, en het niet hebben gezegd!!

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 12:23

crossmonster schreef:
grappige pony
jammer alleen van die dikke manen, dat is een pokkewerk om die te vlechten

ja, goed gezien, dat is inderdaad een pokkewerk!!

en dan ook nog best wel vaak

alleen, die manen zijn nu een beetje op lengte, eerst stonden ze rechtop

maar nu moet ik ze even uitdunnen want nu ziet het er niet echt charmant meer uit hah

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 12:24

LizzyLover schreef:

dank je

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 12:25

pAardenMeiid schreef:
leuke pony! ik kom in maart ook daar stage lopen (je had me misschien wel gezien toen ik ging vragen ) maar commentaar is al zat gegeven dus daar ga ik niet op in

ja, had je inderdaad gezien

toen zat ik ook op hem ahah

ik hoop je snel te zien in maart!!