ik op vanita (jazzXpion)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 02:05

Leuk beestje. Kan leuk lopen, maar probeer groot (zoals op de meeste foto's) te draven, maar ook klein te draven.

Hij heeft wel een brede schouderpartij. Daardoor gaat het zadel naar achteren liggen.
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 17-02-06 02:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 02:14

om eerlijk te zijn vind ik het paard niet zo mooi gebouwd. hij heeft een mega voorhand en een klein kontje. als ik jou was zou ik m iets dieper laten lopen dan lijkt het allemaal wat beter in verhouding.

Je mag je handen rechterop houden. Verder is je beenligging niet super. Je hakken mogen meer naar beneden en je stijgbeugel onder de bal van je voet. Je onderbenen mogen iets naar achter. Je mag best wat rechter op zitten. Wees maar lekker arrogant dat je op zo'n jazzxpion nakomeling zit! lekker omhoog kijken en je schouders naar achter
Ik vind het lijken dat je het paard meer op de binnenteugel rijdt (kan aan mij liggen hoor )

Hij heeft trouwens een mooie draf zeg!

succes!

Sily

Re: ik op vanita (jazzXpion)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 02:19

Ik vind het wel een gaaf paard

Leuk beengebeuren ook, probeer alleen het achter de teugel kruipen iets te verminderen.

En qua houding is het enige wat ik wil zeggen dat je met zo'n paard onder je billen idd trots mag zitten en als je je beugels niet netjes onder de bal van je voet kan houden trek dan iig rijlaarzen of jodphurs aan, je beugel glijdt helemaal naar achteren en als hij een keer een gekke sprong maakt en je valt heb je ongelukken (goed bedoeld dus)

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 02:32

Tessa_frida schreef:
om eerlijk te zijn vind ik het paard niet zo mooi gebouwd. hij heeft een mega voorhand en een klein kontje. als ik jou was zou ik m iets dieper laten lopen dan lijkt het allemaal wat beter in verhouding.

Ik denk ook dat dat komt omdat het zadel zo naar achteren ligt.
Zo blijft er weinig aan de achterkant over en veel aan de voorkant zeg maar.
Het word daardoor een beetje gezichtsbedrog.

Tenminste dat denk ik..

Verder vind ik m wel stoer.
Een vriendin van me heeft een Jazz pony.
Erg leuk, lief en braaf en extreem goed sjouwend beestje.
En natuurlijk heel mooi..

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 02:33

daantjuhhh schreef:
Tessa_frida schreef:

Ik denk ook dat dat komt omdat het zadel zo naar achteren ligt.
Zo blijft er weinig aan de achterkant over en veel aan de voorkant zeg maar.
Het word daardoor een beetje gezichtsbedrog.

Tenminste dat denk ik..

Verder vind ik m wel stoer.
Een vriendin van me heeft een Jazz pony.
Erg leuk, lief en braaf en extreem goed sjouwend beestje.
En natuurlijk heel mooi..

Ja zou best kunnen hoor.
Misschien met het zadel iets meer naar voren en een wat kleiner shabrak dat het er anders uitziet!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:18

Whispertje schreef:
lekker paardje hoor!
en ja, ik heb eigenlijk nog nooit een lelijke jazz gezien, of eentje die niet kon lopen
Leuk hoor, is het je eigen paard?

mee eens!! maargoed, ik werk op een dressuurstal en denk dat daar ook alleen de goede jazzen komen

een super dier, en tipisch een jazz, dat wakkere koppie en achtieve achterbeen *kwijl*

schrikt zeker van elk opvliegeld vogeltje, en van ritselende bosjes

alleen mag ik je een tip geven? Je kan heel veel met dier dier bereiken als je goede lessen neemt op de foto loopt die gigantisch onder je vandaan, laat hem meer sluiten, en de achterbenen onder de massa zetten ipv zo van het achterbeen af te lopen.

Door RUSTIGER te draven en tempowisselingen te rijden krijg je het neusje er meer uit, oefen maar eens lang en laag

ohw en doe je voet eens normaal in de beugel!!!

su6!!

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:24

hée..
Leuk paard is het zeg.. Mooie ruime draf heeft hij..
Ik heb je wel eens zien rijden met Jolly.. Vind ik ook een super gaaf diertje!

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:17

Tessa_frida schreef:
Je mag je handen rechterop houden. Verder is je beenligging niet super. Je hakken mogen meer naar beneden en je stijgbeugel onder de bal van je voet. Je onderbenen mogen iets naar achter. Je mag best wat rechter op zitten. Wees maar lekker arrogant dat je op zo'n jazzxpion nakomeling zit! lekker omhoog kijken en je schouders naar achter
Ik vind het lijken dat je het paard meer op de binnenteugel rijdt (kan aan mij liggen hoor )

Hij heeft trouwens een mooie draf zeg!

succes!

Nog dieper???? Dat zou ik dus vooral niet doen, meer het neusje eruit rijden. Diep laten lopen vanwege de verhouding...... beetje uhm...... naja niet echt mijn ding

Ik vind het paardje zelf niet zo geweldig te iel van achteren. Hij loopt wel mooi. Verder houdt je voeten in de beugels in de gaten want die zitten er echt ver doorheen

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:07

Sorry maar ik vind ook dat het zadel echt te ver naar achter ligt. En op de manier waarop hij nu loopt + dat zadel gaat hij denk ik heel snel rugproblemen krijgen. Met talentvolle paarden moet je niet alleen maar volle bak rijden, en proberen nog meer te laten stijgen van voor. Zeker met zo'n jong beestje, rijd wat langzamer (begrijp best dat het een heet ding is, zeker met zo'n afstamming), maar anders moet je hem maar ff longeren van te voren. Op deze manier drukt hij zijn rug weg en verbreek je het contact van de bovenlijn (loopt meer in 2 a 3 stukken). Ik zou toch proberen meer voorwaarts neerwaarts te rijden, want op deze leeftijd hoeven (en mogen) ze nog niet zo stijgen van voor. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt, en ik probeer je niet helemaal af te zeiken, maar alleen wat tips mee te geven. Je moet zelf maar kijken wat je ermee doet.

DromenLies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:21

ben het helemaal met nimmendoor eens...
ik zou inderdaad eerst eens proberen de rust op te zoeken in het lang en laag zodat ie op je gaat wachten....

verder zitten er mooie gangen op... typisch jazz
heel veel plezier er nog van

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:27

Ik vind het een mooi paard, maar mij iets 'teveel' front en te weinig kont

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:45

Wat een bewegingskanon zeg!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:51

whow nog even en je gaat er met zadel en al achter af glijden.

ik zou een ander zadel erop doen of een borstuig erop doen wat mega slecht voor de rug als het zadel daar ligt.. misschien propt ie zich daarom op of kan daarom niemand met hem rijden? het doet hem misschien wel auwie.

nu on topic.. leuk paardje mag ietsje meer achter zakken. verder ziet het er leuk uit maar wel storend hoever je achter op de rug zit

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:01

XlucienneX schreef:
whow nog even en je gaat er met zadel en al achter af glijden.

ik zou een ander zadel erop doen of een borstuig erop doen wat mega slecht voor de rug als het zadel daar ligt.. misschien propt ie zich daarom op of kan daarom niemand met hem rijden? het doet hem misschien wel auwie.

nu on topic.. leuk paardje mag ietsje meer achter zakken. verder ziet het er leuk uit maar wel storend hoever je achter op de rug zit

Met dat eerste ben ik het helemaal eens, maar dat 2de
Moet hij nog meer zakken achter??? Het is een 3,5 jarige, en ik vind juist dat hij teveel zakt achter!!

Maargoed dat is mijn mening, ik weet niet hoe andere hier over denken.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:04

Mooi paard! Ik vind dat hij voor een 3,5 jarige achter genoeg zakt hoor. Als ie wat ouder word kun je wel wat meer vragen... maar eerst maar wat rustig aan toch?? Vind ik tenminste.....

Karriebarrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:07

Midnight16 schreef:
Leuk paard en inderdaad goede bewegingen
Maar ben ik nu de enige die vind dat het zadel te veel naar achteren ligt

Nee hoor, dat wilde ik ook al zeggen...
Verder heeft het paard volgens mij geweldige bewegingen. Hij loopt volgens mij alleen wel in zijn eigen "houding", omdat je op sommige foto's losse teugels ziet en toch een paard dat een soort van naar beneden loopt. Het ziet er wel een beetje gespannen uit!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:09

sorry ik heb de leeftijd niet bekeken .. foutje omdat hij zo hoog liep dacht ik dat ie ouder was. maar nu snap ik niet waarom ze zo'n jong paard niet lekker door de rug rijd..

Karriebarrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:12

frieske schreef:
wat een super mooi paard
ik denk dat als je hem wat opgerichter laat lopen dat hij wat meer gaat zakken met de achterhand en van voren nog mooier gaat dragen..
Wat rij je met m en hoe oud is hij?
succes verder met m

Opgerichter?? Hij was toch drie en een half?? Goed plan! Dan is hij over een paar jaar tenminste helemaal naar de knoppen gereden!.....

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:30

Lijkt me een gaaf dier, maar ik zou ook proberen meer rust erin te krijgen en hem te laten zakken voor, zodat is zijn rug niet zo wegdrukt. Hij loopt nu erg spectaculair in de rondte, maar ik zou inderdaad zoals hierboven ook al eens aangegeven proberen om hem meer te laten wachten en zijn hals uit te laten leggen.

Jazz x Pion goeiedag... Wel gaaf dat jij er als een vand e weinigen mee overweg kan!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:48

Mooi dier, front zit er in ieder geval al genoeg op en hij doet vanachter ook goed mee.

Ik ga wel mee in het commentaar van de meeste hier, het zadel ligt wat te ver naar achteren, jij zit idd wat voorover en je voeten zitten niet goed in de beugels. Verder zou ik proberen hem wat lager in te stellen, hij loopt vaak achter de teugel en door laag te rijden, krijg je zijn neusje er beter uit en gaat hij nog beter over de rug. Verder ziet het er wat "rennerig" uit, probeer wat meer te schakelen en tempowisselingen te rijden.

Maar, als je hem goed begeleidt dan komt dat vast wel goed met jullie!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:47

Wat een lekker paard zeg!
ik ben het met de meeste mensen hier eens dat je zadel wat te ver naar achteren ligt.
het paard loopt verders erg mooi!
probeer op de bal van je voet je rijden en je hakken uit te drukken.
en probeer je handen rechtop te houden.
maar verders vind ik jullie en erg mooie combi

classeygurl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:49

Wat een beweging heeft dat dier zeg!!
Ziet er allemaal nog wel wat gespannen uit , op de foto's te zien loopt hij nog erg in zijn eigen houding.
Probeer hem meer over de rug te rijden.
Veel succes ermee!

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:51

leuke foto`s heb ik gemaakt

Vanita heeft een poosje stil gestaan ,

Verder is ze zeer gevoelig en niet een allermans paard.

Ze loopt idd op sommige foto`s te diep ,, dat heb k der ook al een paar gezegt.
Heb er al veel tips gegeven en het ging ook stukken beter,
Ze was er fris,

me tips again renske :

- rechtop zit
_ teugels op maat houden
- handen meer dragen
- haar iets meer opgericht rijden,

En haar op je eigen tempo laten lopen en niet op haar tempo,,

maarja idd. dit paard was van handelstal jansen

heb hem ook een paar keer gereden.

Hij is erg fijn ,

Meid , ik help je even uit je dromen want nadine en ik kunnen hem even goed als jou rijden alleen jij vraagt iets minder als ons !!
Laatst bijgewerkt door _Kimmm op 17-02-06 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:54

Wow, lekker achterbeenwerk heeft dat paard! Mooierd hoor!

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:57

echt een heel leuk paardje! mooie gangen ook!