Schrikken, hoe gaan jullie daarmee om?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:20

Ik heb er mááden last van gehad. Vond het doodeng en stapte soms ook af. Het beste is om gewoon door te bijten.. Het zit meestal in je hoofd, want als zij gaat schrikken word jij ook bang natuurlijk.

Tinkebel

Re: Schrikken, hoe gaan jullie daarmee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:49

simmy22 schreef:
kom op mensen, paarden zijn vluchtdieren! Het is dus voor een paard volkomen natuurlijk om.. (juist ja) te vluchten als het denkt dat er gevraar dreigt.
Het heeft dan dus ook geen zin om een dier te straffen!

Ik ben het opzich wel met je eens, maar aan de andere kant. Moet je je paard gewoon zijn/haar gang laten gaan dan, totdat het zover komt dat het gevaarlijk word?

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:28

Langs de binnenbak bij ons zit de buitenbak. Soms worden daar paarden losgegooit of gelongeert.
En dat hoor je dus best goed in de binnenbak.
Nouja, soms komt een paard heel hard langsgestiert, op het moment dat ik net aan die kant van de bak bent. Dan raced mijn haflinger van die kant naar de andere kant van de bak, daar pak ik mijn teugels weer op en rijden we weer verder.
Meestal is het dan ook over, maar als hij dat blijft doen, dan pak ik ;m wel even aan!
Het is en blijven vluchtdieren ; als hij écht schrikt doe ik net of ik er niks aan de hand is en rijd ik gewoon door of er niks aan de hand was. Pas als hij er een spelletje van gaat maken kan hij nog harder aan het werk zodat hij geen tijd heeft om te schrikken.

justahorse

Re: Schrikken, hoe gaan jullie daarmee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:22

Als je paard een poging doet om te schrikken gewoon je been er goed aan en vooruit rijden

en bij pompidou gewoon ontspannen als je erop stapt zover dat het mogelijk is en aan iets anders denken zodat je je er niet op ofcust want ze denkt dat ze jou nog steeds in de maling kan nemen.

Bij je nieuwe paard op een volte gaan rijden en de volten steeds openen kijken ofdat dat helpt en kijken tot hoever je kan gaan

Hopelijk heb je er wa aan