Milliaan shet hengst At work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:15

Ik vind het zeer zeker geen vriendelijk gezicht. Ze meot helemaal krom gaan zitten om een beetje te kunnen aandrijven omdat ze eignelijk niet meer met haar kont in het zadel past.

eknein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:50

Wat een ontzettend leuke shet .. En mensen, ze heeft toch al gezegt dat ze geen commentaar hoeft over dat het meisje te groot is.

Waarom gaat iedereen er dan toch over door, heeft toch helemaal geen zin

testebeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 12:52

Zoals ik al eerder heb gezegd eem jonge ruiter gaat niet met hem die heb ik gehad en dat werd gevaarlijk.
HIj gaat over ca 2 maanden voor de kar en nu leert hij een beetje manieren. HI is erg hengst, en ik kan dus niet elke ruiter op hem zetten.
Ikzelf zit er niet op!Ik ben 175 en op dit moment bijna 70kg (komt door mijn zwangerschap).
IK heb genoeg verstand om te zien wat hij wel en niet aankan,ze is wat lang maar niet te zwaar ze rijd hem netjes en gaat goed met hem mee en zit hem niet in de weg trekt niet bonkt niet in het zadel etc. Hij wil eerder te hard lopen omdat hij zijn energie kwijt wilt dan dat hij gaat stilstaan dat hij het niet meer aankan.

Kwa evenwicht zit het wel goed dat hij daarmee belemert is, aangezien hij vorige week nog ging bokken toen ze hem vroeg om halt te houden ( dit haat hij en moet juist omdat ie voor de kar ook gaat beter leren). Als hij haar te lang vond of zijn evenwicht niet kon houden zou hij dit niet kunnen.
Maar ok het is jullie mening, de meeste zien dus graag een klein kind die trekt en bonkt en hem niet aankan op zijn rug.
Dan een meisje die wel wat te lang is (ze is 145) maar NIET te zwaar (34Kg) die netjes rijd en hem keurig op een normale manier de baas is zonder trekken en slaan

Poppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:15

Sorry dat ik het zeg hoor, maar op zulk commentaar kun je wachten. Qua plaatje vind ik het echt geen gezicht. Maar goed, het is jouw pony, en als jij denkt dat het kan, is het toch goed?

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:39

testebeest schreef:
. HI is erg hengst, en ik kan dus niet elke ruiter op hem zetten.

laat hem dan ruinen
en ja als je klein beesie koopt weet je dat moelijk is om een ruiter te vinden
dan had je iets beter na moeten denken sorry

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:50

Haha wat een stomme smoes zeg. Kom eens een keertje bij ons kijken, dan weet je gelijk beter.

nikyta34

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:54

hai,
Ik vind het een stoere pony en verder commentaar is er al gegeven en helaas wat de lengte van de ruiter betreft ga ik hier ook wel een beetje in mee!Maar ja ik ben er niet bij en als jullie zeggen dat de pony er geen hinder van heeft dan moeten we dat gewoon aannemen toch!!Veel plezier straks met het karretje!!

grtjes

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:22

Hierbij ga ik ook zeuren over de lengte van de ruiter. Het ziet er niet uit, ik zou als ik jou was voor een kleiner iemand gaan kijken een meisje van een jaar of 8/9 die niet zo groot is. Daarbij komt ook nog eens een keer dat de ruiter heel erg op der tenen moet letten want deze steken helemaal naar buiten toe *Eenden voeten*. De lengte van een ruiter (zoals hier boven is aan gegeven) is niet noodzakelijk, maar de lengte van de benen dest te meer! Zelf ben ik ook niet al te groot, maar heb kleinere benen, vandaar dat ik ook sneller op kleinere ponys wordt gezet als het niet lukt met de kinderen die er op zitten!

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:52

Ik vind het een leuk aansprekende shet! Echt een mooierd Veel plezier met m

lin_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:44

Het meisje is misschien wel iets te groot, maar het is wel een hengstje.
Wat wil je liever een iets groter iemand en geen ongelukken of een ukkiej en wel ongelukken.
En ze zal wel een goede reden hebben om hem hengst te laten.
Ik vind het iig een erg leuk dier

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:52

Dat is natuurlijk onzin. Waarom meot een kind per defenitie ongelukken maken met een hengst

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:54

Het meisje is inderdaad wat te groot. Maar als het shetje het rijden eenmaal 'begrijpt' om het zo maar te noemen. dan kun je een kleiner ruitertje nemen.

Ook al wassie gecastreerd dan nog kunnen shets heel eigewijs zijn en kan hij een ukkie ruitertje er zo af lanceren.
dat ie hengst is wil natuurlijk niet zeggen dat ie zich nooit zal kunnen gedragen.

ik vind het echt een leuk ding

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:59

Wow het ziet er heel erg leuk uit !!! Fijn dat zij hem zo lekker kan rijden. En alstie dalijk wat beter en stabieler is kan je inderdaad hem lekker voor de kar zetten
Mooie beestje trouwens zeg !

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:07

lin_ schreef:
Het meisje is misschien wel iets te groot, maar het is wel een hengstje.
Wat wil je liever een iets groter iemand en geen ongelukken of een ukkiej en wel ongelukken.
En ze zal wel een goede reden hebben om hem hengst te laten.
Ik vind het iig een erg leuk dier

Sluit ik me helemaal bij aan.
Dat gezeik van de bokkers die het beter weten ook altijd

Ik vind het onverantwoord om zo'n pony in te laten rijden door een kleiner/jonger kind. Je bent als eigenaar verantwoordelijk voor alles wat er met je pony gebeurt. Ik zou zelf ook het risico niet nemen.
Als hij mak is kan er altijd nog een kleiner kind op.

De TS zal wel een reden hebben om zo'n kleine pony te kopen.
Misschien om te dekken, keuring of voor de kar.
Niks mis mee om hem ook onder het zadel te hebben.

Ik vind het een hele leuke pony!

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:13

Leuk ding! Jammer dat die zo klein is.
Bijrijder is idd te groot maar hindert de pony niet. Wel jammer dat je je pony al zo vroeg laat inrijden, maargoed dat is eigen keus.

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:21

Vroeg?
Hij wordt 4.
Vind het wel meevallen.
Er zijn zat pony's die al een jaar eerder ingereden worden.

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:22

Ik heb ook een shet ingereden toen ik jonger was, was ook wat aan de lange kant, maar die shet had gewoon even een ruiter nodig die wat meer ervaring had. hij reed prima, en later konden kleinere kinderen er ook gewoon op rijden.
De meeste shets zijn nou eenmaal wat eigenwijs.
en de TS moet toch zelf weten wat ze doet? het is haar pony!

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:01

mooie, luxe shet zeg!
oke ja het meisje oogt zo op het eerste gezicht heel groot dat is gewoon zo.
maar ik vind het niet bezwaarlijk, en vind het gewoon heel goed dat je er zo serieus mee omgaat, en de pony netjes beleert/ laat beleren.
heeft de pony alleen maar profijt van!!
veel plezier er nog mee!

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:30

miriamrocky schreef:
testebeest schreef:
. HI is erg hengst, en ik kan dus niet elke ruiter op hem zetten.

laat hem dan ruinen

Je haalt me de woorden uit de mond...

Kaia

Re: Milliaan shet hengst At work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:45

Wat een lekker ding zeg! Echt een super-pony'tje!

Enja...de ruiter is voor het zicht te groot. Het ziet er niet zo netjes uit
Máár.... Ze zit hem IMO niet in de weg! Benen netjes naar beneden, midden in het zadeltje. Ruiter zit misschien iets naar voren gebogen (maar dat is logisch met een jonge pony, zodat je de eventuele bokken makkelijker op kan vangen zonder direkt aan de teugels te trekken )
Onzin dat deze ruiter haar benen moet verleggen om been te geven...lang leve je kuiten! Hoor je daar geen been mee te geven?

Lekker zo doorgaan!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:48

Commentaar is al gegeven door derest Daarover zeg ik niks

Het enige wat ik dan zeg is:Waarom zo vroeg nageeflijk laten lopen als hij later toch voor de kar gaat hoeft dat toch niet?????Daar zou hij ook gaan kunnen protesteren en zeker omdat het een hengstje is maar ik weet natuurlijk niet hoe hij is enz.En ik wil ook niet iemand beledigen of aanvallend overkomen want voorderest vind ik het een heel leuk beestje en veel succes verder
Ook zie je dat hij het niet erg vind.
Veel plezier!

Shetlander gek!

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:54

horsieslover schreef:
Het enige wat ik dan zeg is:Waarom zo vroeg nageeflijk laten lopen als hij later toch voor de kar gaat hoeft dat toch niet?????

Misschien voor zijn eigen ruggetje? En wat als de pony zijn hand zelf opzoekt? Dat ga je toch niet afstraffen.
Ik vind het alleen maar goed dat een paard gelijk nageeflijk word gereden, dat is imo een begin van het paardrijden. Let op..nageeflijk=niet gelijk als in de krul . Rijd je een paard goed vanuit achteruit (wat ook belangrijk is bij een jonge pony) dan gaat je paardje nageeflijk lopen. Het is dus alleen maar een teken van een pony die goed ingereden word..

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:56

Veel jonge paarden lopen een beetje zo.
Op die manier is het makkelijker voor hun om hun evenwicht te vinden/houden

Miss_DJS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:57

okee

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:15

Wat een gelul
Fotos van kleine paardjes mogen zeker op bokt komen .
En als ie geruind word , word ie nog sterker .
Met hengsten is niks mis
En die kleine shetlanders moet je niet onderschatten hoor !!
Sterk zijn ze wel !!
Deze is nu wel wat ieler maar ik denk dat ik ook wel kracht heeft hoor , anders kon 'ie niet voor de kar !
En ja het meisje is te lang , maar zeker niet te zwaar . Dat zie je ook wel , en ik vind het nog al banketstaaf dat mensen gaan zagen wat niet eens een shetlander hebben !
Voor de rest : leuke shetlander , leuk kleurtje
Trek je er maar niet te veel van aan , iedereen kent zijn eigen paardje het beste .